Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מטיילים עם תחבורה ציבורית

המדינה הצעירה שלנו מאפשרת לנו להגיע כמעט לכל מקום בעזרת תחבורה ציבורית (בדגש על כמעט), אין ספק שיש עוד המון במה להשתפר אבל בינתיים מצבנו לא רע בכלל. בישראל יש מספר רב של אפשרויות לצאת לטיולים בעזרת התחבורה הציבורית: במרכז כבר נפתח הקו האדום של הרכבת הקלה אחרי שהעיר ירושלים זכתה בה ראשונה. חיפה נהנת מ 2 רכבלים, רכבת תת קרקעית הראשונה של ישראל, מטרונית וכמובן רכבת ישראל בה אפשר להשתמש בלא מעט טיולים במהלך השבוע. 

יתרונות רבים יש בשימוש בתחבורה ציבורית: בלי לדאוג לחניה או לנהיגה ארוכה אפשר לשבת בנוחות ברכבת או באוטובוס ולהנות מהדרך אל היעד אותו תבחרו, פחות רכבים על הכביש משמע פחות זיהום. בקיצור, אין ספק שהחוויה בטיולים עם תחבורה ציבורית היא נוחה, יעילה וכלכלית הרבה יותר. כאן תוכלו לקבל מספר רעיונות לטיולים עם התחבורה הציבורית מצפון לדרום:

תחנת רכבת בית שאן

באיזור בית שאן ועמק המעיינות אפשר למצוא כל כך הרבה מקומות לטייל בהם, האיזור שופע במקורות מים מבוקשים ואטרקציות לכל המשפחה. אז איך מגיעים לפארק המעיינות בתחבורה ציבורית? תמשיכו לקרוא. דרך רכבת בית שאן אפשר להגיע למספר מקומות עניין. יוצאים מתחנת הרכבת של בית שאן וממתינים בתחנה לקווים: 29, 1, או 17. ברחוב שמואל המלך נרד בתחנת המשטרה ונחצה את הכביש לתחנה בצד השני ונמתין לקו מספר 412 של חברת סופרבוס, לאחר 5 תחנות נרד בצומת גן השלושה ומשם בהליכה רגלית של כמה דקות ניתן להגיע לכל אחד מבין המקומות כמו: גן גורו, הסחנה גן השלושה, נחל האסי, נחל הקיבוצים, פארק המעיינות.

תחנת רכבת נהריה

תחנת הרכבת הצפונית ביותר של ישראל היא בנהריה. על רחוב הגעתון שהוא הרחוב הראשי של נהריה לצד קניון ארנה של העיר אפשר לצאת  לטיול לאורכו עד להגעה לחופי הים והטיילת של נהריה. בטיילת יחכו לכם פארק שעשועים, מסעדות, בתי קפה ואחלה מסלול הליכה למי מכם שרוצה לשלב עם רכיבה על אופניים עם הילדים. למי מכם שרוצה לצאת לטיול מטיב לכת שאורכו כ 13 ק”מ אפשר לצאת לטיול על תוואי “שביל ים” מחוף הים של נהריה ועד חוף הים של עכו ולסיים את הטיול בתחנת הרכבת של עכו – למסלול השביל לחצו כאן.

חצי האי עכו

15 דקות הליכה או נסיעה של 5 דקות במונית/אוטובוס תוביל אתכם מתחנת הרכבת בעכו אל חצי האי עכו – העיר העתיקה. למי מכם שלוקח אוטובוס יש לעלות על הקווים 61, 62 ו-343. בעיר העתיקה של עכו יש כל כך הרבה מה לראות מתחת ומעל לאדמה! אזור העיר העתיקה הוא שוקק חיים, מלא תיירים, מסעדות, שווקים והמון היסטוריה מעניינת מתקופות שונות. מאחר ויש בה המון אפשרויות, כל אחד יוכל למצוא מה לעשות והמגוון מאפשר להעביר פה יום שלם.  למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

קריית מוצקין

15 דקות הליכה מתחנת הרכבת של קריית מוצקין תוביל אתכם אל ‘החי פארק’ – החי פארק הוא גן חיות בין הגדולים והיפים בארץ. הוא נמצא בקריית מוצקין, משתרע על שטח של כמעט 200 דונם ויש בו מגוון גדול מאוד של חיות ופעילויות נוספות לילדים. בהחלט מקום לבלות בו יום שלם עם כל המשפחה. גן החיות הוא אמנם האטרקציה העיקרית של המקום, אבל לא היחידה. מיד כשתיכנסו למתחם החי פארק תגלו פארק עם שטחי מדשאות, שבילי הליכה וספסלים לישיבה. בלב הפארק ישנו אגם ברבורים מלאכותי ויפה. בקצה של הפארק תמצאו לונה פארק עם מגוון מתקנים. במתחם הפארק יש גם מסעדה. למידע מלא על הטיול לחצו כאן.
 

