Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תצפית פלמינגו בבריכות נחשולים ועתלית

בעונת הנדידה, במהלך הסתיו ולקראת החורף, אפשר לפגוש את להקת הפלמינגו המרשימה שמגיעה לבקר באיזור קו החוף הצפוני. הפלמינגו המצוי הוא עוף מים, הפלמינגו הצעיר לרוב צבעו לבן וכאשר הוא מתבגר הוא מקבל את הגוון הוורוד המפורסם. באיזור זה להקות הפלמינגו לרוב מתמקמות ב 2 מקומות: בריכות הדגים בנחשולים ובריכות המלח בעתלית.

פלמינגו בבריכות המלח בעתלית

הפלמינגו שמגיע אל בריכות המלח לרוב מגיעים לכאן בלהקות גדולות והם ניזונים מסרטנים זעירים. מלבד לפלמינגו ניתן לצפות כאן בעוד מיני עופות שונים כמו: שחפיות, חופמאים ועוד. החברה להגנת הטבע יחד עם רשות הטבע פועלות לשמירה על בריכות המלח בעתלית כאתר טבע, ועל מנת לאזן בין צורכי התעשייה ובין הצרכים של עופות המים. צריך לקחת בחשבון כי התצפית על הפלמינגו בעתלית היא מרחוק ולכן מומלץ להגיע עם משקפת. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בריכות המלח מלח הארץ בע”מ עתלית. בנוסף אפשר לצפות בהם גם מרחוב המבצר בו יש חומה עם חלונות גדולים שקופים הפונים לכיוון בריכות המלח.

פלמינגו בבריכות הדגים בנחשולים

בבריכות הדגים, לצד קיבוץ נחשולים, אפשר לראות את הפלמינגו בעונת הנדידה בלהקות גדולות. הם מגיעים לרוב בשעות הזריחה והשקיעה והמראה שלהם כאן הוא מרהיב, אל מול השמש העולה או השוקעת שצובעת את האיזור באדום/כתום. הפלמינגו נוהג לעמוד על רגל אחת וצורתו נראת למרחקים, למרות זאת מומלץ להגיע לכאן עם משקפת. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: בית העלמין נחשולים – שם מחנים את הרכב ואפשר ללכת לבריכות הדגים הדרומיות בהליכה קצרה או לבריכות הדגים הצפוניות שנכון לאוקטובר 2022 הן יבשו.

בונוס – פלמינגו גם בעיר הדרומית אילת

עובדה שאולי תפתיע את חלקכם אבל העיר אילת מהווה תחנת עגינה חשובה לעופות וציפורים, והיא מהווה ציר מרכזי בנקודה הדרומית ביותר בארץ במסלול הנדידה שלהם. עם התפתחותה של העיר אילת, השטחים הפתוחים הלכו ונעלמו ועל אדמתם נבנו מלונות, שטחי מסחר ומבנים נוספים. מיעוט השטחים הפתוחים פוגע ביכולת של הציפורים למצוא מזון ולכן מדי שנה נצפתה ירידה בכמות הציפורים העוברת דרך אילת. על מנת לעשות שינוי ולהחזיר את המצב לקודמתו, הוקם פארק הצפרות שכיום מהווה אתר שמאפשר נקודת עצירה טובה לציפורים ולעופות הנודדים. למידע מפורט לחצו כאן.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת טבע וגן לאומי תל דור – רכס כורכר בין חיפה לקיסריה. תוכלו לטייל על התל בו יש אתר ארכאולוגי, וממנו נוף מרהיב אל חוף הים והסביבה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע חרבת קרתא – בכניסה לעתלית תוכלו לצאת לטיול המשלב תצפית פנורמית, אורוות חצובות ובתקופת הפריחה יש כאן מגוון של צבעי פריחה מרהיבים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוף נווה ים – חופי הים המרהיבים לצד עתלית – חוף נווה ים נמצא בצדו המערבי של קיבוץ נווה ים שליד עתלית, והוא אחד החופים היפים שיש באזור. לאורכו של חוף נווה ים מספר נקודות עניין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מחנה המעפילים עתלית – סיור שיקח אתכם חזרה בזמן אל ימי העפלה אל ארץ ישראל, בתקופת המאבק עם הבריטים ששלטו כאן באדמות ארצנו – סיור מרתק שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל מערות – בשמורה תוכלו ליהנות ממגוון של מסלולים בין עתיקות ומערות, והצצה לחייו של האדם הקדמון. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

עין צור – מסלול קצר ויפהפה המשלב עתיקות, נקבת מים מרעננת ומקום נהדר לפיקניק. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

משתלת הפרפרים בחוף הכרמל – בין זיכרון יעקב לעתלית, בצומת מיר”ב שבחוף הכרמל, תוכלו למצוא אטרקציה קצת שונה ומיוחדת שמתאימה לכל המשפחה – סיור בין הפרפרים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הבריחה ותצפית עופר ביער חוף הכרמל  – יער חוף הכרמל או בשמו הנוסף יער עופר משתרע על כ 10,000 דונם. מסלול שביל הבריחה ותצפית עופר הם אפשרות טיול אחת מבין עשרות מסלולים ביער. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת טוף כרם מהר”ל – הר געש בהר הכרמל – דרומית לעיר חיפה, וליד הישוב כרם מהר”ל במורדות הכרמל, נמצאת שמורת הטבע טוף של רשות הטבע והגנים – מסלול אל שרידי התפרצות הר הגעש בכרמל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.