Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולים בתחבורה ציבורית בעיר חיפה

העיר חיפה היא הדוגמא המושלמת לעיר שבה יש תחבורה ציבורית מגוונת שאפשר לשלב כדי להצליח להגיע כמעט לכל המקום בעיר בצורה נוחה. יש כאן: 4 תחנות רכבת ישראל: חוף הכרמל, בת גלים, מרכז השמונה ומרכזית המפרץ (לב המפרץ), 2 רכבלים: הביצים של גוראל בבת גלים והרכבלית, רכבת תחת קרקעית הכרמלית ומטרונית. כאן תוכלו לקבל ראיונות לטיולים עם תחבורה ציבורית בעיר חיפה.

תחנת הרכבת חוף הכרמל

בהליכה של כמה דקות מתחנת חוף הכרמל תוכלו להגיע לחופי חיפה: חוף מרידיאן, חוף דדו וחוף הסטודנטים. צפונית לתחנת חוף הכרמל ניתן להגיע אל פארק הכט – אורכו של המסלול בפארק הכט הוא 1.2 ק”מ והוא חוצה 2 גשרי עץ מעל נחל לוטם ונחל עלייה. ולאורך כל הדרך עד לפארק הכט תוכלו לעבור במגוון של מסעדות ובתי קפה. בצמוד לתחנת רכבת חוף הכרמל נמצאת מרכזית חוף הכרמל ומשם ניתן לקחת אוטובוסים ולהגיע למגוון מסלולים קרובים: נחל שיח, עין קדם, מערת אורנית ועוד.

תחנת הרכבת בת גלים והרכבל

בהליכה של כ 15 דקות הליכה מתחנת בת גלים או נסיעה קצרה באוטובוס תוכלו לעלות על רכבל בת גלים ששמו “הביצים של גוראל”. בסיום העלייה עם הרכבל תוכלו להגיע לתצפית עוצרת נשימה בסטלה מאריס. משם תוכלו לבחור האם לחזור עם הרכבל למטה או להנות ממסלול הליכה “שביל סטלה מאריס” שיורד דרך כוכב הים, מערת אליהו עד לחופי בת גלים. למי מכם שרוצה להמשיך לטייל יכול לצעוד דרך טיילת גוראל עד לגן לאומי תל שיקמונה. בגן לאומי תל שיקמונה נמצא תל שקמונה יש כאן ממצאים ארכיאולוגים ושרידי יישוב מהמאה ה 15 לפני הספירה בנוסף כאן תוכלו למצוא גם את “הג’קוזי של חיפה“.

תחנת הרכבת מרכז השמונה

הליכה של כ15 דקות לכיוון מערב יוביל אתכם מתחנת הרכבת מרכז השמונה אל רחוב שדרות בן גוריון שם נמצאת “המושבה הגרמנית” שהוקמה על ידי הטמפלרים בשנת 1868. לאורך כל הרחוב יש מסעדות, בתי קפה, ובסיומה יש את הגנים הבהאים. גנים מטופחים המורכבים מ 19 טרסות של ערוגות מטופחות ובסופם יש מקדם הבהאים עם הכיפה המפורסמת. הליכה של כ 15 דקות לכיוון מזרח יוביל אתכם לעיר התחתית של חיפה, מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה, השוק הטורקי ועוד מגוון סיורים שאפשר לצאת אליהם כמו סיורי גרפיטי ועוד.

הרכבת התחתית של חיפה הכרמלית

הכרמלית היא הרכבת התחתית הראשונה שפעלה אי פעם בישראל הוקמה בשנת 1959. היא מחברת בין העיר התחתית, שכונת הדר ומרכז הכרמל. לאורך תוואי הכרמלית יש שש תחנות פעילות: תחנת העיר התחתית – כיכר פריז, תחנת הדר עירייה, תחנת הנביאים, תחנת מסדה – הדר, תחנת בני ציון ותחנת מרכז הכרמל – גן האם. זמן הנסיעה הכרמלית מקצה לקצה הוא 8 דקות בלבד. למי מכם שרוצה להשתמש בכרמלית יכול להחנות את הרכב בחניון קדושי בגדד לצד כיכר פריז או להגיע רכבת שמונה המרכז ומשם ללכת כ 15 דקות הליכה או לעלות על מטרונית מספר 1 ולרדת בכיכר פריז. בתחנת מרכז הכרמל של הכרמלית אפשר להגיע לגן האם ששם יש את גן החיות, טיילת לואי, הגנים הבהאיים, מוזיאון טיקוטין ועוד. בתחנת מסדה תוכלו למצוא את מוזיאון המדע המדעטק ואת רחוב מסדה שבו יש מגוון בתי קפה שכונתיים. בתחנת הנביאים אפשר להגיע לאיזור ואדי ניסנס ובו יש מסעדות ושווקים.

תחנת הרכבת מרכזית המפרץ והרכבלית

מתחנת מרכזית המפרץ תוכלו להגיע אל מרכז הקניות “סינימול” ושם יש בתי קולנוע ושלל פעילויות לילדים, משם גם תוכלו לצאת לטיול ברכבל החדש של חיפה שיוביל אתכם אל מגוון אתרים נוספים “הרכבלית”.  אפשר לעלות עם הרכבלית עד לאוניברסיטה ומשם בהליכה של כ 10-15 דקות למי שרוצה לטייל בפארק הכרמל למשל בשמורת הטבע חי בר כרמל או לצאת לסיור במסלול סובב קמפוס באוניברסיטת חיפה שמספק לנו נקודות תצפית נהדרות על הסביבה או ביקור במוזיאון הכט ובו יש לא מעט פעמים פעילויות נחמדות לילדים.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.