טיולים עם תחבורה ציבורית בחיפה מהרכבלים ועד הרכבות

העיר חיפה היא הדוגמא המושלמת לעיר שבה יש תחבורה ציבורית מגוונת שאפשר לשלב כדי להצליח להגיע כמעט לכל המקום בעיר בצורה נוחה. יש כאן: 4 תחנות רכבת ישראל: חוף הכרמל, בת גלים, מרכז השמונה ומרכזית המפרץ (לב המפרץ), 2 רכבלים: הביצים של גוראל בבת גלים והרכבלית, רכבת תחת קרקעית הכרמלית ומטרונית. כאן תוכלו לקבל ראיונות לטיולים עם תחבורה ציבורית בעיר חיפה. לפירוט מלא על טיול עם התחבורה הציבורית בעיר חיפה לחצו כאן.

תחנת רכבת עתלית

מתחנת רכבת עתלית נעלה על קו האוטובוס 221 ונרד לצד חניון לימור (תחנת דרך הים מבוא עתלית). משם בהליכה קצרה  אפשר להגיע למקומות מהממים שיש באיזור הזה: בריכת המלח, חוף המבצר ושמורת הטבע חרבת קרתא. צריך להבין שאת הטיול כאן כדאי מאוד לכוון לתקופות מסוימות כמו למשל חרבת קרתא שם שווה לטייל כאשר יש את פריחת החצבים המרשימה או להגיע אל בריכות המלח כאשר הפלמינגו מבקרים בהן ולצד הבריכות יש את חוף המבצר שיפה לטייל לאורך קו החוף.

הרצליה

אחרי שתרדו בתחנת הרכבת של הרצליה תוכלו בנסיעה קצרה עם אוטובוס מספר 24 להגיע אל גן לאומי אפולוניה. אפולוניה מציגה עיר נמל קדומה הנמצאת על רכס כורכר באזור חוף השרון. מדובר באתר ארכיאולוגי מרשים המציג כיצד נראו החיים באזור השרון לפני שנים רבות. סיור בגן הלאומי משלב טיול בין עתיקות לבין נופים ותצפיות עוצרות נשימה. אפשרות נוספת בהליכה של כ 10 דקות בלבד מתחנת הרכבת של הרצליה להגיע לפארק העירוני הרצליה ובו תחשפו לאתר טבע בלב עיר גדולה, תוכלו למצוא את שלולית החורף שהיא חלק בלתי נפרד מהפארק. יש כאן מסלולי אופניים, הליכה, שעשועים ואטרקציות נוספות.

טיולים לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב

הקו האדום של הרכבת הקלה או בשמה הנוסף “דנקל” בגוש דן התחיל לפעול וההתרגשות בשיאה! באמצעות הקו האדום אפשר לצאת למגוון רחב של טיולים קרובים לתחנות בכל מיני נקודות עניין כמו מוזיאונים, אתרי מורשת, פארקים וכדומה. הקו האדום עובר בין חמש ערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים ובו ישנם שלושה קווים: R3, R2 והקו הראשי- R1. אז אחרי שתיקפתם את כרטיס הנסיעה הגיע הזמן לצאת לטייל, ריכזנו לכם כאן 10 טיולים ונקודות עניין שאפשר לעשות בעזרת הרכבת הקלה. למידע מפורט לחצו כאן.

מטיילים עם תחבורה ציבורית בירושלים

ירושלים, עיר הבירה הנצחית שלנו והגדולה ביותר בישראל מאפשרת לנו לצאת לטיולים בעיר בעזרת תחבורה ציבורית מתקדמת ומגוונת. יש כאן מספר תחנות רכבת: גן החיות התנ”כי, יצחק נבון ומלחה. נכון לכתיבת שורות אלו רק תחנת רכבת יצחק נבון פועלת ואותה אפשר לשלב יחד עם הרכבת הקלה ולהגיע כמעט לכל מקום בעיר בעיקר למי מכם שמחפש להגיע לאיזורים התוססים. לפירוט מלא על טיולים עם תחבורה ציבורית בירושלים לחצו כאן.

שבע הטחנות בגני יהושע תל אביב

כשאתם יורדים מתחנת הרכבת האוניברסיטה בתל אביב, בהליכה קצרה תוכלו להגיע אל פארק שבע הטחנות בלב פארק הירקון, גני יהושוע. יש כאן אפשרות לטיול נגיש סביב הפארק שעובר במספר נקודות עניין ועוד מגוון של אטרקציות לילדים: פארק חבלים, גן בוטני, כדור פורח, נסיעה ברכב גולף ועוד. ממול לפארק שבע הטחנות נמצא הלונה פארק המפורסם שם תל אביב. למידע נוסף על הטיול בפארק שבע טחנות לחצו כאן.
 

