Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלולי טיול בירושלים בתחבורה ציבורית

ירושלים, עיר הבירה הנצחית שלנו והגדולה ביותר בישראל מאפשרת לנו לצאת לטיולים בעיר בעזרת תחבורה ציבורית מתקדמת ומגוונת. יש כאן מספר תחנות רכבת: גן החיות התנ”כי, יצחק נבון ומלחה. נכון לכתיבת שורות אלו רק תחנת רכבת יצחק נבון פועלת (מומלץ לבדוק באתר הרישמי של רכבת ישראל על חידוש פעילות התחנות האחרות). מעבר לתחנות רכבת ישראל אפשר לשלב את הטיול כאן עם הרכבת הקלה שמגיעה קרוב מאוד ליעדים הכי חמים ומבוקשים בירושלים. נכון להיום הקו האדום של הרכבת הקלה עובד ובעתיד צפוי להצטרף גם הקו הכחול.

תחנת הרכבת יצחק נבון

תחנת הרכבת יצחק נבון היא תחנה תת קרקעית מרשימה מאוד. ממנה יש מספר מקומות ונקודות עניין בהליכה קצרה. יתרה מזאת גם ניתן להגיע מכאן לתחנות הרכבת הקלה ולהרחיב את אפשרויות הטיול שלנו, לדוגמא:

  • הליכה של כ 15 דקות נוכל להגיע אל גן סאקר. גן סאקר נמצא בסביבת הכנסת, קריית הממשלה, גן הוורדים, מוזיאון ישראל והוא למעשה פארק עירוני עמק שממוקם לצד גבעת רם.
  • הליכה של כמה דקות בודדות תוכלו לעלות לרכבת הקלה בתחנה המרכזת ומשם לנסוע לכיוון הר הרצל. המקום נקרא כך על שם בנימין זאב הרצל שהיה המייסד ואיש החזון של הציונות. מעבר לקברו של הרצל כאן תוכלו למצוא גם את בית הקברות הלאומי של מדינת ישראל חלקת גדולי האומנה – כאן קבורים מנהיגי ישראל לדורותיהם בנוסף בצמוד להר הרצל נמצא גם מוזיאון יד ושם.
  • הליכה של 6 דקות מתחנת הרכבת יצחק נבון תוביל אותנו אל תחנת “הטורים” של הרכבת הקלה בירושלים. התחנה הבאה היא שוק מחנה יהודה. את השוק הזה אין צורך להציג – כאן תוכלו לצאת לסיורים קולינריים מושלמים בשוק הכי תוסס שיש במדינת ישראל.

הרכבת הקלה בירושלים

הרכבת הקלה בירושלים מתחילה את דרכה בתחנת הר הרצל, משם ממשיכה על שדרות הרצל, עולה על גשר המיתרים המפורסם, ממשיכה לרחוב יפו המפורסם בו יש את שוק מחנה יהודה, מדרחוב יפו, ממשיך לכיכר ספרא, לצד רחבת ממילא שקרובה לעיר העתיקה, ממשיכה לכיכר צה”ל ואז לשכר שכם, גבעת התחמושת ומשם ממשיכה דרך שועפאט, בית חנניא עד לפסגת זאב.

למי מכם שרוצה להגיע אל העיר העתיקה יכול לרדת בתחנת העירייה ומשם לצעוד דרך קניון ממילא עד לשער יפו. בשער יפו אפשר לבקר במגדל דוד ומוזיאון ירושלים וגם לקחת את רכבת הכותל שתוביל אתכם דרך הרובע היהודי עד לכותל המערבי. בסביבת הכותל יש לא מעט דברים לראות: מנהרות הכותל, עיר דוד ונקבת השילוח, השוק, טיילת חומות העיר, פארק טדי, שכונת משכנות שאננים ועוד.

למי שמחפש לבקר באתר מורשת קרב מומלץ להגיע לתחנת גבעת התחמושת ומשם לבקר באתר גבעת התחמושת. בגבעת התחמושת ששוכנת בגובה 797 מטרים מעל פני הים בצפון ירושלים התרחש אחד מהקרבות הקשים בזמן מלחמת ששת הימים במערכה על ירושלים. בשנות ה 30 הבריטים בנו בית ספר לשוטרים על הגבעה ובמהלך מלחמת העצמאות כבשו הירדנים את הגבעה והקימו מוצב ירדני מבוצר שהיה פעיל עד מלחמת ששת הימים.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.