Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק עמק התכלת - קרן קיימת לישראל

ליד צפת בירת הגליל העליון תוכלו להגיע לפארק המשתרע על כ 580 דונם, זהו פארק עמק התכלת. אחד מהמקומות המקסימים שיש לאיזור להציע, יש כאן מעיינות זורמים עם נוף עוצר נשימה לכיוון הר מירון. יש כאן לא מעט חיות שתפגשו כמו איילים ויעלים, ברווזים, אווזים, צבי מים וציפורים. קרן קיימת לישראל עושה כזאת עבודה נהדרת בתחזוק המקום והכשרת שבילים נגישים, שיקום המעיינות וטיפוח הבוסתנים. פארק נהדר לכל המשפחה. צריך לקחת בחשבון כי הפארק הוא עם עליות חדות וירידות גם כן, רוב הפארק מותאם לעגלות. יש כאן בירזיות למי שתייה ואפילו שירותים ציבוריים מסודרים ונקיים. לאורך כל המסלולים (נפרט בהמשך על המסלולים) יש הסברים על היסטורית המקום והמעיינות הקיימים.

יש כאן שני מסלולי טיול עיקריים:

  • המסלול הקצר – מסלול מעגלי שרובו מונגש, יש כאן ספסלים והמון פינות ישיבה וצל. אורך המסלול הוא 800 מטר בלבד.  מסלול קצר ונחמד המתאים לכל גיל. ניתן להגיע דרכו עד לנקודת השכשוך במעיין העליון.
  • המסלול הארוך –  משער הפארק ממשיכים לטייל אל עבר הבריכות התחתונות והמפל, אורך המסלול הוא קילומטר אחד בלבד על פניו הוא קליל רק צריך לקחת בחשבון שיש בו 160 מדרגות שצריך לרדת וגם לעלות – זהו המסלול הלא נגיש ולכן נמליץ על מנשא. 

כפי שכבר אמרנו רוב המקום מונגש ולכן ניתן לטייל כאן עם עגלה. אך צריך לקחת בחשבון שאם רוצים לרדת אל המפל התחתון, תאמינו לי שאתם רוצים כי המקום פשוט מהמם, ישנם מדרגות בשלב זה ולכן מומלץ לטייל עם מנשא בלבד. שעות הפתיחה של הפארק: ימי א’ עד ה’ מהשעה 07:00 עד 19:00 ימי שישי שבת 07:00 עד 18:00. שימו לב – אין כניסה לכלבים. הפארק הוא פארק חינמי לכל אחד וכדי להגיע לכאן ניתן לרשום בוויז “פארק עמק התכלת” ותגיעו לכניסה הראשית.

הנה עוד כמה הצעות לטיול באיזור:

עין כובס – שמורת הטבע נחל עמוד – ליד העיר צפת ישנם לא מעט מקורות מים, עין כובס הוא אחד מהם. מעל לערוץ נחל עמוד נובע עין כובס אל תעלת בטון שמובילה את המים היישר אל בריכה גדולה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך נוף יער ביריה – 16 ק”מ של דרך נוף יער ביריה נותנת לנו חשיפה אל נופי יער ביריה, חניוני יום, נקודות עניין היסטוריות, מעיינות ונוף פתוח אל עמק החולה והרי הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בעיר צפת עם הילדים – העיר צפת בת 3,000 שנה מלאה בהיסטוריה מעניינת. יש כאן לא מעט אטרקציות שאפשר להעביר כאן ימים מלאים עם הילדים – מנהרות, פינת חי ועוד… למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

טיול במושבה ראש פינה וביקור במצפה נמרוד – בראש פינה המיוחדת תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות ולהגיע עד מצפה נמרוד שמספק תצפית יפהפייה. למידע נוסף לחצו כאן. 

עין ליאור -אם אתם מחפשים פינה שקטה לפיקניק קצר וטבילה אנחנו נמליץ בחום על עין ליאור. לפני כמה שנים המקום עבר שיפוץ משמעותי למידע נוסף לחצו כאן.

דרך אוצרות כחל – לצאת למסלול הליכה באורך 2 ק”מ העובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע נוסף לחצו כאן. 

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה והיא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עמק החולה  -רבים מהמטיילים מתבלבלים וחושבים כי השמורה היא האגמון. אז אל – מדובר על 2 מקומות נפרדים כאשר לדעתנו השמורה הרבה יותר יפה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל חצור – תל חצור הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.