Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דרך השלום בערבה – נסיעה בין תצפיות, עתיקות ומאגרי מים לצד נופי הערבה

דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן והיא מחברת בין המושבים עידן בצפון למושב עין יהב בצידה הדרומי. אורכה המלא של דרך השלום הוא הוא 24 ק”מ והנסיעה בדרך היא מיוחדת וחווייתית מאחר והיא מציגה את נופיה המרשימים של הערבה ואת תופעות הטבע הרבות שבה.

דרך השלום היא סלולה ומסומנת לכל אורכה ואת הטיול בה תוכלו להתחיל מכל אחד מהקצוות – מתוך מושב עידן או מתוך מושב עין יהב. במהלך הנסיעה ייפרסו מולכם נופי המושבים והשדות החקלאיים, הרי אדום העוצמתיים, גבעות ובתרונות ציוריים, ומאגרי מים מרשימים. בדרך יש מספר נקודות עניין שניתן לעצור בהן – מצפורים מסודרים, מסלולי הליכה קצרים וחניונים. הטיול בדרך השלום יפה לאורך כל שעות היממה אבל הוא מומלץ במיוחד לנסיעה בשעות השקיעה מאחר ואז צבעם של הרי אדום מודגש ובוהק יותר ומסביב להם הסלעים הבהירים והמראה המנוגד פשוט מרהיב.

נקודות עניין בדרך:

  • מצפור השלום – מצפור השלום נמצא ליד מושב חצבה. מדובר בתצפית מסודרת שהקימה קק”ל וממנה ניתן לצפות אל הנופים המרשימים של הערבה והרי אדום ואל השטחים החקלאיים של מושב חצבה. גבול השלום עם ירדן נמצא מתחתינו. מהמצפור ישנו שביל הליכה מעגלי קצר שעובר בין מצוקי החוואר.
  • עתיקות עין חצבה – באתר העתיקות נמצא שרידי מצודות מתקופת מלכי יהודה. בסמוך למקום נמצא עץ שיזף הנחשב לגדול ביותר בישראל.
  • גבעת שיזף – דרומית למושב חצבה נמצאת תצפית יפהפייה שמומלצת במיוחד למי שמגיע לאזור בשעות השקיעה.
  • מצפור חופירה – תצפית על שטחי החקלאות הגדולים והמרשימים של מושב עין יהב, לצד מטעי התמרים.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

פארק ספיר בערבה – בכניסה לישוב ספיר שנמצא בלב הערבה התיכונית ישנו נווה מדבר טבעי. סביבו הוקם פארק עם מדשאות דשא, פינות ישיבה לפיקניק ובעיקר שקט – פארק ספיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

חוות האנטילופות – חוות האנטילופות נמצאת על כביש הערבה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהעיר אילת. אם אתם מחפשים בנוסף לעצירת התרעננות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל בוקק – עין בוקק הוא מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, חוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך השלום – דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן בין נופים מדברים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משק פורת עין יהב – אחד מהמשקים הראשונים בערבה הוא משק פורת שנמצא בין יהב. כאן תוכלו ליהנות מסיור על גידול דבורים וייצור דבש, חקלאות, אמנות ולהכיר מקרוב מה היא חלוציות. יש כאן גלריה פתוחה בין פסלים מעשה יד האומנית צ’צ’ה פורת, יש סרט שמוקרן על מסך גדול עם סיפורה המרתק של הדבורה ותהליך יצור הדבש ועוד. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.