Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 21 שביל ישראל – מצפה מודיעין עד יד לשריון בלטרון

מקטע 21 של שביל ישראל מתחיל את דרכו במצפה מודיעין ביער בן שמן. במצפה מודיעין תפגשו את מגדל התצפית שצורתו מזכירה צורת לפיד. העלייה על המגדל תצפית אסורה והיא מיועדת לעובדי קק”ל בלבד. המצפה שנבנה כאן הוא לזכר נס המרד החשמונאי שעל פי ההיסטוריה קרה כאן באיזור. מסביב למצפה יש המון מקומות לפרוס מחצלת לפיקניק נהדר. ממשיך השביל על הדרך הראשית של יער בן שמן דרומה ולאחר כ 450 מטרים מגיעים לצומת דרכים, אם תרצו תוכלו לסטות מעט שמאלה עם השביל האדום שיוביל אתכם אל הפגודה התאילנדית.

הפגודה היא הובצה כאן כמתנה למדינת ישראל לחגיגות 50 שנה לעצמאות המדינה וכ 50 שנה לציון עלייתו לכס המלוכה של המלך התאילנדי. השביל ממשיך דרומה ולאחר כ 250 מטרים פונה שמאלה אל תוך ליבו של היער, בדרכנו נחצה את בקעת הנזירים, את נחל גזמו ונגיע לאחר כ 1.7 ק”מ עד לחניון הסוסים. השביל ממשיך דרומה ולאחר כ 3.3 ק”מ מגיעים לחורבת רגב. חורבת רגב נמצאת פסגה גבוהה המאפשרת לנו לקבל נקודת תצפית יפה לכיוון מערב. מכאן ממשיך השביל דרומה ועד מהרה חוצים את מחלף ענבה ולאחר כ 6.3 ק”מ מגיעים אל מצפה משה שעיה.

משה יליד רחובות סיים את השירות בצנחנים, לאחר סיום השירות התחתן ולאחר כ 50 ימים מרגע החתונה הוא נהרג בתאנת עבודה באתר הבניה שם עבד. החברים והמשפחה הקימו עבורו את פינת הזיכרון שכאן. יש כאן פינות ישיבה, אנדרטת זיכרון, נדנדה ונוף עוצר נשימה. בנוסף יש כאן שלט עליו מצוטט “אין אהבת הארץ בלא ידיעת הארץ ואין ידיעת הארץ בלא מגע בלתי אמצעי איתה, רק הרואה בעיניו כמה יפה היא עד כאב, יכל לאהוב את הארץ אהבה של ממש!” השביל ממשיך דרומה, חוצה את כביש 1 והולך במקביל אליו לאחר כ 5.6 ק”מ מגיע אל יד לשריון בלטרון.

פארק לטרון יד לשריון מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת והרבה היסטוריה יחד עם אטרקציה שמעניינת גם את הילדים. יד לשריון הוא אתר הנצחה לחללי חיל השריון ויש בו מספר נקודות עניין רבות שכדאי להכיר. בתחומי האתר הגדול מפוזרים למעלה מ 100 כלי רכב משוריינים שעל רובם ישנה אפשרות לטפס או להיכנס לתוכם. הפארק מתאים מאוד לביקור עם כל המשפחה וניתן למצוא בו עניין כמעט לכל גיל. כאן מסתיים מקטע זה של שביל ישראל.

מה עוד חשוב לדעת?

  • מרבית המקטע הוא מוצל בהליכה לאורך יער בן שמן יער אורנים. 
  • זהירות בזמן חציית הכביש לצד קיבוץ שעלבים.
  • לינה:
    • רשימה מלאה של אתרי קמפינג לפי איזורים לחצו כאן.
    • רשימת מלאכי השביל של החברה להגנת הטבע לחצו כאן.
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת הנה כמה דוגמאות:
    • במחלף ענבה כ 8 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: מחלף ענבה.
    • אנדרטת עוצבת אגרוף ורומח כ 10.4 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: אנדרטת עוצבת אגרוף ורומח.
    • כביש הגישה לקיבוץ שעלבים כ 10.8 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: קיבוץ שעלבים. ולעצור כ 2.1 ק”מ לפני הכניסה לקיבוץ.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.