Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוף המבצר בעתלית

יש חופי ים שהם חופים בתוליים, כאלה שיד אדם כמעט ולא נגעה בהם – חוף המבצר בתעלית הוא אחד כזה. מדובר על רצועת חוף באורך שלושה קילומטרים שמתחילה בתל מגדים (תל סחר) ומגיעה עד למבצר הצלבני. ברצועת החוף לא תמצאו שירותי הצלה, מקלחות או שירותים – כמו שאמרנו אין כאן שום נגיעת ים אדם – הכניסה אליו בחינם. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שזה לא יכול להתאים לכל אחד. אם אתם מגיעים עם הילדים – שמרו עליהם! יחד עם זאת בכניסה לחוף תמצאו קיוסק שמאפשר לכם להשכיר אצלו שימשיות, כסאות, אוכל וכדומה.

הנקודה הצפונית ביותר של הרצועה חוף היפיפה הזאת נמצאת בסמוך למושב מגדים – תל מגדים. שם נוסף יש לתל הזה כמו תל סחר או תל קרעה. מדובר על תל עתיק שאותרו בו ממצאים ארכאולוגים על יישוב קדום מהתקופה הכלכוליתית והברונזה. מכאן אפשר ללכת לכיוון דרום לאורך קו החוף. החוף עליו אתם הולכים הוכרז כשמורת טבע ימית כיוון שכאן יש אכלוס גבוהה של זני דגים שונים וצמחיה ימיים. בנוסף, החוף אהוב בקרב צבי הים שמגיעים לכאן כדי להטיל את ביציהם בחולות החוף – מה עושים אם פגשתם בצב ים? לחצו כאן!

הנקודה הדרומית ביותר של החוף הוא המבצר הצלבני מהמאה ה 11 שננטש אי שם לקראת סוף המאיה ה 13. לא ניתן להיכנס או להתקרב יותר מדי למבצר כיוון ששם ישנו בסיס קבוע של שייטת 13 של חיל הים. חשוב לציין כי הרחצה כאן היא על אחריות המתרחצים בלבד – אין כאן שירותי הצלה. בנוסף אסון להקים כאן אוהלים, להבעיר אש ולהביא מערכות הגברה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חוף המבצר עתלית.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חוף נווה ים – חוף נווה ים נמצא בצדו המערבי של קיבוץ נווה ים שליד עתלית, והוא אחד החופים היפים שיש באזור. לאורכו של חוף נווה ים מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מחנה המעפילים עתלית – בואו לסיור שיקח אתכם חזרה בזמן אל ימי העפלה אל ארץ ישראל בתקופת המאבק עם הבריטים ששלטו כאן באדמות ארצנו – סיור מרתק מתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו להגיע אל שמורת הטבע חרבת קרתא המשלב תצפית פנורמית, אורוות חצובות ובתקופת הפריחהיש כאן מגוון של צבעי פריחה משגעת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – שמורת טבע של רשות הטבע והגנים. בואו להנות ממגון של מסלולים והצצה לחיו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שביל החלוצים ועין אלון – מסלול הליכה לצד נחל אורן בלב יערות הכרמל. שביל החלוצים הוקם לזכרו של אסף רמון ז”ל. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – רשות הטבע והגנים מפעילה את שמורת הטבע המקסימה הזו, בחורף תוכלו להנות כאן ממסלולים בין העתיקות ובקיץ להנות ממסלול רטוב באמת המים. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

עין צור – חלק מהמסלולים של פארק הנדיב הוא גם מסלול ההליכה לעין צור. מסלול קצר ונהדר המשלב עתיקות, טיול מים ומקום נהדר לפיקניק. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, ממש בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה שמתאימה לכל המשפחה – משתלת הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל  – יער חוף הכרמל או בשמו הנוסף יער עופר משתרע על כ 10,000 דונם, אנחנו בחרנו את מסלול שביל הבריחה ותצפית עופר מבין עשרות מסלולים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בהר הכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים – מסלול אל הר הגעש בכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קרן הכרמל “המוחרקה” – פסגת קרן הכרמל נמצאת בגובה של 474 מטר מעל פני הים. אם אתם מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה וטיול דתות קצר, אל תפספסו את המקום הזה. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

שמורת הטבע החי בר – גן חיות שמטרתו טיפול והשבת בעלי חיים שנתונים בסכנה אל הטבע. לפרטים מלאים על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.