Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חורבת ירדה ועין ירדה - נחל מחניים

נחל מחניים שאורכו סך הכל 13 ק”מ מתחיל ביער בירייה דרך רמת כורזים ומשם נשפך לנהר הירדן. הנחל מספק לנו המון פינות חמד עם מים לאורך כל השנה אחת מהן היא  עין ירדה. בסמוך לעין ירדה תוכלו למצוא את חורבת ירדה מבנה עתיק שהוא בית אחוזה מהמאה ה 19, בחצר הבית ישנה באר מים מרשימה. במלחמת העצמאות התנהלו כאן קרבות בינינו לבין הסורים בניסיון הכיבוש שלהם על משמר הירדן. בשנות ה 90 העמותות ללוחמים והקרן קיימת לישראל פיתחו את המקום ואת שמורת חורבת ירדה. באיזור תוכלו למצוא גם אתר הנצחה לזכר 78 הנופלים בקרבות ממלחמת העצמאות עם נוף עוצר נשימה.

אל חרבת ירדה ניתן להגיע עם הרכב ממש עד למקום, הנסיעה היא דרך כביש עפר עבירה לכל רכב, זמן הביקור בחרבת ירדה הוא סביב החצי שעה לכל היותר. אם ביקרתם בחרבת ירדה ניתן לחזור 250 מטרים בדרך עפר שנסעתם ואת הירידה התלולה שתראו מימינכם זו הדרך שתוביל אתכם אל נחל מחניים. ניתן להגיע רגלית בהליכה של 440 מטרים בירידה תלולה וחשופה לשמש או אם יש לכם 4*4 ניתן להגיע עד למים עם הרכב. זמן הביקור בעין ירדה תלוי בכם. 

בין עצי חורשת האקליפטוס המים של הנחל זורמים כאן, אחת הפינות השקטות והפחות מוכרות שתוכלו למצוא כאן באיזור. עצי האיקליפטוס נותנים צל רב וניתן להעביר כאן כמה שעות בשכשוך במים. אם תצעדו על פי השילוט במקום תוכלו להגיע לאבן הנצחה שהוקמה כאן לזכרו של עמרי להד ז”ל שמצא את מותו בשנת 2009 בטיול בקולומביה מהכשת נחש.

כדי להגיע לכל היופי הזה מצומת מחניים סעו לכיוון משמר הירדן ולפני המושב משמר הירדן פונים שמאלה לדרך שעוברת בין המטעים – ישנו שלט ענק בצבע חום המפנה לכיוון. לאחר 800 מטר פנו ימינה לחרבת ירדה ועין ירדה. הוויז מכיר את המקום כך שתוכלו לרשום :”חורבת ירדה”. נקודה אחת אחרונה שחשוב לציין כי בחורבת ירדה המקום חשוף לשמש ועין ירדה יש המון צל – המקום לא נגיש לכן מומלץ להגיע לכאן עם מנשא.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

חמאם בנות יעקב – מעיין קטן, אינטימי ולא כל כך מוכר למרות מיקומו הצמוד לרפטינג נהר הירדן. המים כאן צלולים ואם תסתכלו מספיק טוב תראו את הבועות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל חצור  – הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל ראש פינה – הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן. 

עין אמפי עין איקליפטוס – בריכת מים ששמה ניתן לה כיוון שצורת האבנים שבונות אותה הן בצורת אמפיתאטרון ומנגד עצי האיקליפטוס שומרים על כל האיזור מוצללעוד מעיינות באיזור ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע החולה –  היא שמורת הטבע הראשונה בישראל! היא אולי מפורסמת בעיקר בשל סיפור – למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.