Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יערות ציפורי - דרך נוף יער קרית אתא

בחלקו המערבי של הגליל התחתון לאורך 16 ק”מ של נסיעה בנוף עוצר נשימה של דרך נוף יערות ציפורי תוכלו לצאת לטיול בין עצי חורש טבעי, נקודות תצפית ואתרים קדומים. דרך הנוף עוברת בין קרית אתא במערב ועד ליישוב אלון הגליל במזרח. בסוף דרך מנחם בגין פינת רחוב צבי הדר בקרית אתא תוכלו להיכנס אל תחילת דרך הנוף המסומנת בסימון שבילים ירוק. מכאן תוכלו להנות מ 3 ק”מ של נסיעה בין חניוני יום שקק”ל הקימו כאן לטובת המבקרים. יש כאן ספספלי פיקניק, מרחבים פתוחות ובעונה הפריחה תוכלו להנות כאן מפריחה מטריפה של רקפות, כלניות ועוד.

לאחר נסיעה קצרה נוכל להגיע אל צומת דרכים בה נפנה ימינה אל היעד הראשון שלנו – גן לאומי אושה העתיקה – חורבת אושה.  מדובר על אתר ארכיאולוגי שנכון לפברואר 2021 עדיין מתבצעות בו חפירות ועבודות ולכן הוא עדין לא מוסדר למבקרים. נחנה את הרכב בסמוך לשלט ונעבור את גדר מרעה הבקר כדי להגיע עד לעץ אלה אטלנטית בצד המערבי של הגן הלאומי ושם ישנו ספסל שניתן לשבת בו ולהנות מהנוף ומהאתר – שימו לב אין להסתובב באתר מחשש למעידות או נפילה לבורות פתוחים. בתוך תחום הגן הלאומי נמצא ישוב יהודי קדום שהיה אחד ממקומות מושב של הסנהדרין בתקופה של לאחר חורבן בית שני בנוסף לכאן בשנת 1948 היה כאן כפר פלסטיני בשם “הושה” שנכבש במלחמת העצמאות.

נחזור לרכב אל צומת הדרכים והפעם נפנה שמאלה אל “אבן תחום שבת” או בשמו הנוסף סלע השבת, מדובר על דרך שמתאימה לרכבי 4*4 לכן מי שמגיע עם רכב פרטי מומלץ לעשות את הטיול הזה בצורה רגלית. הליכה קלה סביב ה 500 מטר פלוס מינוס תוביל אתכם אל אבן השבת.  בדרך תוכלו להנות מנופי היער והפריחה המרשימה שיש כאן לאחר ימי הגשם.

לאחר הליכה קצרה מתעקלת הדרך מעט ימינה ושם תוכלו לראות את השילוט המסביר על המקום: בסלע שקיים בסמוך לשלט חקוקות המילים CAB  ו CBA באותיות יווניות מהתקופה הרומית והביזנטית. על פי ההלכה היהודית מותר לאדם להלן בשבת עד אלפיים אמה – 1.2 ק”מ ממקום מושבו, מרחק זה מכונה “תחום שבת”. ההשערה היא כי כתובות אלו מסמלות את המילה “שבת” ובאות לציין את תחום השבת של היישוב אושה הסמוך.

מכאן נוכל לחזור חזרה לרכב ולהמשיך בדרך הנוף. למי מכם שרוצה לבקר בקבר בן בבא בצומת הבא יפנה שמאלה בסימון שבילים כחול אל מחוץ ליער אל כפר הבדואי חרוביה עד לקבר שבנוי משתי כיפות כחולות בנוי על מערת הקבר המיוחסת לרבי יהודה בן בבא אחד מעשרת גיבורי מלכות. רבי יהודה בן בבא היה חברו הטוב של רבי עקיבא ממנהיגי מרד בר כוכבא. למי מכם שלא רוצה להמשיך אל ביקור בקבר ניתן להמשיך אל היעד הבא מצפור יוסף. ממצפור יוסף (יוסי) ניתן לראות את הר הכרמל, יגור, חוואלד, נופית, ראס עלי ועוד מהנוף היפה של הגליל התחתון. המצפור הוא לזכרו של יוסי מועדי ז”ל אשר ב 5/1/2009 נפל בעזה מאש כוחותינו כאשר נורה מפגז טנק ישראלי. הפגז פגע במבנה בו שהה יוסי עם חבריו לפלוגה. בתקרית זו נהרגו יוסי ועוד שני חבריו.

ממצפור יוסי תוכלו לבחור בין 2 אופציות: אופציה ראשונה להמשיך אל דרך נוף יערות ציפורי עד לישוב הרדוף בנסיעה של עוד 2 ק”מ ומשם להמשיך אל המשך דרך הנוף. אופציה שנייה לחזור על דרך נוף יער קרית אתא אל הכניסה ממנה הגענו. צריך לקחת בחשבון שמכאן אין יותר חניוני יום מסודרים של קק”ל כך שאם אתם מתכננים פיקניק יש לקחת בחשבון שלא יהיו יותר ספסלים. חלק מהדרך החל מרגע זה היא לא סלולה ולכן לאחר הגשם יכולה להיות בוצית, בימים ללא גשם הדרך עבירה לכל רכב.

כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “יער קרית אתא” בכביש 781 נכנס לדרך הראשית דרך מנחם בגין. לאחר נסיעה של 4.5 ק”מ נגיע אל הכניסה ליער קרית אתא. בכניסה תוכלו לראות את השילוט עם מפת היער שמסביר בדיוק איפה אתם ואילו מסלולים יש מסביב. 

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מעיין עין יבקע – עין יבקע או בשמו השני מעיין הסוסים הוא אחד המעיינות הגדולים והיפים לאורך נחל ציפורי. המעיין נובע אל תוך בריכת מים רדודה ולצידה נוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ציפורי – גן לאומי ציפורי בגליל התחתון הוא מבין הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. בואו להכיר את עיר הפסיפסים הבין לאומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל מגידו – ביקור בגן לאומי תל מגידו יקח אתכם אחורה בזמן אל מסע באחת הערים החזקות והחשובות בהיסטוריה. ויש גם אטרקציות לילדים. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין יזרעאל וטיול תצפית על נוף הגלבוע – מעיין קסום בלב הגלבוע – מבין המקומות הפסטורלים שיש לאיזור הגלבוע להציע – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר גלעד, מפלי רז וגבעת הרקפות – זה מקום המומלץ לבקר בו אחרי החורף, כאשר יש זרימה והפריחה נמצאת בשיאה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוחרקה – נקודת תצפית פנורמית משוגעת על כל איזור הגליל התחתון, עמק יזרעאל, עמק זבולון ועד מישור החוף באיזור חדרה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי מקסים של רשות הטבע והגנים המלא במערות קבורה עתיקות – אטרקציה נהדרת עם הילדים – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל אוהד – שביל סוגג נופית הנקרא גם שביל אוהד לזכרו של אוהד זך ז”ל אשר נפל בלבנון – יש כאן נופים עוצרי נשימה מסלול מושלם לכל המשפחה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.