Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצודת אשדוד ים וחוף המצודה – קלעת אל-מינה

קלעת אל-מינה או בשמה המוכר יותר מצודת אשדוד-ים ממוקמת בצד הדרומי של העיר אשדוד ממש בסמוך לחוף המצודה ולפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד. המצודה שנבנתה בשלהי המאה ה-7 לפני הספירה על ידיד החליף עבד אל-מלכ, היא נבנתה על שרידיו של ישוב ביזנטי. בשנים האחרונות בוצעו כאן עבודות שימור וחפירות בעזרת בני נוער וילדי העיר אשדוד. מעבר לביקור יום במצודה יש תכנון גם לערוך כאן מופעי תרבות, פעילויות חינוכיות ועוד.

המצודה שימשה חלק בלתי נפרד ממערכת ההגנה החופית שהיא נועדה למנוע פשיטות של הביזנטים מהים אל החוף. שנת 1,033 המצודה ספגה מכה קשה וחרבה ברעידת אדמה וננטשה לגמרי. רק בתקופה הצלבנית שופצה ושומשה מחדש ובתקופה זו שמה היה “קסטל ברואר”. כיום מעל החלקה העליון של המצודה בנו מרפסת שממנה ניתן להשקיף על קו החוף והמצודה. טיפ: מומלץ לבקר כאשר בשעות השקיעה כאשר השמיים נצבעים כתום אדום והמצודה מוארת באורות לילה. שעות האתר הוא 09:00-22:00 בכל ימות השבוע ללא תשלום. חלק מהמצודה נגיש. אם כבר הגעתם עד לכאן מומלץ בחום לצאת לטיול לאורך קו החוף של חוף המצודה, מבין החופים היפים שיש.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו– יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “מצודת אשדוד ים”. לבאים מכביש 4 יש להיכנס במחלף עד הלום להמשיך בנסיעה בשדרות מנחם בגין עד החוף, בכיכר לקחת שמאלה לשדרות משה דיין. לאחר נסיעה של 2.1 ק”מ בצד ימין ישנו חניון גדול בסמוך למצודה.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד – הפארק האקולוגי מצודת ים אשדוד שנמצא בסמוך למצודת אשדוד ים בחלקה הדרומי של העיר אשדוד מפרש על פני למעלה מ 300 דונמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק נחל לכיש באשדוד – טבע, חיות ושעשועים והכל בחינם – פארק נחל לכיש הוא מקום מושלם לבלות בו עם המשפחה. הפארק משתרע לאורך נחל לכיש עד לנקודה שבה הנחל נשפך לים ותוכלו למצוא בו כמה מוקדי עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תיירות יד מרדכי – סיור המתאים לכל המשפחה המשלב הסבר על יצירת הדבש, טיול בטרקטור ברחבי הקיבוץ, מורשת קרב ופינת יצירות לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נתיב לשלום בנתיב העשרה – נתיב העשרה הוא מושב בצפון-מערב הנגב ובו נמצאת חומת המגן הגדולה שמפרידה בין שטח ישראל לבין שטחי רצועת עזה. בנתיב לשלום תוכלו לקחת חלק בקישוט החומה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.