Skip to content
Search
Search
Close this search box.

מקטע 5 שביל ישראל - עין ערבות עד חניון הפיתול

מקטע מספר 5 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בעין ערבות בנחל דישון, דרך עין חלב שזורם כמעט לאורך כל ימות השנה. לצד עין חלב יש חניון קק”ל עם שולחנות פיקניק לצד בריכות מים רדודות מעולות לשכשוך בימים החמים. מכאן ממשיכים בשביל לכיוון שמורת הטבע יער ברעם המכושף שהוא גם תוואי נחל צבעון. באיזשהו שלב תחצו את כביש 89 (בזהירות!) והמשיכו בנחל צבעון עד להגעה לחניון לילה חורבת חממה ולצידה בית ספר שדה מירון. מכאן ממשיך השביל ומתמזג עם שביל ים אל ים ומטפס מעלה לכיוון פסגת הר מירון – זו גם הנקודה הגבוהה ביותר של שביל ישראל.

פסגת הר מרון נמצאת בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ יש כאן תצפיות והמסלולים מהיפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסגה בהר מירון מספק את זה ובגדול והוא ברובו עובר בתוואי שביל ישראל. בסיום חלקו של “שביל הפסגה” תגיעו אל חניון הפסגה. כאן יש שולחנות פיקניק וברז מים. מכאן השביל ממשיך לכיוון חרבת ב”ק. ממש כאן אותרו שרידים מהתיישבות יהודית מהמאה ה 19. מכאן השביל ממשיך לכיוון חורשת ה 44 – לזכרם של הנספים באסון השריפה הכרמל. ממשיכים הלאה בשביל ומגיעים לתחילתו של נחל מירון, נעבור את הוטה (בור עמוק) בדרך נגיע גם אל עין זבד עד להגעה בסוף לחניון הפיתול שנמצא בסמוך למושב מירון. נקודת תחילת המסלול בוויז: לחצו כאן. נקודת סיום המסלול בוויז: חניון הפיתול 866.

מה עוד חשוב לדעת?

  • קחו בחשבון שלא תמיד יש מים בחניון הפסגה יש לברר טרם יציאתכם למסלול.
  • לינה:
    • חניון הפיתול.
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת:
    • בחניון חממה – כ 7.7 ק”מ. להגעה בוויז רשמו: חרבת חממה.
    • בחניון שביל הפסגה – כ 12 ק”מ. להגעה בוויז רשמו: חניון שביל הפסגה הר מירון.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.