Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 30 שביל ישראל מהר עמשא לערד

מקטע 30 של שביל ישראל מתחיל את דרכו דרומית לישוב הר עמשא. השם עמשא הוא שם מקראי, עמשא היה בנו של אביגיל ויתר, אביגיל הייתה אחותו של דוד המלך מה שהפך את עמשא לאחיינו של דוד המלך. מכאן ממשיך השביל במגמת ירידה דרומה על דרך המדרגות הרומיות, דרך רומית קדומה על סימון שבילים שחור, דרך היסטורית שירדה מחברון לכיוון ערד דרך המדרגות ולמעשה אנחנו נפרדים מהירוק היישר אל תוך החום של המדבר. מגיעים אל מצפה הר עמשא ואל גובה של כ 850 מטרים מעל פני הים כאן אפשר לקבל נקודת תצפית פנורמית. בסיום הירידה אנחנו נפרדים מהשביל השחור שממשיך לכיוון כפר דריג’את שמשמר את השם דרגות או מדרגות ופונה לכיוון מזרח.

למעשה בשלב זה שביל ישראל עובר בספר המדבר שזהו איזור גאוגרפי שמפריד בין הנגב לבין מדבר יהודה ולבין החבל הים תיכוני. השביל ממשיך ומגיע לארבעה אשלים שנותנים כאן צל נהדר למי מכם שרוצה לעשות כאן עצירה. מכאן ממשיך השביל במרחבים הפתוחים והליכה על גבי אדמת הלס של בקעת ערד עד להגעה לגן לאומי תל ערד.

השביל עובר ליד התל אך מומלץ בחום להיכנס לבקר באתר. תל ערד הוא אתר אכיאולוגי מהחשובים שיש בישראל – כאן אותרו שרידי עיר כנענית בת 5,000 שנה. גובהו של התל כ 570 מטר מעל פני הים ובו תוכלו לצאת למסלול העובר בין 2 נקודות עניין: העיר הכנענית ותל המצודות. ניתן לטייל בין שני נקודות אלו יחד עם שביל המחבר ביניהם או להחנות לצד תל המצודות. בעיר הכנענית תעברו ב: באר המים שנחצבה בתקופת ממלכת יהודה, שרידי בתי מגורים, חומת העיר, השער המערבי ומקדשים. משם ממשיכים עם השביל לכיוון תל המצודות דרך שער המצודה, שרידי מחסנים, מקדש, מזבח, מאגרי מים, בתי מגורים ומגדל תצפית.

מהתל השביל ממשיך מזרחה לכיוון חורשת רן פארק ערד. בחורשת תוכלו למצוא מספר רב של ספסלי פיקניק, משטחי דשא ומתקני משחקים. מדהים לראות את הנוסף מסביב לחורשה שפתאום נותנת הרגשה כאילו אנחנו לרגע בכלל לא נמצאים במדבר. גודלו של הפארק הוא כ 500 דונם ויש בו גם מים לשתייה. פארק ערד קיבל את שמו הנוסף  “חורשת רן” על שמו של סמל רן שוחט ז”ל שהיה תושב ערד ונהרג במלחמת יום הכיפורים. מכאן ממשיך השביל לכיוון העיר ערד. בשלב זה אנחנו כבר הולכים על גבי אבנים וסלעי צור והנוף מתחיל להשתנות בשל היציאה מבקעת ערד לכיוון רכס הרי כידוד. העיר ערד נמצא על אחד מהרכסים הגבוהים של הרי כידוד וכאן בעיר למעשה מסתיים המקטע הזה.

מה עוד חשוב לדעת?

  • לגבי מילוי מים ורכישת אוכל ניתן להצטייד ביישוב הר עמשא או בכפר דריג’את. מים תוכלו למלא בגן לאומי תל ערד וחורשת רן.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת הנה כמה דוגמאות:
    • בכפר דריג’את כ 5 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז דריג’את.
    • בגן לאומי תל ערד כ 11 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי תל ערד.
    • חורשת רן פארק ערד כ 15.1 ק”מ. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק ערד.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.