Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל אוהד – שביל סובב נופית

בגליל התחתון סביב הישוב הקהילתי נופית נבנה שביל הליכה ושמו “שביל אוהד”. השביל הוקם לזכרו של אוהד זך ז”ל שהיה בן הישוב אשר נפל באדמת לבנון דצמבר 1998. השביל מתחיל בכניסת הישוב שנמצא בגובה 213 מטר מעל פני הים, מסומן בסימון שבילים כחול לבן, אורכו 2.5 ק”מ והוא עוקף את כל הישוב .ממנו תצפיות עוצרות נשימה ומוצגים ארכאולוגיים שניתנו מרשות העתיקות. קרן קיימת לישראל והמועצה האזורית זבולון בעזרתם הגדולה של התושבים הקימו את השביל המדהים הזה.

עוד בכניסה אל הישוב תפגשו את השילוט עליו כתוב “שביל אוהד – סובב נופית” וליד השלט את סימון השבילים. מכאן מתחילים ללכת לאורך שביל עפר, רחב ונוח מאוד להליכה. בשלב זה חשוב לנו לציין כי המסלול אומנם עובר בשביל עפר נוח אך ההליכה כאן עם עגלה לא נוחה מניסיון (מה גם בסיום השביל ישנן מדרגות). נקודת התצפית הראשונה היא מצפור החיפושיות – מכאן יש נוף עוצר נשימה לכיוון מזרח ואפשר לראות את האבנים שילדי נופית צבעו בנקודות שחורות מה שמזכיר חיפושית ובגלל זה המצפור נקרא כך.

בשלב זה תחתינו נמצא מסלול של נחל ציפורי – טחנת הנזירים. במידה ותרצו לרדת אל נחל ציפורי מכאן בהמשך יש פיצול דרכים אל שביל מסומן אדום שהוא יוביל אתכם אל נחל ציפורי ושביל ישראל. בסמוך לפיצול הדכים יש גם את “הגן הארכאולוגי” כאן תוכלו לפגוש מייצגים כמו עלי טחינה, רכב ריחיים מבזלת – ששם היו רותמים את החמור על מנת שיסובב את האבן ויחטון את החיטה. התצפית הבאה היא תצפית “גבעת עליל” מכאן הנוף פשוט עוצר נשימה. לאורך כל השביל תוכלו להנות מספסלי מנוחה בדיוק במקומות הנכונים כדי להנות מהתצפיות וכמובן מפריחה משגעת ומצמחים רבים כמו לבנה רפואי, אלון מצוי ועוד…

מכאן ממשיכים הלאה בשביל עד שפוגשים את המוצרים הארכאולוגים הנוספים כמו בתי בד קדומים והסברים מפורטים על המייצגים הנוספים. כאן תוכלו לראות כי יש פיצול דרכים נוספת לסימון שביל אדום – ירידה נוספת אל שביל ישראל. בשלב זה נמשיך עם הסימון הכחול אל המדרגות שמובילות אל מרכז הספורט של הישוב מה שמביא אותנו אל נקודת התחלה. משך המסלול הוא כשעה.

כדי להגיע לתחילת המסלול ניתן לרשום בוויז “שביל אוהד” ותגיעו עד לשלט ההתחלה. יש מטיילים שאוהבים לעשות את המסלול הפוך ולהתחיל מאיזור המדרגות ואז זה חוסך את העליה בהן. פירוט הגעה: לבאים מצומת יגור בכביש 70 יש לפנות ימינה לכביש 762 ומשם להמשיך ישר עד לכניסה של הישוב, בכניסה יש לנסוע עד לכיכר הראשונה שם יש לקחת ימינה ולהמשיך מעט קדימה ותוכלו לראות את השילוט לתחילת המסלול.

מה עוד כדאי לעשות באיזור?

שמורת הטבע אלוני אבא – שביל אלוני אבא – בין בסמת טבעון לבית לחם הגלילית תוכלו למצוא את שמורת הטבע אלוני אבא, יער מקסים עם שביל הליכה קליל, מעגלי ומתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

נחל ציפורי טחנת הנזירים – טחנת הנזירים שימשה בעבר כטחנת קמח והיו חיים בה בני המנזר הכרמליטי. מסלול נגיש על לטחנת הנזירים לצד נחל ציפורי שזורם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק העמקים – בצומת העמקים בכביש העולה לקרית טבעון קק’ל בנו פארק מקסים לאורך נחל הקישון. השביל העובר בסמוך לנחל הקישון ארוך ואפשר להתחיל אותו במספר מקומות שונים (פירוט עליהם בהמשך) כאשר אחד מהם הוא פארק העמקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תחנת רכבת העמק ומעיין אלרואי – המעיין נובע לתוך בריכה מלאכותית שבמקור נוצרה כמקור להשקיה חקלאית בשנות ה 60. היום מדובר במעיין עם מים נקיים וראויים לרחצה. המעיין נובע בכל עונות השנה. כל זה לצד מסלול נגיש העובר בתחנת רכבת העמק המשוחזרת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי בית שערים – גן לאומי בית שערים נמצא באזור הגליל התחתון, לא רחוק מקריית טבעון. המקום מציג שרידים של ישוב יהודי עתיק ובעיקרו הנקרופוליס שהוא אתר מערות הקבורה המרשימות של העיר. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.