Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חווארי מצדה – טיול מרהיב לאור ירח מלא

חווארי מצדה בדרום ישראל מציגים בצורה מרהיבה תופעת טבע מיוחדת במינה, עם אפשרות לטיול קל ויפהפה שמתאים לכל המשפחה. הטיול בחווארי מצדה מציג נופים שמזכירים במעט הליכה על הירח וזאת כתוצאה מאופי סלע החוואר המאפיין את האזור. הטיול כאן חושף את המטיילים לנופים ייחודיים של הטבע, ואופיו של המקום מאפשר לנו לצאת כאן גם לטיול מיוחד לאור ירח מלא שמעצים את החוויה. ישנה אפשרות לבחור בין שני מסלולים השונים באורכם.

סלע החוואר שתראו כאן בחווארי מצדה הוא תוצר של תופעה גיאולוגית שקיבלה את שמה “חוואר הלשון”. שם זה ניתן לסלע משום שהוא שריד מהתקופה שבה כיסתה ימת הלשון את האזור כולו. כל מה ששרד מאותה התקופה הוא למעשה ים המלח והסלעים המיוחדים שסביבו.

המסלול בחווארי מצדה הוא בדרגת קושי קלה, הוא מתאים לכל המשפחה והוא מסלול קלאסי לטיול לאור ירח מלא. במהלך הטיול במסלול כמעט ואין צורך בפנס כיוון שסלעי חוואר הלשון מחזירים את אור הירח ובכך מאירים לנו את הדרך. המסלול מתחיל מהחניון של גן לאומי מצדה ויש לכם אפשרות לבחור לעשות את המסלול המעגלי הקצר או את המסלול הקווי הארוך. מהחניון ישנו סימון שבילים בצבע שחור שמכניס אותנו היישר אל תוך הערוץ. במהלך הטיול תוכלו לראות את השכבות, התבליטים, את תהליכי הסחיפה, קימוט וזרימה – בקיצור את האומנות של הטבע במלוא הדרה! במהלך המסלול תוכלו להרים את הראש ולראות מעליכם את מצוקי החוואר שסובבים אתכם, מראה מרהיב. לאחר הליכה של כ- 500 מטרים מתחילת המסלול תגיעו אל צומת דרכים בסימון ירוק שחור ותוכלו לבחור באיזה מן המסלולים אתם מעוניינים להמשיך:

  • במסלול הקצר – מסלול מעגלי שאורכו הוא 1.5 ק”מ. המסלול בסימון שבילים שחור – ירוק – שחור. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי מצדה.
  • במסלול הארוך – מסלול קווי שאורכו המלא הוא 2.3 ק”מ. המסלול בסימון שבילים שחור לכל אורכו והוא מצריך 2 רכבים. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי מצדה. כדי להגיע לסופו לחצו כאן לנקודת הוויז.

הנה עוד כמה רעיונות לטיולי מדבר, באזור ים המלח: 

גן לאומי מצדה – גן לאומי מצדה במדבר יהודה הוא אחד מאתרי העתיקות היפים והמיוחדים בישראל. אתר המצדה נמצא על הר גבוה ממנו נשקפים נופי המדבר המרהיבים. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עיינות צוקים (עין פשחה) – פארק נביעות מים טבעיות שיוצרות בריכות לרחצה, מקום נהדר לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

עין פלוטית – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו בצבע כחול טורקיז עם דגים קטנים שמספקים הרגשה של טבע במיטבו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע עין בוקק – מאחורי מלונות ים המלח תוכלו לצאת לטיול משפחות קצר בשמורה קסומה שמומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי – ברחבי קיבוץ עין גדי תוכלו לצאת לטיול קליל בין מאות מיני של עצים וצמחים מכל רחבי העולם ולהגיע לכמה פינות קסומות של הקיבוץ. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל דוד – מסלול נחל דוד הוא מסלול משפחות שחושף אותנו אל נופים המשלבים בצורה מושלמת מדבר ומים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל ערוגות – נחל ערוגות בשמורת עין גדי, שכנו של נחל דוד, מספק לנו אפשרות טיול נוספת בנופים של נווה מדבר עם מים שזורמים בו לאורך כל ימות השנה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

מצפור מואב ומסלול נחל כידד בערד– בסופה של העיר ערד תוכלו להגיע אל אחת מהתצפיות היפות שיש באיזור – מצפור מואב. סימון שבילים ירוק לבן יוביל אתכם במסלול קצרצר אל המצפור היפהפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציותבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.