Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק עירוני הרצליה ושלולית החורף הבאסה

בלב העיר הרצליה הוקם פארק עירוני הרצליה. הפארק הוקם על שדות חקלאיים והשטחים הפתוחים והוא משתרע על פני כ 250 דונם. הפארק העירוני הוקם על שטחי ה “באסה” (ביצה בערבית). פארק עירוני הרצליה הוא לא סתם עוד פארק מדובר על אתר טבע בלב עיר גדולה, תוכלו לבקר כאן במספר מתחמים שונים כמו: שלולית החורף שהיא חלק בלתי נפרד מהפארק, חורשת מאכל “טנא”, גן מקלט לצמחים, מרכז צפרות, בריכת מים מלאכותית, ספריית פארק ובתי קפה: גן סיפור, קפה פארק ופארקר. לאורכו של הפארק יש מסלולי אופניים, הליכה, גני שעשועים ואטרקציות נוספות כמו רכבת לילדים שפעילה בימי שבת וחגים, מסלול רכיבה אתגרי “פמפ טרייק”, אזורי מנגלים ועוד.

בחלקו הצפוני של פארק הרצליה נמצאת חורשת חסידי אומות העולם, שם ישנם שולחנות פיקניק רבים ומתקני שעשועים לצד בית קפה פארקר. בהמשך הפארק אפשר למצוא שילוב של ערכי הטבע בחורשת מאכל “טנא” בה נטעו עצי פרי כמו: תותים, רימונים, שקדיות, דובדנים, אפרסמונים ועוד. לא רחוק מחורשת המאכל הוקם גן מקלט לצמחים על גבעה מלאכותית שהוקמה בנקודה הגבוה ביותר בפארק והיא מאפשרת לנו לקבל נקודת תצפית מקסימה על האיזור. בגן מקלט תמצאו צמחי תבלין ומרפא כמו: מרווה, לבנדר, רוזמרין ועוד.

שלולית החורף בהרצליה

בחלקו המרכזי של פארק הרצליה בדיוק בתקופה של לאחר הגשמים מתעוררת לחיים בריכת החורף של הפארק. שלולית החורף קיבלה את שמה ה “באסה” פירוש המילה היא “ביצה” בערבית. שלולית החורף אוגרת את מי גשמים והיא מקור חייהם של מגוון רחב של חיות ובעלי כנף. בלב שלולית החורף הוקם מתחם צפרות שמשמש כמוקד משיכה למגוון גדול של עופות מים וציפורים. בריכת החורף מתייבשת בקיץ ובתקופה החמה היא נמצאת בתרדמת אך בחורף בעונת הגשמים היא מתמלאת ביצורים חיים: חלזונות, סרטנים, בעלי כנף ועוד.

לצד שלולית החורף יש כאן גן שעשועים גדול מאוד שמציע מגוון רחב של שעשועים לילדים, יש כאן אומגות, מתקנים לקטנטנים ופעוטות, מתקנים לגדולים כולל טיפוס חבלים ומגלשות, רכבת קטנה שנוסעת ומקיפה את הפארק בתשלום והיא פעילה בימי שבת בלבד, סקייטפארק, מסלולי הליכה, ריצה, רכיבה, בית קפה: פארק קפה אמפיתאטרון ומרחבי דשא עצומים. 

בחלקו הדרומי של פארק הרצליה הוקמה בריכת מים מלאכותית במטרה להוות מאגר מים לטובת נוי ויופי. בנוסף מי הבריכה משומשים לטובת השקיית הפארק. בתוך הבריכה תוכלו לראות מגוון רחב של סוגי דגים: קרפיונים, אמנונים וגמבוזיות. בתקופה בה שלולית החורף הבאסה יבשה, כאן בבריכה המלאכותית אפשר למצוא מגוון רחב של ציפורים ועופות מים. בצד זה יש גם את פארק הכלבים, פארק שעושעים קטן נוסף, מתחם מנגלים ואת בית הקפה גן סיפור. לצד הפארק יש גם את קניון שבעת הכוכבים.

