Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נחל פרצים במישור עמיעז

בדרום מדבר יהודה בין הר סדום למצוק ההעתקים ממוקם מישור עמיעז ובו תוכלו למצוא את מסלול נחל פרצים. מסלול נחל פרצים מתאים מאוד ללילות של ירח מלא, הוא נחל קניוני שסילעו הוא חוואר הלשון בדומה לחווארי מצדה. איזור מישור עמיעז כולו עשוי מסלעי חוואר הלשון שנקרא כך על שם ימת הלשון שהייתה כאן בעבר הרחוק מאוד מהכנרת ועד דרום ים המלח בצורת לשון. אם אתם מגיעים לכאן לטיול לאור הירח תוכלו להנות כאן מתאורת הירח החוזר אליכם מהלבן הקמחי של החוואר. לאורך נחל פרצים יש מספר מסלולים בדרגות קושי שונות. חשוב לציין כי אין להיכנס לנחל פרצים בעת התראה על סכנת שטפונות.

מסלול משפחות נחל פרצים

המסלול הקצר שמתאים למשפחות בנחל פרצים הוא טעימה קטנה למי מכם שמחפש את החוויה עם הילדים. אורכו של המסלול 3 ק”מ הוא מתחיל בסימון שבילים אדום (11401), לאחר הליכה של 1.5 ק”מ במסלול זה תראו פניה ימינה בסימון שבילים ירוק לגדה המזרחית, לאחר 400 מטרים הליכה בשביל הירוק (11402) תחזרו אל צומת דרכים עם האדום, מכאן נפנה דרומה חזרה לכיוון הרכבים. המסלול מוגדר קל להליכה, צריך לקחת בחשבון כי אופי הסלע כאן יחזיר אתכם ואת הילדים מאובקים היטב מה שמוסיף לחווית הטיול עוד יותר. 

מסלול קווי למשפחות מטיבות לכת

המסלול הארוך בנחל פרצים מצריך הקפצת רכבים, אורכו המלא הוא 9 ק”מ, הוא מתחיל ליד בריכות נויית, משם ההליכה עם המסלול האדום (11401) בלבד לאורך כל דרכו עד לסיום המסלול בחניון לילה מישור עמיעז. שימו לב כי במסלול זה תעברו במערת הקמח שקיבלה את שמה על שם האבקה הלבנה הנוצרת משחיקת סלעי תצורת הלשון הדומה לקמח. קחו בחשבון כי הכניסה אליה אסורה בשל סכנת התמוטטות. 

דרכי הגעה לנחל פרצים

למי מכם שיוצא אל המסלול הקצר המתאים למשפחות כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון לילה מישור עמיעז מחוז דרום – הכניסה אל דרך העפר המפנה אל חניון הלילה היא דרך כביש 90 בסימון שבילים אדום (11419). דרך העפר עבירה לכל רכב מלבד בימי הגשם בהם הדרך משובשת.

למי מכם שיוצא אל המסלול הקווי הארוך יש להקפיץ רכבים על פי ההסבר הבא: כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: מאגר לוט. כדי להגיע לסוף המסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון לילה מישור עמיעז מחוז דרום – הכניסה אל דרך העפר המפנה אל חניון הלילה היא דרך כביש 90 בסימון שבילים אדום (11419). דרך העפר עבירה לכל רכב מלבד בימי הגשם בהם הדרך משובשת.

רוצים להמשיך לטייל באזור? הנה כמה רעיונות לטיולי מים במדבר, באזור ים המלח: 

מרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי – בדרום ים המלח בסמוך לכביש 90 אתם מוזמנים למרכז מבקרים על שם משה נובומייסקי – בואו להכיר את הסיפור של החלוץ הציוני עם חזון לפיתוח התעשיה בישראל. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

גן לאומי מצדה – גן לאומי מצדה במדבר יהודה הוא אחד מאתרי העתיקות היפים והמיוחדים בישראל. אתר המצדה נמצא על ההר הגבוה ממנו נשקפים נופי המדבר המרהיבים. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים (עין פשחה) – אחד המקומות היפים שיש באזור ים המלח. נביעות מים טבעיות שיוצרות בריכות לרחצה. מקום נהדר לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו למצוא את שמורת הטבע עין בוקק – שמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי– שנים רבות אנחנו מטיילות באיזור אבל רק לאחרונה גילינו את הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי – אל תפספסו! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דוד –מים זורמים במדבר, מפלים, מסלול נהדר עם הקטנים למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ערוגות – נחל ערוגות נמצא בתוך שמורת עין גדי במדבר יהודה. הוא שכן של נחל דוד, וגם בו בדומה לשכנו זורמים מים במהלך כל השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד– בסופה של העיר ערד, אחרי מלונות העיר תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול למצפור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.