Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפור אבנון – המכתש הגדול

נופי המדבר הם נופים פראיים ועוצרי נשימה, ממצפור אבנון אפשר לקבל נקודת תצפית כזאת על כל המכתש הגדול שסמוך לירוחם. על כביש 225 היורד מירוחם לכיוון המכתש תוכלו להגיע אל הר אבנון וממנו אפשר לצפות בזריחה או בשקיעה. מהחניה ישנו שביל עפר של כמה דקות הליכה ואז מספר בודד של מדרגות יובילו אתכם היישר אל לנקודת התצפית.

אם תביטו ממצפור אבנון לכיוון המכתש הגדול או בשמו הנוסף מכתש חתירה/ירוחם תוכלו לראות את הצבעים השונים שיש בו: סגול, חום, צהוב, כתום, חום ואפילו שחור. מבט נוסף אל המכתש יראה לכם את כביש 225 היורד ללבד מהכתב ואת המצוקים התלולים שבונים את צורתו האליפטית של המכתש. אם תביטו דרומה תוכלו לראות גם את הר כרבולת המפורסם ביותר בידעו כמקטע הקשה ביותר של שביל ישראל. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפור הר אבנון. לאחר הפניה מכביש 225 ישנה נסיעה של קילומטר בכביש עפר עביר לכל רכב. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

טיולים נוספים באיזור:

אגם ירוחם – מי היה מאמין שאמצע המדבר נוכל למצוא אגם כל כך גדול. מסביב לאגם יש המון מקומות ישיבה שקק’ל מתפחת. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

עין ירקעם – עין ירקעם נמצא למרגלות המכתש הגדול שבירוחם והוא מעיין שזורמים בו מים לאורך כל השנה. בקיץ מזינים אותו מי המעיין ובחורף השיטפונות אשר ממלאים את הגב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קהילת העבריים בדימונה – קהילת העבריים היא קבוצה של עולים שהחליטו לעלות ארצה מארה”ב אל המקום בו הם רואים בית. אתם מוזמנים להכיר את הקהילה דרך סיורים המתקיימים בה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי ממשית – גן לאומי ממשית נמצא באזור הנגב, מספר קילומטרים מדימונה, על הכביש הראשי לאילת. הגן מציג שרידי עיר נבטית קדומה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק בן גוריון בדימונה – אגם שמעון פרס – לצידה של העיר דימונה ישנו פארק גדול שבמרכזו אגם מלאכותי מרשים. פארק בן גוריון שופץ ושודרג וכיום הוא מהווה פינת טבע יפה ומטופחת לצידה של העיר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי קבר בן גוריון – אחוזת הקבר המרשימה נפרסת על פני שטח גדול של כ-70 דונם שבקצהו מצוק ממנו נשקף נוף מדברי עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין עבדת – בפארק מספר מסלולי טיול בין נופים מרשימים של נווה מדבר, מפלי מים ובריכות באפיק נחל צין למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.