Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים לאור ירח מלא

חום הקיץ מבריח אותנו ממסלולי הליכה, למי מכם שאוהב מסלולים ולא מוכן לוותר עליהם גם בקיץ הפתרון המושלם הוא טיולים לאור ירח מלא. מדי חודש יש לנו הזדמנות לקבל מאור הירח תאורה מושלמת שמאירה לנו את הדרך, בכך להנות ממזג אוויר נעים וחוויה שוברת שיגרה. מה חשוב לדעת טרם יציאתם למסלול ירח מלא?

  • בדיקת שעת זריחת הירח – לפני שאתם יוצאים לטיול ונסגרים על תאריך, מומלץ לבדוק בלוח מופע הירח מתי הוא מופיע בצורתו המלאה ומתי תהיה שעת זריחתו באותו היום. זאת בכדי שלא לפספס את הזמן הנכון לטיול באור ירח. כדי לבדוק את הנתונים האלו תוכלו להיכנס לאתר לוקייט – לחצו כאן
  • הצטיידו בפנס כולל סוללות כיבוי – לעיניים שלנו לוקח זמן להתרגל לראיה בחושך, ורק לאחר זמן מה של שהייה בחושך נתרגל ונוכל לראות בצורה טובה מספיק. אך כל תאורה שהעיניים שלכם יחשפו אליה בזמן שהייה בחושך, תהרוס את יכולת הראייה ותיאלץ אותם להתרגל מחדש לחשיכה. ולכן, כדי לא לפגוע בחווית הטיול, ולשמור על הראות לאורך הטיול עדיף לא להדליק את הפנס, אלא אם כן אין לכם ברירה. למרות זאת חשוב שהוא יהיה איתכם לאורך הטיול למקרה חירום.
  • להצטייד במים – אנחנו נוטים לחשוב שאם אנחנו לא מטיילים במהלך היום כאשר השמש מעלינו אז הגוף לא ידרוש את כמות נוזלים בלילה –טעות! כשאנחנו בזמן הליכה במסלול אנחנו מזיעים ולכן אנחנו יכולים לאבד נוזלים בדיוק כמו במסלול יום.
  • נעליים סגורות – לרוב בשעות הלילה, כאשר יותר נעים וחשוך תוכלו לפגוש במהלך המסלול בעלי חיים שונים כמו: עקרבים, נחשים וכדומה. כל להימנע ממצב בו אנחנו לא רואים היכן אנחנו דורכים מומלץ לשמור על הרגל השלנו מוגנת עם נעליים סגורות, למי מכם שיש נעליים גבוהות עדיף עוד יותר.

ממצפה אופיר לעין גב 

עזבו את העובדה שמנקודת ההתחלה של המסלול תקבלו את אחת התצפיות המרהיבות שיש לכיוון הכנרת, עכשיו דמיינו את הכנרת מוארת רק לאור הירח. לצד מושב גבעת יואב שבנמצא בדרום רמת הגולן, על קו המצוק הוקם מצפה אופיר. מהמצפה ניתן לצאת למסלול הליכה היורד על המורדות המערביים של רמת הגולן המגיע עד לקרן עין גב ומסתיים בסופו של דבר לכנרת. אורכו של המסלול הוא 5.5 ק”מ, בסימון שבילים כחול ולכל אורכו נפרסת מול המטיילים הכנרת לאור ירח. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

חווארי מצדה

לא סתם אומרים כי חווארי מצדה מרגיש ונראה כאילו אנחנו על הירח, אופי הסלע כאן לגבי מוכיח את זה כל פעם מחדש. סלע החוואר שיש כאן בחווארי מצדה הוא תופעה גיאולוגית שקיבלה את שמה “חוואר הלשון”. זאת בגלל שלפני שנים רבות ימת הלשון כיסתה את האזור כולו וכל מה ששרד הוא ים המלח והסלעים המיוחדים שסביבו. המסלול כאן הוא בדרגת קושי קלה, מעגלי, הוא מתאים לכל המשפחה וזה מסלול קלאסי לטיול לאור ירח מלא. במהלך הטיול כאן כמעט ואין צורך בפנס כיוון שחוואר הלשון מחזירים את אור הירח. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

נחל פרצים – מישור עמיעז

בדרום מדבר יהודה בין הר סדום ולמצוק ההעתקים ממוקם מישור עמיעז ובו תוכלו למצוא את מסלול נחל פרצים. מסלול נחל פרצים מתאים מאוד ללילות של ירח מלא, הוא נחל קניוני שסעלו הוא חוואר הלשון בדומה לחווארי מצדה. אם אתם מגיעים לכאן לטיול לאור הירח תוכלו להנות כאן מתאורת הירח החוזר אליכם מהלבן הקמחי של החוואר. לאורך נחל פרצים יש מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. למידע מפורט על המסלולים לחצו כאן.

נחל חווארים

נחל חווארים קיבל את שמו בזכות סלעי הקירטון הלבנים שיש לאורכו וזו גם הייחודיות והיופי שבו. אחת החוויות האטרקטיביות של המסלול היא לטייל לאורכו בלילות של ירח מלא. בזכות סלעי הקירטון הלבנים, בלילות של ירח מלא, המסלול מואר מאורו של הירח וכך אפשר לטייל בו ולקבל חוויה מיוחדת מאוד. טיול בנחל חווארים בשעות הערב יהיה נוח יותר גם מאחר ומדובר בשעות שלא חם מדי. אורכו של מסלול נחל חווארים הוא 3.5 ק”מ, מסומן בסימון שבילים כחול והוא קווי מה שאומר שיש צורך בהקפצת רכבים, דרגת הקושי של הטיול כאן היא קלה עד בינונית. המסלול היפהפה ומאופיין גם נקיקים ומשחק נהדר לילדים. למידע מפורט על המסלול לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.