Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק אלון חורשת צה"ל בכרמיאל

בצד המזרחי של העיר כרמיאל נמצא פארק אלון שהוא חלקו הדרומי של חורשת צה”ל. פארק אלון הוא הפארק הוותיק ביותר בעיר ושמו ניתן לו לזכרו של יגאל אלון. שמו הנוסף של הפארק הוא גן הבוסתן כיוון שכאן תמצאו בוסתן טבעי, גודלו 30 דונם סך הכל אך הוא משלב בו עצי בוסתן, שיחי צבר, מדשאות ועתיקות. פארק אלון מושך אליו מטיילים בעיקר בתקופת הפריחה שמגיעה לאחר הגשמים, בין עצי האורן המרשימים שיש כאן פורחות להן הרקפות שצובעות את החורשה בצבעי סגול וורוד.

מפארק אלון יוצא סינגל אופניים שאורכו 4.2 ק”מ, מעגלי העובר בכל יער צה”ל וחוזר חזרה לנקודת ההתחלה. בפארק ישנה שולחנות פיקניק, גן שעשועים ממש קטן ו 2 אנדרטאות. לזכרם של: רב”ט ליאב פילגוד ז”ל שנפל בתאונת מסוק באיזור מצפה שלם ולזכרו של סמ”ר ניר נחום ז”ל שנפל בפיגוע חבלני בצומת כרכור. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק אלון כרמיאל.

אנדרטת המטוס לזכרו של ליאב פילגוד ז”ל

ליאב אברהם פילגוד יליד העיר כרמיאל היה מכונאי מסוקים בחיל האוויר. הוא נפל בתאונת מסוק באזור מצפה שלם בתאריך 31/03/1996. בפארק אלון ישנה אנדרטה ברחבה עגולה שבה ישנו מטוס מדגם עיט (סקייהוק) שיצא משימוש, מוצב כאן בגובה של 2.5 מטרים. המטוס נתרם על ידי חיל האוויר לזכרו של ליאב פילגוד ז”ל. יש כאן שלט לזכרו כולל ברקוד סריקה המפנה אל האתר הרישמי של עיריית כרמיאל – לחצו כאן.

אנדרטת התותח לזכר ניר נחום ז”ל

מרחבת אנדרטת המטוס ישנו שילוט שמפנה את המבקרים אל שביל בתוך החורשה אל אנדרטת התותח. ניר נחום היה יליד כרמיאל, היה לוחם בתותחנים והוא נפל בתאריך 21/10/2022 בפיגוע חבלני בצומת כרכור כשמחבלים פוצצו את רכבם בצמוד לאוטובוס אגד בקו 841. האנדרטה שכאן נמצאת בקצה חורשת עצי אורן, יש כאן תותח מסוג הוביצר שנתרם על ידי חיל התותחנים לזכרו. לצד התותח ישנם שלושה גלי אבנים. יש כאן שלט לזכרו כולל ברקוד סריקה המפנה אל האתר הרישמי של עיריית כרמיאל – לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

פארק המשפחה בכרמיאל – פארק המשפחה שנמצא בלב עיר כרמיאל הוא אחד הפארקים היותר אטרקטיביים שיש לילדים והוא מציע אפשרות בילוי משפחתית ייחודית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
פארק המחצבה פארק הגליל בכרמיאל – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים, פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
מיי בייבי ירכא – מחפשים משחקיה סגורה לימי החורף או הקיץ החמים? בטוח הילדים יהנו כאן וגם אתם – למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
פארק עמק התכלת בצפת – מחפשים טיול המשלב הליכה קצרה לצד מעיינות ומפלים? זה המקום – למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
תל יודפת ויער הקופים – תל יודפת מספק לנו טיול קצר סובב התל עם נוף הר עצמון והסביבה סמוך לשם יש את יער הקופים שאפשר לשלב. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל ולהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.