Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשבילם – מסלול לזכר הנופלים ביער מרום גולן

בתוך יער מרום גולן שהוא יער אלונים מקסים נמצא לו מסלול הליכה מעגלי לצד סינגל אופניים קצר בין נופיה המרהיבים של רמת הגולן. המסלול הוא לזכר חברי מרום גולן שנפלו במערכות ישראל השונות והוא משולט לכל אורכו. אורך המסלול המעגלי הרגלי הוא  4.8 ק”מ ואורך המסלול סינגל לאופניים הוא 5.9 ק”מ – מסלול העובר בין פריחה בעונה, מפגש עם חיות בר ונופי צפון הרמה הבזלתית.

בכניסה לתחילת המסלול תוכלו לפגוש שלט עם תמונותיהם של הנופלים: מנחם אודם, מרדכי רוזנברג, יעקב (מנצ’י) רעי, שרון תמיר, מיכה פיכמן, איציק רחימוב, יעקב (קובי) רבינוביץ ואברמל’ה נישטיין. זהו סיפורים וסיפור קיבוץ מרום גולן ששוכן למרגלות הר בנטל בגובה של 1,000 מטרים מעל פני הים. הקיבוץ שהוקם ביולי 1967 והוא היה הישוב הישראלי הראשון שהוקם ברמת הגולן לאחר מלחמת ששת הימים. ראשוני המתיישבים עסקו באיסוף בקר נטוש, אחר מספר חודשים עברו לשולי העיר הנטושה קונייטרה ורק בשנת 1971 עברו למקום הקבוע למרגלות הר בנטל. מרום גולן בשנותיו הראשונות ספג לא מעט הפגזות מהצבא הסורי כאשר באחת מהן נפל מיכה פיכמן הנופל הראשון בין חבריו.

המסלול עובר בתוך שמורת יער מרום גולן, בין חורשת ים תיכוני צפוני ובו תמצאו את האלון המצוי, אלון תולע, לבנה רפואי, אלוני התבור, אלה אטלנטית ועצים רבים ממשפחת הוורדיים כמו שזיף הדב, שקד הבר, אגס הבר ועוד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשם תוכלו לראות כאן פריחה מרשימה מאוד של הרקפות, רקפת יוונית, האירוסים הסגולים, הספלול, האספרג והיערה. אם תהיו ברי מזל תוכלו לפגוש גם את חיות הבר שחיים כאן כמו: זאבים, חזירי הבר, צבאים ועוד.

במהלך המסלול תוכלו לפגוש גם לא מעט שרידים של בונקים סוריים שמאוד אופיינים לאיזור – אם אתם אמיצים תביאו פנסים.  לאורך השביל תגיעו אל פינות הנצחה עם תמונותיהם של הנופלים שבחלקם יש גם ספסלי מנוחה אל מול הנוף. כדי להגיע לכאן לנקודת התחלה בוויז לחצו כאן. כדי להגיע לחניה תוכלו לנסוע קילומטר אחד מהכניסה של קיבוץ מרום גולן צפונה ולשאול את החניה בצד שמאל של הכביש לפני מפעל בראשית.

מחפשים עוד מה לעשות באיזור?

מאגר בנטל – המעיין החם לצד הר ומאגר בנטל – אם אתם מחפשים ספא חינם בטבע – מאגר בנטל הוא בהחלט המקום להגיע אליו. מאגר המים המיוחד הזה נמצא ברמת הגולן, בסמוך לקיבוץ מרום גולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

בריכת בראון – באב אל הווא שער הרוחות – לצד הר בנטל ומאגר בנטל תוכלו למצוא את שמורת בריכת בראון ובאב אל הווא שנקרא גם שער הרוחות. הוא קיבל את שמו כי באיזור זה ישנם רוחות חזקות מאוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עורבים וארמון המלך האמיר פאעור- בצפון רמת הגולן בסמוך לצומת וואסט תוכלו להגיע לפארק עורבים וכאן תמצאו מסלולון קצר שיוביל אתכם היישר אל ארמון המלך אמיר פאעור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים – באחד הקיבוצים היפים בארץ יש כמה אטרקציות ותצפית אחת מיוחדת במינה על מאגר בנטל. הנה כמה סיבות בגללן כדאי לכם לבקר ולטייל בקיבוץ מרום גולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי גמלא – תצפית מסלול הליכה אל המפל הגבוה ביותר בישראל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

השביל התלוי בבניאס – אם אתם מחפשים לראות זרימה מרשימה זה המקום. מסלול מקסים מתאים לכל המשפחה למידע מלא על המקום לחץ כאן.

יער האיילים – מעבר לכך שאפשר לעשות כאן אחלה קמפינג יש כאן המון אטרקציות לילדים ולכל המשפחה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

מפל עיט וביקור בכפר האומנים אניעם – במיוחד אחרי הגשמים לבקר במפל עיט ולחוות את עוצמת הזרימה. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי מבצר נמרוד – מבין המבצרים המרשימים בצפון, יש מכאן תצפיות עוצרות נשימה – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

טיול מעיינות ברמת הגולן – מחפשים טיול מעיינות? יש כאן רשימה ארוכה של המעיינות הכי מומלצים. למידע מלא לחץ כאן.

הפארק הוולקני אביטל הפארק מציג בצורה חוויתית תופעות טבע וולקניות אשר מלמדות על הגיאולוגיה וההיסטוריה הגעשית של המקום. הר אביטל נמצא בצמוד להר בנטל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר בנטל ושוקו חם בבית קפה קופי ענן – מבין הנקודות שאסור לפספס ברמת הגולן, נקודת תצפית על כל צפון רמת הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת הזיכרון עוז 77 – בעמק הבכא היפהפה הוקמה אנדרטה לזכר קרב הבלימה שהתרחש כאן במלחמת יום הכיפורים. למקום יש סיפור מורשת מעניין ומספר טנקים שנותרו כאן כאילו הזמן עצר מלכת. הנוף מכאן הוא מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר הפלאומגנטיזם ברמת הגולן – כשהמצפן מאבד את הצפון – נקודת עניין שנמצאת בין מאגר עורבים למרום גולן שנקראת פלאומגנטיזם היא תופעה מעניינת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הג’ובה הגדולה ביער אודם – תופעת טבע מדהימה – מכתש ענק עם מסלול הליכה נגיש, שסביבו שלטי הסבר על המקום והתופעה שיצרה אותו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר במספר נקודות משמעותיות שהוא עבר בחייו, המעבר ביניהן הוא בנסיעה עם הרכב. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.