Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קרסטי בגליל העליון

מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים שיורדים אל עמק סאסא מהר חירם, הר אדיר והר סאסא. בשמורת הטבע מערת פער תמצאו מסלולון קצרצר שיוביל אתכם הישר אל תוך הבולען בעזרת מדרגות נוחות ומרפסת תצפית על המערה. חשוב לציין שלאחר הגשמים כל האיזור מוצף ומחליק ולכן אין להתקרב או לנסות להיכנס אל המערה.

נמליץ לעשות את העצירה כאן כחלק מטיול שלנו באיזור ולא להגיע במיוחד, אם כבר הגעתם לפה תביאו פנסים לקטנים כי זה בהחלט יכול להוסיף לאווירה. בתוך השמורה הטבע הקטנה שכאן שהיא משתרעת על פני 14 דונם בלבד תוכלו למצוא את עצי האלון המצוי ואת אלון התולע. בנוסף יש כאן לא מעט חיות כמו תנים וחזירי בר. מדהים להגיע לכאן בתקופת הסתיו ולראות את הפריחה של החלמונית הזעירה, כרכום, בתוונית היורה ועוד.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מערת פער, לבאים מכביש 89 מכיוון חורפיש יש לפנות בצומת מיד לאחר הכניסה לקיבוץ סאסא שמאלה, לאחר נסיעה של 1.6 ק”מ תוכלו לראות בצד ימין שלכם את חניון העפר שכאן תחנו את הרכב ותחצו בזהירות (!!) את הכביש. למי מכם שמגיע מכביש 899 מכיוון הר אדיר לאחר נסיעה של 2.6 מהכניסה להר אדיר תראו את החניה בצד שמאל.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

נחל מירון עליון – עין אוראי – בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, אחד המקומות האלו נחל מירון עליון מה שיוצר לנו בריכות שכשוך מקסימום שאחד מהם הוא עין אוראי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הפסגה בהר מירון  – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.