Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הפסגה בהר מירון

בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים שיש לאיזור גליל עליון להציע. למעשה אם אתם מחפשים מקום עם נוף פנורמי אמיתי, שביל הפסגה בהר מירון מספק את זה ובגדול. מסלול מעגלי באורך של כ 1.5 ק”מ, הליכה שמתאימה לכל המשפחה. ליד מגרש החנייה יש שולחנות פיקניק כך שתוכלו להישאר כאן גם לאחר שסיימתם את המסלול.

שביל הפסגה הוא בתוך שמורת הר מירון, אחת משמורות החורש הגדולות ובתוכה תוכלו למצוא את עצי האלון, האלה, ליבנה, קטלב ועוד. מעבר ליער המרהיב ביופיו והנוף שמשתקף מפסגתו, יש כאן גם פריחה נהדרת בעונות הסתיו והאביב של סחלבים, חלמוניות, סתוונית, כרכום, אירוסים ועוד. בחורף ההר מתכסה בשלג ויוצר את אחד המראות היפים שיש. לאורך השביל יש מרפסות מסודרות עם הסברים על הנשקף מהן. תוכלו לראות מכאן את הרי הגליל העליון, רמת הגולן, החרמון, את לבנון, גם את מישור החוף הצפוני ואת הגליל התחתון.

לפני שנסיים רק נציין שיצא לנו לבקר בהר מירון גם בזמן שהוא היה מושלג וזאת חוויה מדהימה לגמרי, מומלץ בחום לא לפספס אם יש לכם הזדמנות! המסלול מתחיל ומסתיים בחניון השביל בסימון שבילים אדום (חלק מהדרך היא גם סימון שביל ישראל), מסלול מעגלי אבל לא נגיש לעגלות לכן נמליץ להגיע לכאן עם מנשא. בנוסף הוא גם אחד מבין המסלולים הנהדרים שניתן לעשות עם החבר הכי טוב שלנו – הכלב. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “שביל הפסגה” והוויז יקח אתכם דרך כביש 89, בפניה לבית ספר שדה מירון, עד למעלה ההר.

רוצים להמשיך לטייל באיזור הזה? הנה כמה הצעות:

עין חותם – נחל כזיב עליון – עין חותם הוא מעיין שנובע בכל ימות השנה לצידו של הכפר הדרוזי חורפיש שבגליל העליון. המעיין נובע וזורם אל תוך מבנה אבן מיוחד ויוצר בריכת מים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל נריה ונחל מורן – טיול בחורש ים תיכוני ופריחה עוניתית – נחל מורן ונחל נריה הם נחלים אכזבים שניהם מתחילים בהר מרון ומסתיימים בחורפיש, מי מכם שרוצה לחוות את שני הנחלים יחד יכול לעשות זאת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליון – לצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל מירון עליון – עין אוראי – בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, אחד המקומות האלו נחל מירון עליון מה שיוצר לנו בריכות שכשוך מקסימום שאחד מהם הוא עין אוראי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מפלי פרוד – נחל כשנחל צלמון עליון זורם זה מראה מדהים ביופיו, מיד לאחר הגשמים אפשר לבוא לכאן וללכת לאורך הנחל. יש כאן פינות נהדרות לפיקניק משפחתי או סתם לעשות טיול קליל לצד הנחל הזורם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

עין רמיאל – נמצאים בחלקו העליון של מושב שפר, הם זורמים בעוצמה חזקה בעיקר בחורף לאחר הגשמים ויוצרים נקודה שמאוד יפה לבקר בה ולהכיר. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

עין ליאור – עין ליאור הוא מעיין הנובע מבין הסלעים בצפת והוא יוצר בריכה קטנה שניתן לטבול בתוכה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל ראש פינה – מסלול הליכה יפהפה וקל לצד מים זורמים במושבה המיוחדת ראש פינה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.