Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הר שכניה – טיילת שכניה

בין הישובים קורנית ושכניה שנמצאים בגליל בגליל התחתון הוקמה טיילת נגישה שאורכה כ 800 מטרים המגיעה כמעט עד לישוב מנוף. לאורכה של הטיילת יש נקודות תצפית עוצרות נשימה, פריחה בעונה, עצי אלון, חרוב ותאנים, סלעים גדולים שניצבו כאן לצורך עיצוב הטיילת, שולחנות וספסלים מאבן וסטייה קלה ממנה תוביל אתכם אל מערת שכניה. הר שכניה קיבל את שמו בגלל משמרת הכוהנים שכניה שגלתה לגליל.

ניתן להתחיל את הטיילת בכיכר העולה לשכניה, קורנית ומנוף בכביש 784 או להתחיל בכיכר העליונה בדיוק בין הישובים קורנית ושכניה במקביל לכביש 7933. מומלץ בכיכר העליונה כי שם ישנה חניית עפר ושילוט המפנה אל הטיילת ויער שכניה – “שביל הר שכניה”. כבר לאחר כ 250 מטרים ניתן לקבל נקודת תצפית מרשימה לכיוון מערב הגליל התחתון ועד מפרת חיפה והכרמל. מכאן אתם יכולים לבחור לסטות מהטיילת הנגישה ולרדת כ 400 מטרים בסימון שבילים כחול וסימון שקוף אל פתח מערת שכניה.

מערת שכניה היא מערה גדולה, קארסטית מלא בעטלפים ונטיפים, בכניסה אליה יש לוח זיכרון לאחד משומרי קק”ל בשם ישראל בן זאב לאופר שנחטף ונרצח בשנת 38 ושרידי גופתו אותנו לאחר למעלה מ 50 שנה מיום העלמותו. על סיפורו של ישראל בן זאב לאופר תוכלו לקרוא בהמשך הטיול בטיילת שכניה במצפה לזכרו. במערה בנוי מחדר מרכזי גדול וממנו ניתן לצאת אל חדרים נוספים. המערה הוכרזה כשמורת טבע והכניסה אליה אסורה.

למי מכם שבוחר להמשיך את ההליכה בטיילת יוכל להגיע אל נקודות תצפית לאורך כל הדרך, כולל ספסלי אבן וספסלי נוף שקיבלו את שמם ספסלי הפלאנטות – מספר ספסלים שעל כל אחד מהם ישנו שילוט עם שם של כוכב לכת שונה. מהספסלים האלו ישנם תצפית נוף לכיוון מרץ חיפה והכרמל – נקודה מטריפה לצפיה בשקיעה. בישוב מנוף מסתיימת טיילת שכניה אך תוכלו להמשיך לשער הישוב וממנו לקבל נקודת תצפית לכיוון השני: יער שגב, הר גילון, עצמון, רקפת, הרי שגור והר חזון. טיפ – תבואו עם אופניים, קורקינט או כל כלי עם גלגלים לילדים זה יעצים את החוויה של הטיילת. כדי להגיע לתחילת הטיילת תוכלו לרשום בוויז: טיילת שכניה 7933.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

זוחרקים – מרכז מבקרים לאוהבי זוחלים וחרקים – בישוב שכניה שבגליל המערבי פועל מרכז מבקרים לאוהבי זוחלים וחרקים – זוחרקים. מדובר על סיור שאורכו כשעתיים והוא כולל הדרכה צמודה אל עולמם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
יער הקופים ביודפת – במושב יודפת שבגליל התחתון תמצאו את יער הקופים – גן חיות, פינת חי והמון קופים מסוגים שונים שזו ההתמחות של יער הקופים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
גן לאומי יודפת העתיקה – תל יודפת – גן לאומי יודפת העתיקה שנמצא בסמוך למושב יודפת ובו יש מסלולים שונים ותצפיות עוצרות נשימה. תל יודפת מוכר בעיקר בשל ריכוז פריחת החצבים בתל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים, פארק המחצבה הידוע גם בשם פארק הגליל הוא פיסת טבע מעניינת שנמצאת ממש לצד העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
פארק גורן – פארק המשלב מספר רב של מסלולי הליכה ותצפיות עוצרות נשימה – למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 
מיי בייבי ירכא – מחפשים משחקיה סגורה לימי החורף או הקיץ החמים? בטוח הילדים יהנו כאן וגם אתם – למידע מלא על המקום לחץ כאן.
 

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – תופעת טבע ייחודית שמתקיימת רק כאן, מסלול נוח להליכה המתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי מבצר יחיעם – סיפור מורשת הקרב של שיירת יחיעם וסיפור המבצר המוכר – למידע על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אתר התיירות ראש הנקרה – בואו להנות מחווית הרכבל והנקרות, תופעת טבע מרהיבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.