Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת הטבע הר עצמון: נוף אינסופי, עתיקות ופריחה יפהפייה

שמורת הטבע הר עצמון נמצאת בגליל התחתון ובה תמצאו מספר נקודות עניין שמתאימות לטיול אל מול הנופים המרהיבים של הגליל. הר עצמון מתנשא לגובה של כ-540 מטרים מעל פני הים, הוא מערבי לתל יודפת והוא מבין הגבוהים ביותר שיש ברכס הרי יודפת. בביקור שלכם על ההר תגלו שרידי עתיקות, מעיינות, פריחה מרשימה ובעיקר נוף אינסופי מרהיב ומיוחד.

שמורת הר עצמון היא מבין השמורות הגדולות שיש בגליל התחתון, ובשטחה נכללים פסגת הר עצמון ומספר מעיינות לאורכו של נחל אבליים. השמורה מאופיינת בצמחיית חורש ים תיכוני והיא הופכת למבוקשת מאוד בחודשי האביב (מרץ-אפריל) אז פורח בה הסחלב המיוחד. השמורה היא שכנה של תל יודפת הנמצא בשטח הגן הלאומי יודפת העתיקה. למרות קרבתם מדובר בשתי שמורות שונות שמאפשרות טיול רגלי העובר ביניהן. אורכו של המסלול המלא שעובר בין השמורות הוא כ-6 ק”מ, הוא מעגלי וחלקו מצריך טיפוס אל פסגת ההר.

הטיול יוצא מהחניון שנמצא למרגלות תל יודפת ומסומן בסימון שבילים שחור. מתחילים בהליכה שמקיפה את תל יודפת עד שמגיעים לפיצול עם שביל המסומן הכחול הפונה ימינה. מכאן המסלול ממשיך בירידה אל הוואדי ולאחר מכן עליה אל הפסגה של הר עצמון. המסלול מוגדר כמסלול בינוני בעיקר בגלל קטעי העלייה המאתגרים, והוא מסלול שמתאים למטיילים מורגלי הליכה. אלה מכם שיטפסו עד הפסגה יגלו למה המאמץ היה כדאי. מולכם יתגלה נוף פתוח אינסופי הצופה אל עבר בקעת בית נטופה, מפרץ חיפה, הים התיכון ועד אזור הכנרת. על פסגתו של הר עצמון תמצאו גם שרידים של מצודה. לאחר עצירה ומנוחה, תוכלו להתחיל לחזור במסלול כחול – שחור – אדום שיוביל אתכם חזרה אל חניון הרכבים.

ישנה אפשרות להאריך עוד יותר את המסלול ולהגיע מהר עצמון עד למעיינות של נחל אבליים: עין אל וסטא ועין אל קזיזה אליהם נובעים מים בכל ימות השנה. מעיין נוסף נקרא עין א-תחתא והוא מתייבש בעונת הקיץ. קחו בחשבון שאם תחליטו לעשות את המסלול הארוך שחר- כחול – אדום אורכו 7 ק”מ מעגלי. המסלול שעובר בין תל יודפת לפסגת הר עצמון מוגדר כמסלול בינוני שמתאים למשפחות ולמטיילים מורגלי הליכה.

הטיול בו מומלץ בעיקר בעונת האביב מאחר ואז מזג האוויר נעים יותר ובמהלך המסלול ילוו אתכם פריחה מגוונת ומרחבים ירוקים אינסופיים שיוסיפו המון עניין ויופי לטיול שלכם. ישנה אפשרות לטיול משפחות קליל יותר שמקיף את תל יודפת, ועובר במסלול עתיקות מיוחד אל מול פריחה ונוף פסגות מרהיב. לפרטים לחצו כאן. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: תל יודפת.

רוצים להמשיך לטייל באזור? 

גן לאומי יודפת העתיקה – תל יודפת – במרחק נסיעה של דקות בודדות מיער הקופים תוכלו להגיע אל תל יודפת החשוב והיפהפה שבו מסלולי הליכה שונים, תצפיות מרהיבות ופריחת חצבים מרשימה מאוד בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
שביל הר שכניה – טיילת שכניה – בין הישובים קורנית ושכניה שנמצאים בגליל בגליל התחתון הוקמה טיילת נגישה שאורכה כ 800 מטרים המגיעה כמעט עד לישוב מנוף ובמהלכה נקודות תצפית מומלצות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
פארק המחצבה – בלב העיר כרמיאל תוכלו למצוא את אחד הפארקים הגדולים שבהם תוכלו לשוטט וליהנות מפארק שמציג טבע ואטרקציות פתוחות לכל המשפחה. פארק המחצבה ידוע גם בשם פארק הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.
 
תצפית הר אדיר – תצפית מרשימה ומיוחדת שהוקמה לאחר מלחמת לבנון השנייה וממנה תצפית עוצרת נשימה על אזור הגליל והרי דרום לבנון – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק גורן – בפארק גורן יש מספר רב של מסלולי הליכה ותצפיות עוצרות נשימה – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
מיי בייבי ירכא – המשחקייה המושלמת שבה כל ילד ישמח לבקר. בתוך שטח מקורה וענק תגיעו אל מתחם משחקים, שעשועים ומתקני לונה פארק לכל המשפחה. המקום מקורה וממוזג ומתאים לימי החורף הגשומים או לימים חמים מאוד. – למידע מלא על המקום לחצו כאן.
 
פארק אדמית ומערת הקשת – מסלול הליכה נגיש וקצר שיוביל אתכם אל תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק הסלעים בכיסרא – מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה בלב תופעת טבע שמאפיינת רק את האזור הזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.