Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת חולות סמר

מדרום ליטבתה שבערבה תמצאו את המקום האחרון בדרום הערבה שנותרו בו דיונות חול של חולות נודדים – ברוכים הבאים לשמורת חולות סמר. החולות שבשמורה כנראה הגיעו מאזור תמנע משל בליה של אבני חול נוביות שיש באיזור זה. בתוך השמורה ישנם מינים נדירים של חיות וצמחים שנמצאים אפילו בסכנת הכחדה. חולות סמר בעבר היו מתפרסות על פני שטחים גדולים יותר אך בשל תעשיית כריית החולות האיזור איבד המון משטחו. בעקבות מאבק ציבורי הכרייה הפסיקה ובכך הצילו את שמורת חולות סמר.

השעות הכי נעימות לבקר בשמורה בזריחה או בשקיעה, אפשר להגיע לכאן עם עפיפונים ולהנות מהבריזה הנעימה או סתם לתת לילדים להתגלגל על דיונות החול שכאן. למי מכם שמספיק הרפתקן בואו עם זכוכית מגדל ונסו לאתר עקבות של החרקים והזוחלים שחיים כאן. יש כאן ספסלי אבן תחת העצים, שלטי הסבר על המקום ובעיקר דיונות חול שהן האטרקציה המרכזית של השמורה. הלינה והדלקת אש בשמורה אסורה בהחלט. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: חולות סמר. הכניסה הנוחה ביותר היא דרך חממת חמשת החושים. שימו לב שניתן להגיע עם כל סוג רכב עד לחניית השמורה אך אין לרדת מהדרכים סלולות או לנסוע על דיונות ברכבי שטח.

רוצים להמשיך לטייל באיזור? הנה כמה המלצות:

שף שמש חממת חמשת החודשים – חקלאות מדברית – בערבה בסמוך לקיבוץ אליפז בלב מטעי התמרים ממש מול הרי אדום נמצאת חממת חמשת החודשים. כאן תוכלו לצאת לסיור שף שמש וללמוד על הגידולים השונים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק תמנע – מסלולי הליכה ואופניים עם נופי בקעת תמנע שאסור לפספס! למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע חי בר יטבתה – שמורת הטבע חי בר יטתבה מציעה טיול ספארי רכוב בין חיות המדבר הנדירות. כאן תוכלו ליהנות וללמוד על הפעילות החשובה של השבת החיות האלו אל הטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הר אמיר – הרי אילת – אתם מוזמנים לאחד המסלולים המדהימים שהרי אילת מציעים – הר אמיר. טיול מאתגר, מעגלי עם נופים עוצרי נשימה, מכרות נחושת וסלעים בפיסול טבעי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קניון שחורת – שמורת טבע הרי אילת – מסלול משפחתי, מעגלי שמשלב בתוכו את כל מה שיפה בהרי אילת: סולמות, סלעים בצבעים מטריפים, תצפיות מדהימות ואפילו מאובנים! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק יטבתה – עצירת התרעננות בפארק לטיול קצר, ואפשרות ללמוד קצת במרכז המבקרים החווייתי שמספר על הקיבוץ ועל המחלבה. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

האגם הנעלם תמנע – האגם הנעלם הוא תופעת טבע ייחודית בלב המדבר, הנמצאת במרחק נסיעה של דקות בודדות מפארק תמנע. האגם הנעלם יוצר בריכת מים גדולה בצבעי כחול טורקיז. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

המצפה התת ימי באילת – המצפה התת ימי באילת הוא מבין האטרקציות המובילות עבור הנופשים באילת ומגיעים אליו עשרות אלפי מבקרים בשנה כדי לקבל הצצה אל החיים מתחת לפני הים. למידע מלא ודרכי הגעה לחץ כאן.

אטרקציות שאסור לפספס בעיר אילתלרשימה המלאה לחצו כאן.

עמודי עמרם – שמורת טבע מסיב אילת – אם אתם מבקרים באיזור אילת כדאי לכם לא לפספס את הטיול אל עמודי עמרם. עמודי עמרם הם עמודים פרי יצירת הטבע, העשויים אבן חול נובית רכה וצבעונית בגוון אדום ורוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.