לגלות את אשדוד עם תחבורה ציבורית

מתחנת הרכבת של אשדוד ניתן לעלות על אוטובוס מספר 23 ולאחר 22 תחנות להגיע אל רחוב מוטה גור. משם במרחק הליכה קצר מהים להגיע אל 2 נקודות עניין:

  • מצודת אשדוד ים – קלעת אל-מינה או בשמה המוכר יותר מצודת אשדוד-ים ממוקמת בצד הדרומי של העיר אשדוד ממש בסמוך לחוף המצודה ולפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד. המצודה שנבנתה בשלהי המאה ה-7 לפני הספירה על ידיד החליף עבד אל-מלכ, היא נבנתה על שרידיו של ישוב ביזנטי. בשנים האחרונות בוצעו כאן עבודות שימור וחפירות בעזרת בני נוער וילדי העיר אשדוד. מעבר לביקור יום במצודה יש תכנון גם לערוך כאן מופעי תרבות, פעילויות חינוכיות ועוד.
  • פארק אקולוגי אשדוד – הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד נפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. הוא מתחיל בחוף המצודה ומגיע עד לחוף באר שבע ליד מלון לאונרדו. לאורך שבילי הפארק תוכלו ללמוד על החי והצומח בפארק האקולוגי.
 

בנוסף, מתחנת הרכבת אשדוד אפשר לעלות על אוטובוס מספר 7 שבסופו מגיעים אל רחוב הרב מנחם נדל הגר ויורדים בתחנת האוטובוס בית ספר הלום. משם ישנה הליכה של כמה דקות עד לכניסה לפארק נחל לכיש. פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. מצידו האחד של הפארק גן חיות קטן ובקצהו השני פארק שעשועים מפורסם. לטעמנו מדובר במקום שהוא פיסת טבע מרעננת ומתאימה לכל הגילאים. לאורך הפארק ישנה טיילת שנקראת “טיילת חי לכיש” והיא עוברת לצד הנחל ומגיעה עד לשפך הסופי שלו בחוף הים. הטיילת סלולה ונגישה במלואה ולכן היא רלוונטית גם לבעלי מוגבלויות וניתן לטייל בה עם עגלות תינוק.

פארק הילדים באר שבע

נסיעה קצרה מתחנת הרכבת של באר שבע מרכז ואתם יכולים להגיע למספר נקודות עניין:

  • העיר העתיקה מרכז מבקרים באר אברהם: ניתן לצאת להליכה של כ 13 דקות שיובילו אתכם אל מרכז המבקרים באר אברהם. בעיר העתיקה של באר שבע ישנו מרכז מורשת שמספר את סיפורו של אברהם אבינו ובאר המים המפורסמת. באר שבע היא עירו של אברהם אבינו וכאן תוכלו לקבל חוויה ייחדוית ומרתקת. הביקור במרכז המבקרים הוא בליווי מדריך לכל אורך זמן הביקור במקום. תחילה מבקרים במיצג אור קולי מדהים המספר את סיפורו בין פסוקי התנ”ך ומשם ממשיכים למיצג תלת מימד המספר את סיפור הבאר המקראית.

  • פארק באר שבע: מתחנת הרכבת באר שבע מרכז ניתן לעלות על קווי האוטובוס: 33, 27א או 56 ולהגיע דרך שדרות יגאל אלון אל תחנת האוטובוס שתוכיל אתכם אל פארק נחל באר שבע. פארק נחל באר שבע הוא פארק המשתרע על שטח רחב, והוא אחד הפארקים הגדולים באזור הנגב. ברחבי הפארק זורם נחל באר שבע ההיסטורי ויש בו עוד מספר אטרקציות שהופכות את הפארק הזה לחוויית בילוי שיכולה להתאים למגוון רב של גילאים. 
 
  • הלונדע ופארק הילדים: הליכה קצרה מתחנת הרכבת באר שבע מרכז תוכביל אתם אל תחנת האוטובוס ברחוב יהושע חנקין, שם ניתן לקחת אוטובוס בקווים: 4, 6, 9, 8 ו 33 שיקחו אתכם לצד המערבי של העיר באר שבע. בצד המערבי נמצא הלונדע ולצידו פארק הילדים. לונדע בבאר שבע הוא מוזיאון ייחודי בבאר שבע שמציע חווית בילוי נהדרת לכל המשפחה. הלונדע הוא מבין המוזיאונים המיוחדים בארץ, מוזיאון חדשני ואינטראקטיבי ושמאפשר התנסות במגוון של מייצגים ומתקנים מתחומים מגוונים.
  • פארק קרסו למדע: הליכה קצרה מתחנת הרכבת באר שבע מרכז תוכביל אתם אל תחנת האוטובוס ברחוב יהושע חנקין, שם ניתן לקחת אוטובוס בקווים: 7, 13, 8, 5,3 ו 9 שיקחו אתכם לתחנת האוטובוס שנמצאת ברחוב העצמאות. משם הליכה קצרה של כ 10 דקות יובילו אתכם אל פארק קרסו למדע.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום
קיבוץ מרום גולן – תצפית מאגר בנטל וחוות הסוסים
טיולים בצפון
יער האילנות – גן בוטני יערני (ארבורטום) ומרכז מבקרים
טיולים במרכז
ירושלים
טיולים בירושלים
מצפה דור נחל צין מדרשת בן גוריון
טיולים בדרום