Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפה אופיר - תצפית מרהיבה על הכנרת

מצפה אופיר שנמצא בדרום רמת הגולן הוא צופה אל הכנרת במלואה מגובה של כ-450 מטרים מעל פני הים. המצפה הוא מקום מסודר המשמש גם כחניון ובו יש ספסלי פיקניק, ספסלי אבן לישיבה והמון צל מהעצים שמסביב. המצפור נגיש לבעלי מוגבלויות וניתן להגיע אליו גם עם עגלות. 

המצפה הוקם על ידי ג’ימי שעל ממושב גבעת יואב לציון זכרו של בנו, אופיר. אופיר נפטר בשנת 1986 ממחלת כבד נדירה ואביו החליט להקים את המצפה כיוון שאופיר אהב מאוד את נופי הגולן. המשפחה החליטה שהקמת מקום הנצחה בטבע היא הדרך המתאימה ביותר להנציח את זכרו. מהמצפה יוצא מסלול הליכה היורד עד לקרן עין גב ומסתיים בסופו של דבר בכנרת – למידע מלא על המסלול לחצו כאן.

הנוף מכאן פשוט משגע (!!) בכיוון צפון נוכל לראות את הגליל העליון, הרי נפתלי ואצבע הגליל. מולנו נמצאת הכנרת, העיר טבריה ונופי הגליל התחתון ומדרום לנו נוכל לראות את בקעת הירדן דרומה. במקום יש מגרש חניה מסודר, הכולל חניית נכים ומתחם מוצל עם שולחנות פיקניק. את הצל אנחנו מקבלים מ 16 עצי הזית שניטעו פה כמספר שנותיו של אופיר, לזכרו הוקם המצפה. מרחבת המצפה יוצא שביל הליכה מסומן שעובר לאורך המצוק ובו נפגוש את שרידי מוצב סקופיה (סקופיה היה כפר סורי שננטש במלחמת ששת הימים).

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מצפה אופיר. נוסעים דרך כביש 789 העולה מצומת כורסי לכיוון בני יהודה, ממש לפני ההגעה לבני יהודה/גבעת יואב. לקראת סיום העלייה ישנה פניה ימינה עם שילוט מסודר אל כביש עפר. את כביש העפר כל רכב יכול לעבור, ובנסיעה קצרה מגיעים אל המצפה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מצפור בית ציידא – מצפור בית ציידא נמצא בתוך שמורת הטבע “הבטיחה” שבצפון הכנרת, לא רחוק ממושב מעלה גמלא. שמורת הטבע “הבטיחה” מהווה אזור המפגש של נחלי הגולן: דליות, יהודיה ומשושים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה – פארק מקסים עם פלג מים זורם והמון פינות חמד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפל עיט זה המקום לבוא לראות זרימות בחורף – מפל עיט הוא אחד המפלים המרשימים שיש בגולן. המפל הוא חלק מנחל עיט שאורכו כ-4 ק”מ והוא נשפך בסופו אל נחל יהודייה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים בכל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא שלנו שבמהלכו תוכלו לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

פארק קצרין – בסמוך לקצרין ישנו פארק שבשנים האחרונות קיבל שדרוג ומומלץ לבקר בו לפיקניק או לטיולים קצרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת מצוקי האון – בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער מבוא חמה ומעיין עין תאופיק – ברחבי הפארק המון צל מהעצים הרבים, שולחנות פיקניק, מקומות למנגלים ולהקמת אוהלים וגם פלגי מים זורמים שמוסיפים לחוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר בין נקודות מאוד חשובות בהיסטוריה של המדינה. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע גמלא – בואו לראות את המפל הגבוה ביותר בישראל לצד נופים עוצרי נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.