Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסלולי הרכבת הקלה -הצעות לטיול לאורך הקו האדום

הקו האדום של הרכבת הקלה או בשמה הנוסף “דנקל” בגוש דן התחיל לפעול וההתרגשות בשיאה! באמצעות הקו האדום אפשר לצאת למגוון רחב של טיולים קרובים לתחנות בכל מיני נקודות עניין כמו מוזיאונים, אתרי מורשת, פארקים וכדומה. הקו האדום עובר בין חמש ערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים ובו ישנם שלושה קווים: R3, R2 והקו הראשי- R1.  אז אחרי שתיקפתם את כרטיס הנסיעה הגיע הזמן לצאת לטייל, ריכזנו לכם כאן 10 טיולים ונקודות עניין שאפשר לעשות בעזרת הרכבת הקלה.

תחנת דנקנר פתח תקווה

במרחק הליכה של 8 דקות מתחנת הרכבת הקלה קנדנר תוכלו להגיע אל מספר נקודות עניין:

  • גן החי – במרכז העיר פתח תקווה הוקם גן החיות גן החי. בגן חי יש מגוון של בעלי חיים כמו: איילים, עופות מים, כבשים, עזרים, תוכים, נחשים, קופים ועוד. לכאן מביאים חיות בר שנפגעו בטבע לצורך שיקומם כמו: שקנאים, חסידות וכל זה בשיתוף פעולה עם בית החולים לחיות בר ורשות הטבע והגנים. גן החי הוא גן חיות קטן ומיוחד בעל עיצוב מקסים המאפשר למבקרים לטייל בשבילים נגישים במסלול מעגלי דרך שני אגמים, מפלוני מים, שבילים מוצלים, פינות ישיבה וגינת תחושות וצלילים. לכרטיסים בהנחה לחצו כאן.
  • מוזיאון האדם והסביבה – המוזיאון מתמחה בתחומי אנטומיה ופיזיולוגיה של גוף האדם כל זאת לצד נושאי סביבה והיחס בין האדם לסביבתו. במוזיאון יש תערוכות קבועות בנושאים: אדם בתנועה, אוויר, לב העניין, אוסף פוחלצים ועוד. התערוכות כאן הן אינטראקטיביות והן מתאימות להתנסות עצמית וההשתתפות מתאימה מגיל 4 ומעלה. מוזיאון האדם והסביבה פתוח בימי שני עד חמישי כאשר שישי שבת וראשון הוא סגור. המוזיאון נמצא ממש מול גן החי של פתח תקווה.
  • פארק יד לבנים – או בשמו הנוסף גן העצמאות הוא מבין הגדולים שיש בפתח תקווה. הוא כולל בתחומו גן שעשועים חדיש, משטחי דשא לפיקניק, פינות מוצלות, גן כלבים, אגם אקולוגי עשיר דגים הכולל מפלונים, גן החי, מוזיאונים ומזרקות מרעננות בימים החמים של הקיץ.

תחנת בלינסון פתח תקווה

במרחק הליכה של כעשר דקות מתחנת הרכבת הקלה בלינסון תוכלו להגיע לפארק הגדול והאגם האקולוגי של פתח תקווה. פארק עירוני מטופח מאוד שמאפשר לנו לחוות אווירת טבע בלב העיר. בפארק יש שטחי דשא גדולים, גן שעשועים ובחלקו הצפונה נמצא האגם האקולוגי המרשים שסביבו תוכלו לטייל על בדק עץ, חלקו צף מעל למים וממנו ניתן לצפות בדגי הזהב והברווזים ששוחים בו בשלווה.

האגם הוא מלאכותי ובו יש צמחייה וחי בהם אופייניים לאגמים אקולוגיים והם מייצרים סינון ושמירה טבעית על המים ללא כל התערבות אדם. בפארק יש שבילי הליכה ושבילים אופניים נגישים, מקומת לפיקניק והשילוב של הבניינים הגבוהים של השכונה הצמודה לצד האגם האקולוגי וההשתקפות שלהם פשוט משאירה את המבקר כאן נפעם. הפארק נמצא בחורב בזל ושעות הפתיחה הם לאורך כל ימות השבוע בין השעות 06:00-22:00. הכניסה חינם ללא צורך ברישום מראש.

תחנת יהודית תל אביב

במרחק הליכה קצר מאוד תוכלו להגיע מתחנת יהודית אל שרונה מרקט ואתר המורשת המושבה שרונה. מתחם שרונה הוא מתחם קניות ובילוי במרכז תל אביב שרבים מגיעים לבקר בו בעיקר בזכות שוק שרונה מרקט המפורסם שבו עשרות דוכני אוכל, מסעדות ייחודיות וחנויות בוטיק. לצד המתחם תוכלו לצאת לסיור במרכז המבקרים שקיים כאן, ולצלול למסע בזמן שיחשוף בפניכם את ההיסטוריה המרתקת של המושבה הטמפלרית עוד לפני קום מדינת ישראל. עוד תוכלו להתרשם מהמבנים המשוחזרים למופת ולטייל במנהרות הטמפלרים העתיקות.