מה חשוב לדעת טרם הביקור בפארק

שעות פעילות פארק הרצליה כמעט לאורך כל היום: החל מ 06:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה. כיבוי התאורה באיזור מתקני המשחקים בשעה 22:00. שעות פעילות רכבת הפארק: בין 10:00-14:00 ובין 16:00-19:30 אך מומלץ לבדוק באתר הרישמי כיוון שיש שינויים בהתאם למועדים. איזור המנגלים פתוח לאורך כל שעות היממה וגם תאורת שבילי הפארק. שעות הפעילות של שלושת בתי הקפה מומלץ לבדוק ישירות מולם. ניתן להכניס כלבים כשהם קשורים ברצועה בלבד. למי מכם שרוצה לקיים אירוע בפארק ניתן לפנות דרך האתר הרישמי בטופס ייעודי. 

דרכי הגעה לפארק הרצליה

לבאים מכביש 2 ניתן לפנות להרצליה (לכיוון מזרח) במחלף הסירה לרחוב שדרות שבעת הכוכבים ומשם לפנות לרחוב יוסף נבו שיוביל אתכם אל החניה של הפארק המצד הדרומי והמרכזי. לבאים מאיילון כביש 20 ניתן לרדת במחלף המעפילים ולפנות מזרחה לרחוב מנחם בגין, לאחר מכן לפנות ימינה לרחוב ז’בוטינסקי שיביל אתכם אל החניה של הפארק מהצד הצפוני.

  • כדי להגיע לחלקו הצפוני של פארק עירוני הרצליה ניתן לרשום בוויז: פארקר הרצליה. כאן ישנו מתחם חניה גדול לצד ספסלי פיקניק.
  • כדי להגיע לחלקו המרכזי של פארק עירוני הרצליה ניתן לרשום בוויז: פארק הרצליה דרך הפארק. כאן יש מספר רב של חניות, ניתן להחנות גם במגרש חניה ספורטק הרצליה ממול.
  • כדי להגיע לחלקו הדרומי של פארק עירוני הרצליה ניתן לרשום בוויז: חניה דרומית פארק הרצליה.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

משק הפארק – משק הפארק חווית קטיף משק הפארק נמצא בהרצליה, בצמוד לפארק הרצליה, והוא מקום המציע מגוון פעילויות לילדים: סדנאות, מופעים ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק רעננה – פארק עירוני בשרון – פארק רעננה הוא פארק עירוני ענק באזור השרון, שמציע מגוון אפשרויות בילוי לכל המשפחה. הפארק הוא מטופח ומושקע מאוד, שבמרכזו אגם יפיפה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן. 

פארק האגם האקולוגי בהוד השרון -פארק האגם האקולוגי בהוד השרון הוא פארק יפהפה שבמרכזו אגם ויש בו שבילי טיול, פינות מצפור ואזורי ישיבה. אטרקציה חינמית לבילוי עם כל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 
אתר שבע טחנות גני יהושע פארק הירקון– ממש הופתענו לגלות שלא צריך לצאת מהעיר הגדולה בשביל להנות קצת ירוק, מסתבר שגני יהושע לאורך נחל הירקון מספק בילוי יום מפתיע מלא באטרקציות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 
 

פארק אריאל שרון –  פארק הנמצא במרכז הארץ, באזור גוש דן. אם אתם מגיעים לטיול במרכז, אנחנו ממליצות להגיע לכאן להעביר כמה שעות, ליהנות מהנוף ולהכיר את הסיפור של הפארק. סיפור התהוות של הפארק הוא מיוחד במינו ואולי יגרום לכם להרים גבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

האגם האקולוגי בפתח תקווה – בשטח של יותר מ 14 דונם בלב העיר פתח תקווה תוכלו למצוא את האגם האקולוגי והפארק הגדול – פארק עירוני אמיתי לכל המשפחה שמשלב בתוכו מרחבי דשא, שבילי הליכה, מתקני שעשועים ואיזורי פיקניק. החסרון היחיד שיש למקום – חסר בו צל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק צפרות ראש ציפור יער ראש ציפור ותל נפוליון  – בשטחם של גני יהושוע בצד הדרום מערבי, תוכלו להגיע אל מפגש הנחלים ירקון ואיילון. בשטח זה נמצא יער ציפור שבו יש מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.