Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך נוף יער ביריה

16 ק”מ של דרך נוף יער ביריה חושפת אותנו אל נופי יער ביריה, חניוני יום, נקודות עניין היסטוריות, מעיינות ונוף פתוח עוצר נשימה אל עמק החולה, הרי הגולן והחרמון. הדרך עבירה לכל רכב פרטי והיא סלולה כמעט ברובה. הדרך מחולקת לשלושה חלקים, כך שניתן להחליט אם בא לכם לעשות חלק מדרך הנוף או את כולה. בסוף כל חלק ניתן לצאת מהדרך ולסיים את הטיול. החלק הראשון מתחיל מצומת מירון ומסיים בעין זיתים, החלק השני מתחיל בעין זיתים ומסתיים בעמוקה והחלק השלישי יורד מעמוקה אל עבר חצור הגלילית.

החלק הראשון של דרך הנוף מתחיל בצומת מירון. אורך המקטע הזה הוא 5.5 ק”מ, וכבר בכניסה ישנו חניון יום עם ספסלי פיקניק. כך שאם תרצו לפתוח את הבוקר בפיקניק זה בהחלט המקום. לאחר נסיעה של קילומטר וחצי בערך תגיעו אל תחילת מסלול בסימון שבילים שחור שיוביל אתכם אל מבנה אבן שהוא בית היערן. משם נמשיך בדרך שממנה נשקף נוף עוצר נשימה של העיר צפת, הישוב קדיתא וכמובן יער ביריה.

בחלק זה של יער ביריה תראו את עצמי האלון, אלה ארצישראלית, אורן, ברוש, אקליפוטוסים ועוד. בהמשך הדרך נוכל להגיע גם אל קבר אלקנה אבי שמואל הנביא – אפשר לזהות את המבנה על פי הכיפה הכחולה והקירות הלבנים. משם ממשיכים אל עבר הנקודה הבאה חניון יום ובו יש טנק צנטוריון בסמוך לאנדרטת חטיבה 37. ומכאן ממשיכים מעט עד לסיום המקטע הראשון של דרך נוף יער ביריה בעין זיתים ומפגש עם כביש 886. בשלב זה תוכלו להחליט האם לסיים את הטיול או להמשיך אל החלק הבא. כדי להגיע אל תחילת המקטע הראשון תוכלו לרשום בוויז: דרך נוף יער מירון – ביריה 89.

החלק השני של דרך הנוף מתחיל מעט דרומית לסיום החלק הראשון – יש שילוט ברור שמפנה אותנו לכיוון עמוקה, אורך המקטע הזה הוא 6 ק”מ. בתחילת הדרך תוכלו להגיע אל מעיין עין גבר ולצידו יש חניון יום קטן. לא לצפות לבריכת שחיה מרשימה – מדובר על בריכה קטנה ולטעמנו לא כל כך מזמינה שאוגרת בה את מי המעיין. המעיין נובע בכל ימות השנה. לצד המעיין ישנו מבנה מהתקופה הבריטית. משם ממשיכים לכיוון עמק הבוטנה ומשם אל שרידי בית הכנסת הקדום נבוריה מהמאה ה 6 לספירה, זהו בית כנסת חשוב וותיק.

משם ממשיכים אל חניון יום נוסף ובו יש מצפור אבי ויגדר ובהמשכו יש מצפור נוסף על שם טום וסשה וייס – מכאן תוכלו לראות את עמק החולה, הרי הגולן ונחל דלתון. בהמשך נסיעה קצרה נגיע אל סוף המקטע הזה שממנו נוכל להחליט אם להמשיך לחלקו השלישי או לסיים. כדי להגיע אל תחילת המקטע השני תוכלו לרשום בוויז: דרך נוף יער בירייה ירוק – דרך נוף יער עמוקה.

החלק השלישי והאחרון של דרך הנוף מתחיל בצידו הימיני של סיום החלקו השני, אורך המקטע הזה הוא  4.5 ק”מ. בחלק זה נגיע אל עין מרגנית, כאן ישנו חניון יום קטן לצד המעיין שברוב עונות השנה הוא יבש. מכאן ממשיכים אל עבר נקודת תצפית על שם ליאורה נטלסון וממנה תקבלו תצפית נוספת אל הנוף הפתוח. מכאן ממשיכים אל אחד המקומות היותר מבוקשים בתקופת הפריחה וכאן ביער ביריה זה קורה בסוף נובמבר תחילת דצמבר – שביל החלמוניות שמסומן בסימון שבילים אדום. משם הדרך נוף ממשיכה אל עבר נקודת הסיום שלה בפארק חצור או שניתן להגיע עד לקברו של חוני המעגל.

הנה עוד כמה הצעות לטיול באיזור:

שמורת טבע מערת פער – מערת בולען קארסטי בגליל העליון – מסלול קצר אל שמורת הטבע מערת פער שנמצאת בגליל העליון בסמוך להר אדיר ולקיבוץ סאסא, היא מערת בולען קרסטי (דולינה) שמנקז את מי הגשמים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיול בעיר צפת עם הילדים – העיר צפת בת 3,000 שנה מלאה בהיסטוריה מעניינת. יש כאן לא מעט אטרקציות שאפשר להעביר כאן ימים מלאים עם הילדים – מנהרות, פינת חי ועוד… למידע מלא על הטיול לחצו כאן.

טיול במושבה ראש פינה וביקור במצפה נמרוד – בראש פינה המיוחדת תוכלו לטייל בין הסמטאות הציוריות ולהגיע עד מצפה נמרוד שמספק תצפית יפהפייה. למידע נוסף לחצו כאן. 

עין ליאור -אם אתם מחפשים פינה שקטה לפיקניק קצר וטבילה אנחנו נמליץ בחום על עין ליאור. לפני כמה שנים המקום עבר שיפוץ משמעותי למידע נוסף לחצו כאן.

דרך אוצרות כחל – לצאת למסלול הליכה באורך 2 ק”מ העובר בין תצפיות מרהיבות על מצוקי נחל עמוד, הרי הגליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

טיילת עמי – טיול מושלם כשנהר הירדן זורם לצידנו, המסלול הוא נגיש, ההליכה בו נוחה והוא מתאים לטיול עם עגלות לכל אורכו. למידע נוסף לחצו כאן. 

שמורת הטבע עין תאו – שמורת הטבע עין תאו או בשמה הנוסף עין ג’וחלה היא שמורה מוכרזת שנמצאת בעמק החולה והיא מקבלת את מימיה הישר ממעיין העתק הנובע למרגלות הרי הנפתלי בתוך מערה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע עמק החולה  -רבים מהמטיילים מתבלבלים וחושבים כי השמורה היא האגמון. אז אל – מדובר על 2 מקומות נפרדים כאשר לדעתנו השמורה הרבה יותר יפה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל חצור – תל חצור הוא אתר מורשת עולמית המציג שרידים של עיר כנענית קדומה והוא נמצא באזור עמק החולה. מדובר בתל הגדול ביותר בארץ מבחינת שטחו ובתקופה הכנענית הייתה זו אחת הערים המאוכלסות ביותר בארץ ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.
 

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע –  להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.