Skip to content
Search
Search
Close this search box.

שמורת הטבע הבניאס נחל חרמון - מעיינות

קשה לומר שזה החלק הכי יפה של הבניאס בלהתחשב בעובדה שכל שאר החלקים עוצרי נשימה גם כן, אבל אנחנו נאמר זאת – זהו המתחם הכי יפה של שמורת הטבע בניאס נחל חרמון. מתחם מרהיב ביופיו העובר בין מעיינות הבניאס – חלקו הקטן מאוד נגיש ואפשר לטייל כאן לצד הזרימות המרשימות של נחל חרמון. בנוסף באיזור זה יש גם את מקדש פאן ומערת פאן שניתן לבקר בהם על ידי טיפוס בשביל מדרגות המוביל אליהן. מערת הבניאס והגומחות החצובות במצוק הן שרידי מקדש של האל פאן ושרידי מקדש שבנה המלך הורדוס לכבודו של הקיסר אוגוסטוס. בנוסף תוכלו למצוא כאן גם את טחנת הקמח מטרוף ששימשה את הכפריים ממסעדה ומעין קיניה. יש כאן גם טחנות קמח הרוסות נוספות במורד הנחל.

התקופה היפה ביותר של מתחם המעיינות זה הסתיו, יש כאן שלכת עוצרת נשימה. צבעי אדום, צהוב וכתום משתלטים על הנוף והאוויר נעים להליכה אבל לא רק. יש כאן מספר מסלולים שאפשר לבחור לעשות על פי דרגות קושי לאורך כל עונות השנה:

  • יש את המסלול הסגול – הוא הקצר ביותר סביב 45 דקות (לנו לקח שעה וקצת כולל עצירות) הליכה נוחה רוב הזמן במישור. למסלול הסגול צריך להגיע עם מנשא.
  • יש את המסלול הצהוב – שחלקו עובר במסלול הסגול אך באיזשהו שלב יש התפצלות וגם הוא לוקח סביב 45 דקות הליכה עם מנשא.
  • מסלול נוסף הוא הכחול – מסלול ארוך יותר שלוקח כ 90 דקות המגיע עד למפל הבניאס ומצריך הקפצת רכבים.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “מעיינות הבניאס” וזה יוביל אתכם לכניסה הראשית. נוסעים על כביש 90 ובקרית שמונה פונים ימינה לכיוון רמת הגולן, משם ממשיכים על כביש 99 ומתחילים לטפס בעליות של רמת הגולן (עוברים את דפנה, דן ושניר). נסיעה נסיעה של 2.7 ק”מ מרגע התחלת העליה לרמת הגולן תראו שלט המפנה שמאלה אל עיינות הבניאס. אם אתם מגיעים מרמת הגולן תוכלו לרדת בכביש היורד ממסעדה לכיוון קרית שמונה נסיעה של 14 דקות או 10.3 ק”מ יוביל אתכם לפניה שמאלה אל עיינות הבניאס.

יש עוד הרבה מקומות לטיול או שכשוך בבניאס המופלא, הנה כמה מהן:

מעיינות הבניאס – שמורת הטבע של רשות הטבע והגנים בה יש גם עתיקות ומסלול הליכה מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון עליון ממתחם המעיינות ועד למפל הבניאס – מסלול מפתיע שמתאים לכל המפחה, עובר לצד נופי נחל חרמון. למידע מלא על המקום ודרגע הגעה לחץ כאן.

השביל התלוי ומפל הבניאס – המשך שמורת הטבע של הבניאס הכוללת את הגשר התלוי שעובר מעל תוואי הנחל ואת מפל הבניאס המפורסם – למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

הטנק הסורי ההפוך – מסלול הליכה יחסית קצר אל חלקו התיכון של נחל חרמון הבניאס, כאן תפגשו את הטנק הסורי ההפוך שנמצא כאן עוד ממלחמת ששת הימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המסלול הארוך משניר לשאר ישובבין קיבוץ שניר לשאר ישוב זורם לו נחל חרמון המוכר גם בשם הבניאס וזהו חלקו התיכון. כאן ישנו מסלול עוצר נשימה שעובר לצד הנחל הזורם, בתוך קניון מתפתל בין אבני הבזלת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נקודת מים בשאר ישוב סוף מסלול ארוך-  נקודת הסיום של המסלול הארוך מקיבוץ שניר או סתם נקודת מים נהדרת לצינון ביום חם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חורשת הנופלים – מקום בילוי בטבע עם גישה נוחה למים והמון מקום ישיבה והרבה צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל חרמון תחתון – נבי יהודה – באזור הזה תוכלו להגיע לכמה נקודות קרובות למים ולהנות משכשוך יש 3 כניסות שונות שיובילו אתכם היישר אל המים הקרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון האקליפטוס – מחניון האקליפטוסים ניתן לצאת למסלול הליכה, אופניים, מסלול רטוב במים או סתם למצוא איזו פינת חמד ולשבת ליד הנחל הזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפת נחל חרמון - הבניאס

אם תרצו להמשיך לטייל באיזור:

שמורת הטבע תל דן – מבין השמורות היפות של רשות הטבע והגנים, טיול בין נחל זורם וטבע מרהיב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל שניר – שמורת טבע של רשות הטבע והגנים בה יש מגוון רחב של מסלולים יבשים ורטובים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עין הזהב – בלב העיר קרית שמונה תוכלו למצוא את פארק עין הזהב בו עובר נחל הזהב ויש כאן המון מקומות נהדרים לשבת לפיקניק. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת בן עמי – מאחורי כפר בלום עובר לו מסלול נגיש כולו לצד נהר הירדן בחלקו הרגוע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר נמרוד – אם אתם מחפשים נקודת תצפית זה המקום. רשות הטבע והגנים מתחזקת את המבצר שנמצא בנקודת תצפית ממנה ניתן לראות את כל עמק החולה, הרי הגליל, הגולן והחרמון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

לפני הגעתכם לשמורת הטבע נחל חרמון – נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בשמורה. לאתר רשות הטבע והגנים לחץ כאן 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.