Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק ספיר בערבה

פארק ספיר הוא נווה מדבר יפהפה וקסום בלב הערבה התיכונית. הפארק נמצא בכניסה ליישוב ספיר והוא אחד המקומות המפתיעים שיש באזור, כך שאם אתם בדרך לאילת, או בטיול בצד הדרומי של המפה כדאי לכם לעצור כאן לביקור. בפארק ספיר יש אגם מים יפהפה, פינות פיקניק תחת עצי הדקל, שטחי דשא רחבים ובעיקר אווירת טבע נהדרת. הפארק הוקם אי שם בשנות ה-80 ומאז הוא שופץ ושודרג והפך לפנינת טבע באזור הערבה, שכדאי לכם להכיר. פארק ספיר נקרא על שמו של פנחס ספיר ז”ל, שהיה שר בכנסת ופעל רבות למען הפרחת הנגב. פארק ספיר הוא אחד מבין 9 חניונים שהוקמו לאורך הערבה כמו: חניון עצי שיטים וחניון צוקים.

פארק ספיר משתרע על פני שטח של כ-150 דונם, והוא מכונה על ידי המקומיים “העמק הנעלם”, וזה מאחר שלא תוכלו להבחין בו במהלך הנסיעה שלכם בכביש. כשתיכנסו פנימה תגלו פארק יפהפה שבמרכזו אגם מים עם מפלונים, מדשאות רבות, פינות פיקניק מסודרות ובעיקר אווירת טבע נהדרת בלב המדבר. ברחבי הפארק יש שירותים אקולוגיים וברזיות מים. כיום בפארק ספיר יש גם חניון לילה מסודר למי שמחפש קמפינג בדרום. 

סביב האגם המרשים ישנו שביל הליכה מסודר שיאפשר לכם לטייל סביבו. האגם הגדול מתמלא ממעיינות שנובעים באזור ופורצים לתוכו, בזכות המבנה הגיאולוגי שלא נותן למים להיספג או להתאדות. באגם תוכלו להתרשם מברווזונים שוחים ומצמחיית מדבר ייחודית המקיפה אותו. בכניסה לפארק תפגשו בגן פסלים קטן שבו פסלי אומנות סביבתיים שעוצבו על ידי אומנים מקומיים וילדים מהאזור. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק ספיר.

תרצו להמשיך לטייל באיזור?

קרוקולוקו – חוות תנינים בערבה – קרוקולוקו היא חוות תנינים שמגדלת תניני יאור, והיא פתוחה גם למבקרים כאטרקציה תיירותית שבה תוכלו לצאת לסיור מודרך וללמוד על התנינים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

דרך השלום בערבה – דרך השלום הוא מסלול טיול רכוב שכולו נגיש ועביר לנסיעה עם כל רכב. הדרך עוברת לצד הגבול שלנו עם ממלכת ירדן בין נופים מדברים ותצפיות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

חוות האנטילופות – חוות האנטילופות נמצאת על כביש הערבה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהעיר אילת. אם אתם מחפשים בנוסף לעצירת התרעננות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

עין פלוטית המעיין הנסתר – עין פלוטית הוא מעיין בדרום ים המלח אשר מימיו כחולים, טורקיז שקופים עם המון דגים קטנים שנותנים הרגשה של אגדה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע נחל בוקק – עין בוקק הוא מסלול מקסים בדרום ים המלח, שמציע טיול קליל עם ילדים ומתאים לכל המשפחה. במהלך הטיול פוגשים במים זורמים לצד נופי המדבר, חוויה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

משק פורת עין יהב – אחד מהמשקים הראשונים בערבה הוא משק פורת שנמצא בין יהב. כאן תוכלו ליהנות מסיור על גידול דבורים וייצור דבש, חקלאות, אמנות ולהכיר מקרוב מה היא חלוציות. יש כאן גלריה פתוחה בין פסלים מעשה יד האומנית צ’צ’ה פורת, יש סרט שמוקרן על מסך גדול עם סיפורה המרתק של הדבורה ותהליך יצור הדבש ועוד. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.