Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חצר גשר הישנה – נהריים בגשר - אתר מורשת

חצר גשר הישנה או בשמו הנוסף נהריים בגשר הוא אתר בעל חשיבות היסטורית שנמצא בעמק בית שאן מול קיבוץ גשר. לכל אחד מבין המבקרים במקום מחכה סיור שמחזיר אותנו אחורנית בזמן לתקופת “הזקן מנהריים” פנחס רוטנברג, על חלוצי גשר הישנה ועל המקום בו אנחנו דורכים. תחילה נגיע אל תצפית ממנה ניתן לראות את כל איזור עמק הירדן, הרי גלעד וגם את נהריים ואי השלום – המקום בו הירמוך והירדן נפגשים. לפני שנמשיך להסביר על נהריים בגשר אנחנו ממליצות בחום לבקר גם בנהריים ואי השלום.

לאחר הביקור בתצפית נכנס אל תוך מיצג אור קולי שמעביר לנו בצורה הכי מוחשית שיש את סיפור על המקום. לאחר המיצג נבקר בבונקר ההיסטורי ששרד וממנו נמשיך אל עבר חצר גשר הישנה מעבר לגדר הגבול. בתקופת מלחמת העצמאות הותקף היישוב וכמעט חרב לחלוטין ולכן העתיקות שתראו כאן הם שרידי הישוב, המקום עבר שיפוץ וכיום משתמש כמוזיאון מורשת להיסטוריה של המקום. המוזיאון הוכר כאתר מורשת על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ועל ידי תוכנית ציוני דרך.

מכאן ניתן לצפות על שלושת הגשרים: ג’סר אל-מג’מע (גשר הפגישה, ירדן ירמוך), גשר רכבת העמק העות’מאני (1904) וגשר הכביש המנדטורי (1930). בנוסף במתחם תוכלו למצוא גם את מאפיית “אגדת לחם” ובמחוץ למתחם את מסעדת רוטנברג. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: נהריים בגשר. לבאים מכביש 90 מכיוון הכנרת (צפון) לאחר 12 ק”מ ישנה פניה שמאלה.  לבאים מכביש 90 מאיזור בית שאן (דרום) לאחר 13.3 ק”מ תגיעו אל הפניה ימינה

מקומות נוספים שנמליץ לבקר בהם אם אתם באיזור:

חצר הגשר הישנה – חצר גשר הישנה או בשמו הנוסף נהריים בגשר הוא אתר בעל חשיבות היסטורית שנמצא בעמק בית שאן מול קיבוץ גשר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי כוכב הירדן – הגן לאומי נמצא בנקודה גבוה מעל עמק הירדן בו יש שרידי מבצר צלבני שממנו תוכלו לקבל נקודת תצפית עוצרת נשימה על כל האיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק המעיינות עין מודע – עין מודע נמצא בתחומו של פארק המעיינות בבקעת בית שאן, והוא אחד המעיינות היפים והאהובים באזור עמק המעיינות שידוע בהיותו אזור רווי מקורות מים ומעיינות טבעיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי מעיין חרוד – גן לאומי מעיין חרוד נמצא למרגלות הגלבוע ובשטחו זורם פלג מים של המעיין הנובע בתחומיו. פארק מעיין חרוד הוא אתר נופש מקסים שמשלב חווית בילוי יום נהדרת עם מספר אפשרויות לינה בקמפינג. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי פארק בית שאן – גן לאומי בית שאן מציג את שרידי העיר הקדומה ומספר את ההיסטוריה של בית שאן הרומית והביזנטית. בית שאן היא אחת הערים העתיקות והשמורות בישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

ג’ונגל כייף בית זרע – ג’ונגל כייף בקיבוץ בית זרע הוא מקום שמאפשר בילוי מושלם עם הילדים. מקום כייפי המשלב גן חיות עם עוד מספר אטרקציות שהילדים אוהבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוב רוי שייט קייאקים בירדנית – רוב רוי הוא אתר שייט ייחודי הנמצא על גדות נהר הירדן, בסמוך לקיבוץ כנרת. המקום מעוצב באופן מאוד מיוחד בסגנון אינדיאני, כולו מחומרים טבעיים כמו עץ וחימר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גשר הרכבת הטורקי – הגשר הטורקי בנלח יששכר בנוי מאבני בזלת שחורות ואבני גיר והוא נבנה בתקופת האימפריה העות’מאנית כחלק מתוואי הדרך של רכבת העמק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.