Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שמורת טבע נחל עשוש - נחל ברק – טיול בקניון בין סולמות

בצפון הערבה ישנה שמורת טבע בשם נחל עשוש והיא מבין השמורות הגדולות שיש במדינת ישראל. יש בה לא מעט מסלולים שונים למי מכם שחובב את נוף בראשית והמדבר. אחד המסלול היפים שתמצאו בה הוא במעוק נחל ברק – הוא מסלול מעגלי, קצר ומלא באתגרי טיפוס בסולמות. לפני שנפרט על המסלול חשוב לציין:

  • אין להיכנס למסלול זה כאשר יש סכנת שטפונות.
  • המסלול הוא בדרגת קושי בינונית עד קשה כיוון שיש בו מעבר בדרגיות והליכה חשופה לשמש.
  • לא מתאים לילדים קטנים או לאנשים הסובלים מפחד גבהים – גם לא מנשאים.
  • לאחר הגשמים הגבים במסלול מלאים במים, לכן יש לקחת בחשבון כי כל הציוד נרטב לכן מומלץ לאטום אותו ויש צורך בשחייה.

המסלול קרוב מאוד ליישוב פארן וכביש 90 וניתן להגיע עם הרכב עד מרחק של שלושה קילוטרים מהמעוק. הכניסה שמאלה לחניון ברק היא במרחק של 7.5 ק”מ מישוב צוקים. למי מכם יש רכב שטח יכול להגיע עד לתחילת המסלול ולחסוך זמן הליכה. להלן פירוט הגעה עם רכב פרטי וגם עם רכב שטח:

  • המסלול למי מכם שמגיע עם רכב פרטי: מהרגע שפנינו ימינה מכביש 90 מכאן יש לנו נסיעה של של 9 ק”מ עד לנקודה בה ניתן להגיע עם רכב פרטי בסימון שבילים כחול. נחלוף על פני חניון לילה ברק, על פני צומת דרכים עם נחל פארן עד שנגיע אל ספריית שביל ישראל. כאן נחנה את הרכב ונצא לצעידה חשופה לשמש של 2.5 ק”מ עד לפיצול שבילים כחול-ירוק לתחילת המסלול. סה”כ מסלול של 6 ק”מ.
  • המסלול למי מכם שמגיע עם רכב שטח: יש להגיע עד לספריית שביל ישראל ומשם להמשיך עוד 2.5 ק”מ עד לקניון נחל ברק. סה”כ מסלול של קילומטר הליכה.

בהגעה לתחילת המסלול נפגוש בסימון שבילים כחול ירוק – כאן נבחר בכחול שמוביל אותנו אל מעל למעוק שאותו מיד נעשה. מכאן נכנס אל קטע קצר אבל אתגרי של ירידה בדרגיות, סולמות וחצית ארבע גבים (מלאים או רייקים תלוי מתי היה השיטפון האחרון באיזור). ברגע שנסיים את הקטע הזה המסלול יוביל אותנו אל צומת השבילים כחול-ירוק, הפעם נבחר בירוק שמאלה להליכה קצרה על המצוק והוא יחזיר אותנו לרכבים. כדי להגיע למסלול תוכלו לרשום בוויז: חניון לילה נחל ברק – כחול נחל ברק. פונים מכביש 90 ונוסעים בכביש עפר בזהירות עד לנקודת עצירה שהרכב יכול להגיע.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

קניון עדה – מסלול קצר עם סולמות ויתדות בנגב – בחלקו הדרומי של הנגב מזרחית לכביש 40 ולמושב פארן ישנו מסלול בקניון חולי אדום מדהים. מסלול קצר שאורכו 3 ק”מ והוא מסומן בסימון שבילים כחול שחור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך השלום – דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן בין נופים מדברים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

משק פורת עין יהב – אחד מהמשקים הראשונים בערבה הוא משק פורת שנמצא בין יהב. כאן תוכלו ליהנות מסיור על גידול דבורים וייצור דבש, חקלאות, אמנות ולהכיר מקרוב מה היא חלוציות. יש כאן גלריה פתוחה בין פסלים מעשה יד האומנית צ’צ’ה פורת, יש סרט שמוקרן על מסך גדול עם סיפורה המרתק של הדבורה ותהליך יצור הדבש ועוד. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

חוות האנטילופות – חוות האנטילופות נמצאת על כביש הערבה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהעיר אילת. אם אתם מחפשים בנוסף לעצירת התרעננות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק יטבה – אחת העצירות היותר מפורסמות בדרך לאילת או חזרה ממנה היא בפארק יטבתה. הפארק הוא מרכז מבקרים חוויתי המציע שלל אטרקציות לכל הגילאים. בפארק יש מתקני משחק למגוון גילאים, פינות מנוחה נחמדות ומיצגים על הקמת הקיבוץ והמחלבה המפורסת של יטבתה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.