Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלול מעגלי ביער ברעם – נחל דישון ונחל צבעון

יער ברעם נמצא בגליל העליון ליד הישובים ברעם ואילון והוא נפרס על שטח של כ-10,000 דונם. ברחבי היער יש אזורי ישיבה מסודרים לפיקניק וגם כמה אופציות למסלולי טיול. אנחנו נספר על אחד המסלולים שיש ביער הזה שיוצא מחניון מסודר שנקרא “חניון לאה ויצחק רבין”. בחניון תמצאו מרחב גדול עם ספסלי פיקניק למי מכם שרוצה לעשות לפני או אחרי המסלול עצירה לפיקניק משפחתי. חשוב לציין שלאחר הגשמים המסלול יכול להיות חלק ומסוכן.

אז כמו שאמרנו המסלול מתחיל בחניון “לאה ויצחק רבין” בסימון שבילים כחול ותחילתו במעבר בקר – למי מכם שרוצה להחנות בחניון יוסיף לעצמו עוד בערך 600 מטרים של הליכה קלה. משם נתחיל בירידה אל ערוץ הנחל בסימון שבילים כחול עד שנפגוש את השביל המסומן באדום שהוא גם חלק משביל ישראל (נחלוף על פני פניה שמאלה לשחור ממנה נחזור) מכאן נפנה ימינה. בחלק זה ההליכה היא בין הסלעים הגדולים, טחב, פריחה בעונה ובעיקר הרגשה של יער פיות. מכאן ממשיך המסלול בערוץ נחל צבעון שזהו אחד מיובליו של נחל דישון, לאחר ההגעה לצומת דרכים נפנה ימינה לסימון שבילים שחור, כעט אנחנו במגמת עליה בין עצי היער עד שפוגשים מחדש את השביל הכחול שיוביל אותנו חזרה אל חניון לאה ויצחק רבין. הטיול מוצל ברובו ובמהלכו תוכלו להנות מיופיו של היער עם פריחה עונתית, להתרשם מטחב העצים ומפטריות של אחרי הגשם.

קצת נתונים טכנים על המסלול: אורכו של המסלול כ-4.5 ק”מ, הוא מעגלי ומתאים לטיולי משפחות, צריך לקחת בחשבון שחלק מתוואי הדרך הוא נוח להליכה אך יש קטעים מסולעים שמצריכים עזרה עם הידיים. המסלול עובר בסימוני שבילים כחול- אדום – שחור. ביער תעברו בין יער אלונים וחורש ים תיכוני. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חניון לאה ויצחק רבין.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

דרך נוף יער ביריה – 16 ק”מ של דרך נוף יער ביריה נותנת לנו חשיפה אל נופי יער ביריה, חניוני יום, נקודות עניין היסטוריות, מעיינות ונוף פתוח אל עמק החולה והרי הגולן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין ערבות  – נחל דישון הוא הגדול שבנחלי הגליל העליון אורכו 26 ק”מ, לאורך הנחל יש לא מעט מעיינות אך כולם נשאבים מלבד אחד שמוחזר לטבע ע”י מקורות – עין ערבות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל דישון ונחל אביב – טיול בין מצוקי הנוף של הגליל – נחל דישון זורם בגליל העליון והוא אחד מהנחלים הארוכים שבגליל. הנחל זורם רק לאחר הגשמים והוא מתחיל את זרימתו בהר מירון ונשפך בסופו אל נהר הירדן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מצודת כ”ח, מצפור יפתח ונקיקי יפתח – בנקודה הצפונית של המדינה, כמעט בסוף הגליל העליון תוכלו למצוא 3 מקומות מעניינים: נקיקי יפתח, תצפית יפתח ומצודת כ”ח. למידע מלא על המקומות ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל קדש – תל קדס – התל הוא מבין הגדולים בגליל העליון ולמרגלותיו נובע עין קדש. הגן מכיל שני אתרים כחלק מהמסלול, מדרום מערב לכביש הצפון רואים ואפשר להגיע אל תל קדש, מצפון מזרח לכביש אפשר לראות את המקדש הרומאי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

אגם חי ביראון – אגם החי הוא אתר תיירות ואטרקציה מגניבה לקטנטנים, יש כאן מרחבי דשא לעשות פיקניק, מתקני משחקים כמו נדנדות, פארק חבלים קטן, שולחנות פיקניק, אגם גדול עם סירת פדלים ויש כאן גם המון חיות שניתן להאכיל ולהסתובב סביבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קיבוץ מלכיה – תצפיות מופלאות בקיבוץ הצפוני שכדאי להכיר- קיבוץ מלכיה נמצא בגליל העליון במרומי הרי נפתלי באחד מהאזורים היפים בארץ. הקיבוץ שוכן על הר שמתנשא לגובה של 700 מטרים מעל פני הים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בעיר צפת עם הילדים – מנהרות, פינת חי, מופע אור קולי והמון אומנות- העיר צפת בת 3,000 שנה מלאה בהיסטוריה מעניינת. יש כאן לא מעט אטרקציות שאפשר להעביר כאן ימים מלאים עם הילדים – מנהרות, פינת חי ועוד… למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.