Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי ציפורי – עיר הפסיפסים הבין לאומית

גן לאומי ציפורי, אשר נמצא באזור הגליל התחתון, הוא אחד הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. באתר מוצגים עשרות שרידים ופסיפסים מיוחדים מהתקופה הרומית והביזנטית המספרים את סיפור העיר ההיסטורית הקדומה, סיפור של אלפי שנים. מכאן קיבלה העיר את הכינוי “עיר הפסיפסים הבינלאומית”.

ציפורי היתה בעבר בירת הגליל. העיר היוותה בסיס יהודי במשך שנים רבות, עוד בתקופת המשנה והתלמוד. העיר ציפורי ידועה בעיקר כמקום שבו נחתמה המשנה בשנת 220 לספירה. על פי המקורות, בעיר הקדומה התגורר המנהיג הרוחני רבי יהודה הנשיא והוא זה שהעביר את הסנהדרין מבית שערים (שם התגורר תקופה מסויימת ושם נמצא גם מקום קבורתו) לציפורי. למידע נוסף על הגן הלאומי בית שערים, לחצו כאן.  אחת הסיבות שהעיר הקדומה היתה כה משמעותית בעבר היא הגובה של המקום שמאפשר תצפית על האזור כולו והוא בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה. 

טיול בגן לאומי ציפורי מציג בצורה מוחשית את החיים שהיו פה בעבר. במהלך הטיול תפגשו שרידים של תאטרון רומי, שרידי מגורים מהרובע היהודי, מצודה צלבנית, בית כנסת עתיק ומרהיב הכלל מיצג קולי, שרידים מרחובות העיר ועוד. קיים גם סרטון קצר לצפייה שמסביר על המקום וייתן לכם רקע על העיר העתיקה שהיתה פה בעבר ועל התקופות השונות באזור.

הפארק הונגש כולו על ידי רשות הטבע והגנים, ובחגים נערכים כאן סיורים מודרכים ופעילויות מיוחדות לכל המשפחה שאסור לפספס. הכניסה לפארק בחינם למנויי מטמון של רשות הטבע והגנים. בשנים האחרונות בעת חפירות שבוצעו במקום התגלה מאגר מים שעומקו כ 5 מטרים, תפקידו לקלוט את חומרי הפסולת שלא יסחפו לאמת מים. המים הגיעו אל מאגר המים ב 2 אמות שקיבלו את המים מהמעיינות בנובעים לא רחוק מכאן. בנוסף נפתחה גם מנהרת הפירים שכל כולה חוויה אדירה למטיילים בה – אורך המנהרה הוא 90 מטרים מפיר מספר 4 ועד פיר מספר 6. חלק מההליכה כאן היא בצורה כפופה ויש צורך בפנסים כי היא חשוכה לחלוטין. 

לפני הגעתכם לגן לאומי ציפורי – נמליץ לכם להתעדכן באתר של רשות הטבע והגנים על פעילויות המתקיימות בגן. לאתר רשות הטבע והגנים לחץ כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “גן לאומי ציפורי”. לבאים מכביש 71 או  79 יש לפנות במחלף המוביל לכיוון נצרת ולאחר נסיעה של 4.3 ק”מ יש לפנות ימינה לכיוון הגן הלאומי על פי השילוט.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

עינות ציפורי – את נחל ציפורי מזינים שלושה מעיינות: עין יבקע, מעיינות יפתחאל ועיינות ציפורי. בין כביש 79 למושב ציפורי תוכלו למצוא את עיינות ציפורי. למידע מלא על המקום לחץ כאן. 

שביל נחל ציפורי שביל שמשית – בחלקו הדרומי של נחל ציפורי שמתחיל את דרכו בהרי נצרת וממשיך אל הישוב כעביה לכיוון עין יבקע וטחנת הנזירים, קרן קיימת לישראל סללה את שביל שמשית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מוחרקה – נקודת תצפית פנורמית משוגעת על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, עמק זבולון ועד מישור החוף באיזור חדרה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל אוהד – שביל סוגג נופית הנקרא גם שביל אוהד לזכרו של אוהד זך ז”ל אשר נפל בלבנון – יש כאן נופים עוצרי נשימה מסלול מושלם לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.