Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שביל הר סנה ופארק הסלעים בכיסרא

פארק הסלעים הוא ממש ההגדרה לעוצמה וליצירה של הטבע. הפארק נמצא בגליל המערבי בכפר הדרוזי כיסרא (מספר קילומטרים מהעיר מעלות). בשטח הפארק סלעי גיר במימדי ענק שמשנים את צורתם מזה אלפי שנים ובין הסלעים עובר מסלול הליכה נוח שממנו נשקף גם הנוף המקסים של הגליל. מדובר במקום מאוד מיוחד ועבור הילדים הוא גם מהווה אטרקציה של משחק והתרוצצות בין הסלעים.

הסלעים בשטח הפארק הם בצורות ובגדלים שונים שנוצרו בתהליכים גאולוגיים במשך אלפי ומיליוני שנים. עם קצת דימיון תוכלו לראות בין הסלעים דמויות שונות. מספרים על המקום הזה שהוא היה משמש בעבר כאתר פסולת עד שקרן קיימת לישראל, בשיתוף עם המועצה המקומית, מצאו את התופעה המיוחדת הזו והחליטו להקים כאן את פארק הסלעים ולשמר אותו. הסלעים בפארק הם סלעי גיר וכאשר יורד כאן גשם הוא ממיס את הסלע וכך בעצם נוצרות הצורות השונות בו במשך שנים רבות. 

בשטח הפארק יש שני מסלולי הליכה לבחירתכם:

  • מסלול מעגלי: מסלול הליכה יחסית קצר ומעגלי המסומן בסימון שביל דרך שחור. מסלול נוח להליכה עם הילדים ומוצל ברובו שעובר בין מספר רב של סלעים בצורות שונות. תחילתו הקצרה מונגשת לעגלות אך את המשכו אפשר לסיים רק עם מנשא. המסלול הזה במלואו יקח לכם כשעה. אורכו של המסלול סך הכל סביב קילומטר וקצת.
  • מסלול קווי: מסלול הליכה “בשביל הר סנה” הוא ארוך יותר ולא מעגלי – משמע אם תרצו לעשות את המסלול תצרכו לדאוג ל 2 רכבים – את הרכב השני יש להחנות בוויז: דור אלון תפן יאנוח ג’ת שנמצא 350 מטר צפונה מסיום השביל. המסלול מסומן בסימון שבילים אדום ולאורך המסלול תוכלו לראות את הנוף עוצר הנשימה, את החורש וכמובן את הסלעים. אם תגיעו הנה אחרי הגשמים תוכלו לזכות לראות פריחה צבעונית. אורך המסלול 3 ק”מ.

מה עוד כדאי לדעת? בכניסה לפארק ישנם מספר שולחנות פיקניק והמון צל. במידה והחלטתם לטפס על הסלעים – אנא שמרו על הבטיחות שלכם ושל ילדכם. מדובר במקום גבוה וחשוף לרוחות, אז כדאי לקחת בחשבון – במיוחד בחורף. לעומת זאת בקיץ, לרוב יהיה נעים מאוד לטייל בו. לאחר הגשמים יכול להיות בוצי אך פורח. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק הסלעים כסרא-סמיע.  לבאים מכביש 85 איזור כרמיאל יש לעלות על הדרך העולה לתפן בכביש 854 עד לכניסה לכפר כיסרא וממש מתחילת הכפר אתם כבר תראו שילוט מסודר. לבאים מאיזור מעלות יש לפנות מכביש 89 אל כביש 854 עד לכפר כיסרא. ניתן לרשום בוויז “פארק הסלעים” והוא יביא אתכם עד לחניה.

רוצים עוד הצעות לטיול בסביבה? 

אגם מונפורט – פארק אקולוגי ענק בלב הגליל המערבי. סביב הפארק יש מדשאות, בריכות נוי, פינות ישיבה מוצלות לפיקניק אטרקציות ומתקני שעשועים שמתאימים לכל המשפחה. למידע מלא לחצו כאן. 

פארק אדמית ומערת הקשת – תצפית נוף מהיפות שיש בגליל המערבי, הצופה גם על מערת הקשת המיוחדת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי נחל צלמון – מסלול הליכה בין נופים ונחל זורם עם מקומות עצירה יפהפהיים לצד הנחל ואפשרות לשכשוך. למידע מלא לחצו כאן.

מבצר יחיעם – מבצר יחיעם הוא אחד מבין מספר מבצרים עתיקים הפזורים במדינתנו הקטנה, והם מציגים היסטוריה בצורה המוחשית ביותר שאפשר. הטיול בו הוא קליל והנוף ממנו מקסים. למידע מלא לחצו כאן.

עין געתון – בצפון הארץ, ליד העיר נהריה,זורם לו עין געתון (בעיקר לאחר הגשמים) ובסמוך יש פינות ישיבה ושולחונות. מקום מעולה לעצירה קצרה ופיקניק. למידע מלא לחצו כאן.

החווה בגליל – המקום הכי מיוחד שיש בגליל – החווה בגליל הוא מקום שכל מטייל באזור צריך להכיר. פשוט כי מדובר במקום מקסים וכייפי שיש בו כל מה שצריך כדי לבלות בכייף והוא מתאים לכולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער חניתה – בואו להכיר את סיפור חומה ומגדל וליהנות ממגוון מסלולים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.