Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל נחל ציפורי שביל שמשית

אורכו המלא של נחל ציפורי הוא 32 ק”מ ויש לאורכו נקודות עצירה ומקומות טיול רבים. בחלקו הדרומי של נחל ציפורי שמתחיל את דרכו בהרי נצרת וממשיך מכאן אל הישוב כעביה לכיוון עין יבקע וטחנת הנזירים, קרן קיימת לישראל סללה שביל קצר ונגיש כולו באורך כ 1.5 ק”מ העובר בתוך יער טבעי של עצי אלון התבור ויער אורנים. המסלול הנגיש הוא קווי אם תרצו מסלול לא נגיש תוכלו להפוך אותו למעגלי.

כבר בחניה תוכלו לפגוש את השלטים הגדולים של קק”ל המסבירים על השביל ועל מסלול שביל אופניים סינגל יער ציפורי/שמשית שעובר גם הוא במקום. לאורך השביל יש פריסה של ספסלי מנוחה וגם ספסלי פיקניק בצל עצי הברוש. השביל המתחיל מהחניה עובר בין עצי אלון התבור ולאחר כ 60 מטר תוכלו לראות שרידים של דרך רומית קדומה. הדרך שעברה כאן יצאה מעכו דרך מגידו עברה כאן והגיעה עד לבית שאן, הדרך שימשה לתנועת בני אדם ולמסחר. בהליכה בשביל תוכלו לפגוש גם את אשחר ארצישראלי, אלה ארצישראלית, לבנה רפואי, אלון מצוי ואפילו בתקופת החורף תוכלו לראות כאן פריחה אדומה מקסימה.

בהמשך השביל תוכלו להגיע לנקודת תצפית על העמק בו עובר נחל ציפורי ועל כביש 79. אם תמשיכו עם השביל מעלה תוכלו להגיע אל מערה שהייתה מיושבת מתקופת הברזל, הביזנטית והממלוכית. השביל ממשיך אל שרידי גת גדולה החצובה בסלע. הגת שימשה כמתקן שבו דרכו על ענבים להפיק את היין. בשלב זה המסלול כבר נכנס אל תוך יער אלונים מרשים ובצומת שבילים תוכלו לבחור האם לחזור באותה הדרך, לפנות ימינה אל היישוב שמשית או לפנות שמאלה אל הדרך הלבנה שתחזיר אתכם חזרה לרכב למרגלות היער.

אם אתם מגיעים בתקופת הגשמים ואתם רוצים לצפות על הזרימה של נחל ציפור מרחבת החניה ישנו שביל סלול נוסף המגיע עד לגשרון ששמו “גשר שמשית“. השביל נגיש כולו וניתן להגיע עד לגשר על מנת לצפות בנחל הזורם. החזרה היא באותה הדרך אל החניון ממנו באנו. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: “שבית שמשית” זה יוביל אתכם עד לחניה ממנה מתחיל המסלול. לבאים מכביש 71 או 79 יש לפנות במחלף המוביל לכיוון נצרת ולאחר נסיעה של 2 ק”מ יש לפנות ימינה לכיוון שמשית.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

שמורת יער וכיכר הברושים באלון הגליל – תוך היישוב אלון הגליל אפשר למצוא את שמורת יער – הריאה הירוקה של היישוב. ממש בלב היישוב בסמוך לגן השעשועים ישנו מסלול קצר ולא מסומן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי ציפורי – גן לאומי ציפורי בגליל התחתון הוא מבין הגנים הלאומיים הגדולים בארץ ואתר עתיקות בעל חשיבות בהיסטוריה של העם היהודי. בואו להכיר את עיר הפסיפסים הבין לאומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מעיין עין יבקע – עין יבקע או בשמו השני מעיין הסוסים הוא אחד המעיינות הגדולים והיפים לאורך נחל ציפורי. המעיין נובע אל תוך בריכת מים רדודה ולצידה נוף מקסים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים היא האטרקטיבית והמוכרת ביותר, זאת כנראה מאחר והיא מאפשרת לשלב בצורה מצוינת טיול קצרצר עם ישיבה לפיקניק או על האש בסופו. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הר הקפיצה בנצרת – טיילת תצפית עם נוף עוצר נשימה בכניסה הדרומית של נצרת. יש כאן סיפור מעניין שווה לקרוא בלוחית הנמצאת ליד העץ בראש התצפית. למידע מלא על המקום לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.