Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מפל האירוסים ופריחת אירוס הגולן – צומת המפלים

במרכז הרמת הגולן על ציר הכבישים 87 ו 808 המכונה גם צומת המפלים תוכלו לצאת למסלול הליכה שמגיע אל מפל מרשים, וגם לראות את פריחת אירוס הגולן המרשים. צומת המפלים מכונה כך כיוון שסביבה יש מספר מפלים שחלקם זורמים בעוצמה רבה לאחר הגשמים. אחד המפלים הוא מפל האירוסים היפהפה שזורם כאן לאחר הגשמים על תוואי נחל זוויתן עליון. חשוב לציין כי מדובר על שטח אש ולכן הכניסה למסלול אפשרית בסופי שבוע בלבד או בתיאום מראש עם צה”ל באמצע שבוע.

מפל האירוסים

נחל זוויתן שאורכו 26 ק”מ מספק לנו מספר מסלולי טיול ונקודות עניין בכל ימות השנה, אך בימי החורף הגשומים נוספים אפילו עוד כמה. בחלקו העליון של נחל זוויתן תוכלו להגיע אל מפל האירוסים שזורם בעוצמה חזקה ויוצר מראה מרהיב בלב רמת הגולן. ההליכה למפל היא מישורית, אורכה 2 ק”מ וכל כולה חשופה לשמש. אם תבחרו להגיע אל המפל בזמן גשמים או ממש מיד לאחר הגשמים, תמצאו את עצמם בהרפתקה מדלגים בין שלוליות ובוץ שילווה אתכם לאורך כל המסלול, מה שמעלה מעט את רמת הקושי של הטיול לרמת קושי בינונית עד קשה. מה חשוב לדעת?

  • המסלול לא מסומן אך מדובר על הליכה בשביל עפר רחב, שביל ג’יפים. ההליכה לכיוון צפון מערב.
  • המפל הוא עונתי ולכן מומלץ לוודא שיש בו זרימה לפני הגעתכם לכאן.
  • הגישה לבריכת האירוסים קשה מאוד ולא מומלץ לרדת אליה. 
  • מנקודת התצפית ניתן לחזור באותה הדרך שממנה הגעתם, עד החזרה לצומת המפלים.
  • מדובר על שטח אש ולכן יש להגיע לכאן רק בסופי שבוע או בתיאום מראש עם צה”ל, באמצע שבוע.

פריחת אירוס הגולן

בצומת המפלים, ממש בסמוך לשלט המזהיר על כניסה לשטח אש, בין החודשים מרץ לאפריל מדי שנה פורח כאן אירוס הגולן המכונה גם אירוס החרמון. בעת פריחתם אי אפשר לפספס את היופי שלהם גם אם זה מרחוק. הפרח שצבעו לבן עם גווני סגול על רקע נופי רמת הגולן הוא מראה עוצר נשימה. בין האירוסים תוכלו גם לראות גם פריחה של הנורית הצהובה ועוד מגוון. טרם הגעתכם מומלץ לבדוק בדיווחי פריחה שהאירוס כבר פורח – לדיווחי פריחה לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מפל עיט, כפר אומנים אניעם ועין תות – מפל עיט הוא אחד היפים והנגישים ברמת הגולן ומומלץ מאוד להגיע לראותו אחרי הגשמים. במרחק נסיעה קצר מהמפל נגיע אל כפר האמנים אניעם היפהפה והמיוחד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אנדרטת עוצבת סער – חטיבה 7 – אתר הנצחה לזכר חללי חטיבה 7 שנפלו במערכות ישראל. במקום יש מגרש טקסים, טנקים מסוגים שונים וחניון גדול בו ניתן להחנות את הרכב. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חניון יער דליות – מסלולים ופיקניק – בדרום רמת הגולן, בצומת דליות, ישנו חניון יום ולילה של קק”ל – חניון דליות. מבין החניונים הגדולים שתמצאו ברמת הגולן ומכאן יוצאים מספר מסלולי טיול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור בית ציידא – מצפור בית ציידא נמצא בתוך שמורת הטבע “הבטיחה” שבצפון הכנרת, לא רחוק ממושב מעלה גמלא. שמורת הטבע “הבטיחה” מהווה אזור המפגש של נחלי הגולן: דליות, יהודיה ומשושים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עיינות עדן – עין סלוקיה – פארק מקסים עם פלג מים זורם, ומסלול קליל שעובר בין פינות חמד לצד המים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול מעיינות בדרום רמת הגולן – רמת הגולן שופעת במעיינות מלאים בכל ימות השנה. כאן תוכלו למצוא את המסלול המלא שלנו שבמהלכו תוכלו לבקר בכל המעיינות האלו. למידע מלא לחץ כאן.

פארק קצרין – פארק מומלץ, ליד העיר קצרין, לפיקניק או לטיול קצרצר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת מצוקי האון – בדרום רמת הגולן בין כפר חרוב – מצפה שלום ועד למבוא חמה נסלל שביל ממנו יש נקודות תצפית מבין היפות שיש בצפון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער מבוא חמה ומעיין עין תאופיק – ברחבי הפארק המון צל מהעצים הרבים, שולחנות פיקניק, מקומות למנגלים ולהקמת אוהלים וגם פלגי מים זורמים שמוסיפים לחוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין קשתות – אתר היסטורי שחובה על כל אחד מאיתנו לבקר בו לפחות פעם אחת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אלי כהן – שביל שהוקם לזכרו של גיבור ישראל אלי כהן ועובר בין נקודות מאוד חשובות בהיסטוריה של המדינה. למידע מלא על השביל ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.