Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הדו קיום – שביל דלתון גוש חלב

שביל הדו קיום נמצא בגליל העליון והוא מקשר בין המושב היהודי דלתון לבין הכפר הערבי גוש חלב. אורכו של השביל הוא 2.5 ק”מ, הוא נגיש והוא עובר באיזור רמת גלתון באזור בזלתי מרהיב. לאורך השביל הוקמו פינות מנוחה ומתקני כושר. מומלץ לבקר גם בימים החורף ואביב כאשר נוצרות כאן בריכות חוף אשר מושכות לכאן את העופות ובעלי החיים של שמורת הטבע רמת דלתון. השביל הוא נוח להליכה והוא חוצה מספר פעמים את הכביש בין גוש חלב לדלתון.

רמת דלתון היא מישור בזלת גדול בגובה 800 מטר מעל פני הים, סביב תוכלו לראות את הר דלתון, הר אדמון והר יוחנן שהיו להרי געש שמהם נוצרה הרמה הבזלתית. אם תבחרו ללכת לכיוון מערב תוכלו לראות מולכם את רכס הר מירון ומשמאלכם את אגם דלתון שמימיו משמשים לחקלאות. בכניסה לשביל ישנו שילט עם הסבר על המקום ועל מוניקה וייסנר ז”ל ולזכרו של יצחק ארגס ז”ל שלזכרם הוקם השביל למען אחדות ודו קיום. ההליכה במסלול היא קווית ולכן תצטרכו להשאיר רכב אחד בסיום המסלול או ללכת הלוך חזור. כדי להגיע לכאן לחנייה המערבית תוכלו לרשום בוויז: שביל הדו קיום ג’ש (גוש חלב). את הרכב השני יש להשאיר בחנייה המזרחית קישור לוויז לחצו כאן.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל גוש חלב – מסלול הליכה בגליל העליוןלצד הכפר ג’ש שבגליל העליון תוכלו למצוא מסלול הליכה בתוואי נחל גוש חלב. הנחל רוב השנה יבש אך לאחר הגשמים הוא זורם וסביבו יש מגוון רחב של פריחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער ביריה מירון – חניון חננאל – בין יער ביריה להר מירון בין ספסופה למירון תוכלו להגיע אל חניון קקל – חניון חננאל. החניון הוא לזכרו של יצחק חננאל שהיה איש הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בעיר צפת עם הילדים – העיר צפת בת 3,000 שנה מלאה בהיסטוריה מעניינת. יש כאן לא מעט אטרקציות שאפשר להעביר כאן ימים מלאים עם הילדים – מנהרות, פינת חי ועוד… למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

טיול במושבה ראש פינה וביקור במצפה נמרוד – בראש פינה המיוחדת תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות ולהגיע עד מצפה נמרוד שמספק תצפית יפהפייה. למידע נוסף לחצו כאן. 

עין ליאור -אם אתם מחפשים פינה שקטה לפיקניק קצר וטבילה אנחנו נמליץ בחום על עין ליאור. לפני כמה שנים המקום עבר שיפוץ משמעותי למידע נוסף לחצו כאן.

שביל הפסגה בהר מירון  – בגובה של מעל ל 1,200 מטר מעל פני הים, מבין הפסגות הגבוהות שיש בארץ תוכלו להגיע לאחת התצפיות והמסלולים היפים תגיעו אל שביל הפסגה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצפור הר אדיר – מרפסת תצפית הצופה על ישראל ועל לבנון במקום מיוחד שהוקם לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה. לפרטים נוספים לחצו כאן. 

נחל מירון עליון – עין אוראי– בשנים האחרונות חברת מקורות החלה להשיב מים אל הטבע, אחד המקומות האלו נחל מירון עליון מה שיוצר לנו בריכות שכשוך מקסימום שאחד מהם הוא עין אוראי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.