תחנת אלנבי תל אביב

בעיר העברית הראשונה של ישראל שנוסדה לפני למעלה מ 100 שנים נולדה גם מדינת ישראל! אתם מוזמנים לרדת בתחנת אלנבי ואלרח הליכה של כ 500 מטרים תגיעו לנקודת ההתחלה של מסלול “שביל העצמאות“. הטיול הוא מעגלי שאורכו קילומטר בתוך העיר העברית בשביל המקשר בין נקודות המספרות את סיפור הקמתה של תל אביב והכרזת העצמאות. השביל הוקם לכבוד יום העצמאות ה 70 למדינת ישראל והוא מסומן על גבי המדרכה בפס שעשוי מפליז, השביל מואר גם בתאורת לילה על ידי נקודות כך שניתן לטייל בו בכל שעה. כאן תמצאו אתרים היסטוריים שנעים בין השנים 1909 ועד ל 1948 בהכרזת העצמאות. המסלול מתחיל במפגש הרחובות הרצל – רוטשילד באתר הראשון. מידע מלא על השביל לחצו כאן.

תחנת אליפלט תל אביב

במרחק הליכה של כמה דקות מתחנת הרכבת הקלה תחנת אליפלט תוכלו להגיע אל מספר נקודות עניין:

  • פארק המסילה – פארק המסילה הוקם כפארק עירוני על תוואי מסילת הברזל העות’מאנית לצד שכונת נווה צדק. הפארק לא גדול מדי, אורכו סך הכל 1.3 ק”מ בשטח של כ 26 דונם, יש בו שבילי אופניים, שבילי הולכי רגל, עצים צעירים שנשתלו וצפויים לתת כאן צל רב בעתיד והרבה מאוד צמחייה. לאורכו של הפארק ישנם בתים היסטוריים ששומרות ועדיין משומרים כמו למשל “גשר שלוש”.
  • פארק התחנה – בין השנים 1892 ועד 1948 רציפי התחנה ההיסטורית של יפו שירתו אלפי נוסעים והעבירו סחורות בקו אחד – לירושלים. הקו הזה עבר ממש כאן בפארק התחנה. בפארק תוכלו למצוא מבנים היסטוריים מהמאה ה 19 משוחזרים, חנויות, גלריות והמון אירועי תרבות שעיריית תל אביב יפו מקיימת כאן. בנוסף לכל זה יש כאן ברים, מסעדות ובתי קפה.
  • שכונת נווה צדק – ברוכים הבאים לשכונה היהודית הראשונה שקמה מחוץ לחומות העיר יפו והיא בשנים האחרונות הפכה למקום עליה לרגל בקרב המטיילים. בנווה צדק תוכלו לבקר במגוון רחב של אתרים כמו מרכז סוזן דלל שמשמש כמרכז למחול ותיאטרון. תוכלו להגיע אל בית אבולעפיה וש”י עגנון ומוזיאון נחום גוטמן.

תחנת סלמה תל אביב יפו

העיר העתיקה של יפו היא מיוחדת ושונה במרחק הליכה קצר מתחנת סלמה אפשר להגיע אל נקודת המרכזית של יפו העתיקה – כיכר השעון המפורסם. הטיול בסמטאות העיר העתיקה משרה קצת אווירה של חו”ל מאחר והוא עובר גם בין אתרים היסטוריים ומציג שילוב של תרבויות שונות. אם אתם נמצאים במרכז הארץ ויש לכם לפחות חצי יום פנוי, אנחנו נמליץ בחום להגיע ליפו העתיקה ולעשות סיור המשלב נוף יפה, היסטוריה, שווקים והמון אוכל טעים. פירוט מלא על מסלול וכל נקודות העניין ביפו העתיקה לחצו כאו.

תחנת מחרוזת תל אביב יפו

במרכז הליכה של כ 12 דקות תוכלו להגיע אל מרכז פרס לשלום. מרכז פרס לשלום הוא מרכז מבקרים יחיד מסוגו, המציג את סיפור החדשנות המפואר של ישראל. במרכז המבקרים תצאו לסיור מודרך מרתק בהשראת חזונו של שמעון פרס ז”ל, תפגשו טכנולוגיה חדשנית אינטראקטיבית מיוחדת במינה ותקבלו גם הצצה לעתיד. כאן תוכלו להיות במפגש הולגרמות של האנשים מאחורי החדשנות הישראלית. מרכז פרס לשלום נוסד בשנת 1996 על ידי שמעון פרס ז”ל, שהיה דמות מפתח בפוליטיקה ובהוויה הישראלית. המרכז מציג את חזונו של פרס להנציח ולהפיץ את החדשנות הישראלית. במהלך הביקור תיחשפו גם לסיפורו של האיש המיוחד שמעון פרס, שפעל רבות בנושא השלום והאמין בכל מאודו בקיום חיים משותפים טובים בין אזרחי המדינה ומחוצה לה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.