Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עינות ציפורי – מעיין צלול ומרענן שכדאי לכם להכיר

את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע או בשמו הנוסף מעיין הסוסים, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. במקום הזה תגלו פיסת טבע אותנטית שיד אדם כמעט ולא נגעה בה, בריכה קטנה ורדודה אליה זורמים מי המעיין הצלולים.

המעיין נמצא במרחק של צעדים בודדים מחניית הרכב. את הבריכה ממלאים מי הנביעה של המעיין ולצידו תוכלו להתרשם מהעתיקות שמקיפים את המקום ומוסיפים לייחודיות שלו. המים בבריכה הם שקופים, צלולים ובמבט קל לתוכם תוכלו לראות את קרקעית הבריכה ואת חלזונות שחריר הנחלים שמצביעים על כך שמדובר במים מתוקים וראויים לרחצה.

בתחילת שנות האלפיים רשות העתיקות ערכה חפירות באיזור מבנה המעיין, שם הם גילו שרידי מבנה מהתקופה הרומית שאותם תוכלו לראות כשתבקרו במקום. אמת המים נמצאת עד היום באותו המקום בו היא נבנתה בתקופת המנדט הבריטי לשם הובלת מים לשדות הסמוכים. כשאנחנו ביקרנו במקום פגשנו לא מעט שרידי עתיקות שנראים בבירור לעין ומוסיפים עיצוב מיוחד ואותנטי למקום.

עינות ציפורי מהווים במקום הזה נקודה קסומה ומהנה שמתאימה מאוד לבילוי קצר ובמיוחד עם קטנטנים שלרוב נהנים מהשכשוך במים. לטעמנו החיסון של המקום הוא המחסור בצל סביב הבריכה. כפי שכבר ציינו מדובר במקום אותנטי בטבע הפתוח שאינו מתוחזק באופן קבוע ולכן חשוב מאוד לשמור על הניקיון של המקום כי אין מישהו אחר שעושה את זה עבורכם.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “עיינות ציפורי” לבאים מכביש 71 או  79 יש לפנות במחלף המוביל לכיוון נצרת ולאחר נסיעה של 4.3 ק”מ יש לפנות ימינה לכיוון גן הלאומי ציפורי על פי השילוט. לאחר כ 900 מטרים בנסיעה בכביש גישה פנימי תוכלו לפנות ימינה ולאחר 170 מטרים תראו את אמת המים והמעיין בצד שמאל.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

נופארק – הפארק העירוני בנוף הגליל – במהלך שנת 2021 נפתח הפארק העירוני של נוף הגליל – נופארק. מדובר בפארק ענק עם מרחבים גדולים שמטרתו להוות אטרקציה ואתר פנאי לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי ציפורי – גן לאומי ציפורי בגליל התחתון הוא מבין הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. בואו להכיר את עיר הפסיפסים הבין לאומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – שביל סובב נופית הנקרא גם שביל אוהד לזכרו של אוהד זך ז”ל אשר נפל בלבנון – יש כאן נופים עוצרי נשימה מסלול מושלם לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – מסלול נגיש לעגלות לכל אורכו ובו ניתן לראות תצפיות אל נחל ציפורי, מערות עתיקות ושלל פריחה שמופיעה כאן בתקופת האביב והסתיו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע אירוס נצרתי – נצרת עלית נוף הגליל – שביל קצר, נגיש שיוביל אתכם לטיול פריחה ובו תוכלו לראות בעונת הפריחה את האירוס הנצרתי פרח שנמצא בסכנת הכחדה והוא פרח נדיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.