Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תצפית על בקעת נטופה ודרך נוף הר תורען

בלב הגליל התחתון יש לא מעט נקודות תצפית, דרכי נוף, ובקעות. דרך נוף הר תורען בצידה הדרומי תמצאו את בקעת תירען ומצפונה את בקעת בית נטופה. פסגת הר תירען מגיע לגובה של 350 מטר מעל הבקעות שסביבות וגובהו 548 מעל פני הים, תמצאו כאן בעיקר אלון מצוי, אשחר ארצישראלי ולוטם שעיר.

את דרך הנוף שלנו אנחנו נתחיל בסיום העליה אל בית רימון מכביש 77, נפגוש בשלט של קק”ל ונחנה תחילה במצפור לאודרמילק. מכאן ישנה תצפית לכיוון צפון ומערב, תחתינו נמצאת בקעת בית נטופה, הבקעה הגדולה ביותר בגליל התחתון. אורכה של הבקעה הוא 16 ק”מ. אם תגיעו לכאן אחרי הגשמים של החורף תוכלו לראות את הבקעה מוצפת מים והופכת למעין אגמון מעל השטחים החקלאים המכסים אותה – דרך אגב מכאן מוציאים את האבטיחים הכי מתוקים שיש, אבטיחי בטוף.

אז למה מצפור לאודרמילק? וולטר קליי לאודרמילק היה גיאולוג וחוקר קרקע אמריקאי, לאודמילק הגיע לישראל בשנות ה 30 והתאהב בתנועה הציונית. לאודרמילק ביקר גם בבקעת נטופה והוא זה שייחס לבקעה כמקום מיוחד בתכנון המים של ארץ ישראל ואכן תכנונו התגשם. בלב ליבה של בקעת נטופה עובר המוביל הארצי. קרן קיימת לישראל בנתה כאן את נקודת התצפית המיוחדת הזו שבה יש חניות נכים, שביל מעגלי קצר סלול כולו ונגיש עם עגלות באורך 150 מטרים וספסלי מנוחה אל מול נוף הבקעה. אם אתם זוג שמחפש נקודת פיקניק רומנטי לשקיעה – זאת אחלה נקודה!

מהמצפור ניתן לצאת לטיול דרך נוף תורען בכביש שכמעט כל כולו סלול ועביר לכל רכב, דרך הנוף עוברת בסימון שבילים כחול לכיוון מזרח – אורכה 11 ק”מ סך הכל והמסלול חד כיווני. ממצפור לאודרמילק לאחר נסיעה של 4 ק”מ נגיע אל צומת דרכים ובה פונים לסימון שבילים ירוק על מנת להגיע לנקודת עניין נוספת – מגדל התצפית של קק”ל. לא ניתן לטפס על המגדל הוא משמש את צופי האש בלבד אך מכאן ניתן לצאת למסלולי הליכה לא נגישים. אם תגיעו בתקופת הפריחה תוכלו לפגוש כאן את הכלניות והרקפות. מכאן נחזור אל דרך הנוף לסימון הכחול עד להר מקויה. נסיעה של כמעט 3 ק”מ תוביל אתכם הישר אל ישוב מצפה נטופה ומשם אל כביש 65 לסיום דרך הנוף.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “מצפור לאודרמילק – בית רימון” בכביש 77 ניפנה אל הישוב בית רימון, לאחר נסיעה של 5.5 ק”מ לאחר סיום העליות נגיע אל נקודת התצפית ממנה יוצאים אל דרך נוף תורען. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

נתיב החשבון והזיכרון – שביל יצחק רבין – בגליל התחתון בין הישוב מסד לבין קיבוץ רביד הוקם לו נתיב החשבון והזיכרון לזכרו של יצחק רבין. אתר הנצחה שעובר בין שבע תחנות בחייו של יצחק רבין. לפרטים נוספים לחצו כאן.

יער לביא – ממזרח למחלף גולני ניטע על ידי קק”ל יער לביא על שם היישוב היהודי לביא שהיה כאן בתקופות המשנה והתלמוד. ביער יש מספר חניוני יום לטובת המטיילים, אז אם אתם מחפשים מקום לערוך בו פיקניק משפחתי היער הזה בהחלט יענה על הצורך. לפרטים נוספים לחצו כאן.

דרך נוף יער בית קשת – יער בית קשת משתרע על פני 25 אלף דונם והוא יער מאוד מיוחד ויפה, תמצאו בו מגוון רחב של עצים שונים כמו אורן, ברוש ועצי ארז ואם תגיעו בתקופת הפריחה תוכלו להנות משלל פריחה צבעונית מקסימה לאורך כל דרך הנוף. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מצפור נטופה – לאחר סיום סלילת כביש 65 נפתח מצפור נטופה למבקרים. מהמצפור ניתן לראות את חלקה המזרחי של בקעת נטופה – תצפית עוצרת נשימה! לפרטים נוספים לחצו כאן.

גן לאומי ציפורי – גן לאומי ציפורי בגליל התחתון הוא מבין הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. בואו להכיר את עיר הפסיפסים הבין לאומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה – בכניסה לעיר נצרת עומד לו הר עם תצפית עוצרת נשימה על כל העמק – למידע מלא על המקום ועל מסלול ההליכה לחצו כאן. 

הר התבור – מגוון רחב של מסלולים ותצפית בראש ההר במנזר השתקנים – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

יער שוויץ – מבין דרכי הנוף עם נוף עוצר נשימה – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

גן לאומי חמת טבריה – כניסה לבריכות חמות עם הילדים – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין פוריה – תצפית נוף על כל איזור דרום הכנרת כולל מעיין מושלם – למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.