Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי קרני חיטין

בגליל התחתון מערבית לכנרת נמצא גן לאומי קרני חיטים שהוא הר געש לא פעיל ובו יש מספר נקודות תצפית, פריחה מרשימה בעונה והיסטוריה רבת שנים. כל זה תפגשו במסלול המעגלי הקצר שמתאים לכל המשפחה. אורכו המלא של המסלול הוא 1.3 ק”מ המטפס עד לנקודת תצפית וחוזר חזרה לרכב בצורה מעגלית. גן לאומי קרני חיטים מוכר בעיקר בשל הקרבות שהתחוללו פה בין הכוחות הצלבניים לבין הכוחות של המצביא הערבי צלאח א-דין שניסה לתפוס את השלטון מידי הצלבנים. לאורך המסלול שלכם תעברו בדיוק היכן שהתקיים הקרב הזה, תוכלו לראות שילוט המסביר על המקום בו אתם עומדים.

המסלול שלנו מתחיל את דרכנו עם סימון שבילים כחול לצד שילוט של רשות הטבע והגנים. השביל מוביל אותנו ומטפס מעלה לכיוון הפסגה. בתחילת העליה תוכלו לראות את האנדרטה שנמצאת כאן בצורה אובליסק, היא אנדרטה המנציחה את המסדר הנוצרי “אל הנבואה”. חברי המסדר מאמינים כי כאן ישו נשר את דרשת ההר המפורסמת. בנוסף לאנדרטה תוכלו לפגוש כאן גם את הסימון שבילים של “דרך הבשורה” שילווה אותנו בחלק מתוואי המסלול.

דרך הבשורה היא דרך המסומנת עם אבני בזלת המושחלות על עמוד מתחת אחת על השנייה ועליהם יש סמל עוגן עם הכיתוב: THE GOSPEL TRAIL  – דרך הבשורה. דרך הבשורה היא נתיב רגלי שאורכו 65 ק”מ הדרך מתחילה בהר הקפיצה, דרך יער בית קשת, עוברת דרך קרני חיטין לכיוון הכנרת ומסתיימת בסופו של דבר בכפר נחום. הדרך עוברת בין אתרים קדושים לנצרות ויש המכנים את המסלול הזה בשם נוסף: שביל ישו. למי מכם שמעוניין להכיר עוד את הדרך הזו מוזמן לאתר הרישמי – לחץ כאן.

אורכו של מקטע בסימון שבילים כחול הוא כ 700 מטרים, הוא מוביל אותנו לכיוון צפון ואנחנו למעשה מטפסים על הר געש שהיה פעיל כאן לפני למעלה מ 4 מיליון שנה. אם תביטו לכיוון מזרח תוכלו לראות את מצוק ארבל המרשים ומיד אחריו את הכנרת. ממש כאן בתקופת הפריחה תוכלו לפגוש את היקינתון המזרחי, רקפות, תורמוסים, נוריות ועוד שלל פרחי בר צבעוניים.

עד מהרה נגיע אל צומת סימון שבילים כחול ירוק, כאן נבחר בירוק שמוביל אותנו במגמת ירידה כ 200 מטרים עד לצומת שבילים ירוק שחור. כאן נבחר את השחור (שמאלה) ולאחר כ 400 מטרים נגיע חזרה לרכב. כדי להגיע לנקודת התחלה תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי קרני חיטין. שימו לב כי הכניסה היא אך ורק מכיוון מזרח (כביש 77 מכיוון טבריה) פונים ימינה לכיוון פארק תעשיות הגליל. כאן נוסעים עם הרכב על פי סימון שבילים שחור עד לחניית הרכב. חשוב לציין כי אם אתם מגיעים מכיוון מערב (צומת גולני) יש שער בפארק תעשיות הגליל שמונע מעבר.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

גן לאומי ארבל מבואת חורבת חמאם – בצד הצפוני של הר ארבל נמצא הכפר הבדווי ואדי חמאם, בכניסה לכפר הוסדרה כניסה נגישה הכוללת מקומות ישיבה לצד הגדה הדרומית של נחל ארבל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין עין נון – אם אתם מחפשים טיול קצר למקום עם מקור מים שלא הרבה מכירים, אנחנו נמליץ לכם להגיע למעיין עין נון. הוא נמצא ממש בכניסה לישוב מגדל שעל שפת הכנרת. יש כאן המון צל, מקומות ישיבה ומקום מצוין לפקל קפה.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער שוויץ– את הטיול שלנו ליער שוויץ עשינו כאשר חיפשנו מקום נגיש כדי שנוכל לטייל עם עגלה. לשמחתנו קרן קיימת לישראל מפתיעה אותנו כל פעם מחדש בהנגשת הפארקים והיערות וכך גם ביער שוויץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה– גן לאומי חמת טבריה הוא בעינינו הפתעה גדולה. מדובר באחד הפארקים הפחות מוכרים של רשות הטבע והגנים ולמרות זאת הוא אחד המקומות המושלמים לבילוי עם הילדים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוב רוי שייט קיאקים על הירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

ג’ונגל של כייף – לא רק מדובר על מקום כייפי עם המון חיות שמיד נפרט עליהן, מדובר על מקום שהוא אטרקציה מושלמת לכל ילד ומשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מג’רסה – את הטיול למג’רסה עשינו ביום קיץ חם. המקום מתאים בכל עונות השנה (חוץ מימי חורף קרים במיוחד וגשומים) אך בימים החמים הוא מומלץ במיוחד מאחר והוא כולל בתוכו מסלול הליכה ושחייה בתוך המים (לא חובה – יש גם מסלול יבש). – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הירדן – בנקודה הכי צפונית של הכנרת מצאנו את פארק הירדן. פארק ענק שמציע בריכות שכשוך לכל המשפחה, חיות ואתרים ארכיאולוגיים. את הטיול שלנו לפארק הירדן עשינו כטיול יום אך המקום מציע גם אפשרות לינה בקמפינג, אוהל בדואי, חניוני קראוונים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.