Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגבעות הדרומיות של מודיעין ומצפה נתן

בדרומה של העיר מודיעין מכבים רעות ישנן גבעות המובילות את המטייל לטיול בין בורות מים עתיקים, בוסתנים, שרידי כנסייה ביזנטית, פריחה צבעונית וריחנית בעונה כמו השקד, הרקפות, הכלניות ונקודות תצפית עוצרות נשימה. המסלול מתחיל בכיכר השוטר שם נחנה את הרכב ליד ספורטק מודיעין. משם יוצא שביל מסומן כחול המוביל אותנו אל תחילת המסלול.

כבר בתחילתו נגיע אל פיצול שבילים כחול ירוק, כאן תוכלו לפנות ימינה אל הסימון הירוק למסלול קצר הלוך חזור המוביל אל חרבת חדת. כאן יש שרידי כנסייה ביזנטית ובור מים. מכאן נחזור על עקבותנו עד לפיצול שבילים כחול ירוק בו היינו קודם. הפעם נפנה ימינה עם הסימון הכחול. לאחר הליכה של כ 350 מטרים נגיע אל צומת בה ניתן לפנות ימינה עם השביל הכחול או שמאלה אל שביל עפר לא מסומן שמוביל אל מצפה נתן (עליו נפרט בהמשך וסימנו אותו בצהוב במפה). נפנה ימינה ומיד שמאלה עם סימון שבילים כחול שיוביל אותנו אל מסלול מעגלי.

נמשיך עם השביל הכחול כ 400 מטרים (נעבור את פיצול השבילים עם השחור) עד להגעה לחורבת בארית. בדרכנו לשם נראה בצידי השביל שרידי גתות ובורות פתוחים. חורבת בארית היה עד למלחמת העצמאות כפר שננטש. בתחום חורבת בארית יש באר עתיקה ועמוקה המגיעה לעומק של עשרות מטרים. מכאן נמשיך עם סימון שבילים כחול כמה מטרים בודדים עד להגעה לשרידי גת ובור מים נסף. בשלב זה נגיע לפיצול שבילים כחול שחור. שימו לב להמשיך עם השחור מערבה ולא צפונה. מהפיצול נלך כ 200-300 מטרים עד להגעה לחורבת קנובה.

חרבת קנובה היא מהתקופה הביזנטית וככל הנראה על פי הממצאים שאותרו כאן מדובר על חווה, לצידה ישנה מערת קבורה עתיקה. מכאן נותר לנו הליכה של כ 350-400 מטרים על השביל הכחול שיוביל אותנו לפיצול שבילים אותו עברנו בתחילת המסלול המעגלי. כאן נפנה שמאלה עם הכחול שיוביל אותנו אל הרכב בכיכר השוטר. למי מכם שרוצה להגיע אל נקודת תצפית – נמליץ בחום ללכת גם למצפה נתן.

מצפה נתן

המצפה הוקם לזכרו של סרן נתן כהן ז”ל שנפל במבצע צוק איתן והיה בן העיר מודיעין. במקום יש שילוט המספר את סיפורו של נתן, שולחנות פיקניק, נדנדה ונוף עוצר נשימה לכיוון נחל/עמק איילון. מכיכר השוטר שם השארנו את הרכב ההליכה היא 1.6 ק”מ לכיוון. תוכלו להגיע לכאן ישירות או לשלב את המסלול שכתוב למעלה בגבעות הדרומיות של מודיעין. מדובר על מקום מאוד מטופח ושמור, אנא שמרו על הניקיון. כדי להגיע לתחילת המסלול תוכלו לרשום בוויז: שביל הגבעות הדרומיות. קרדיט על הצילום יאיר שוהם – לדף האינסטגרם של יאיר לחצו כאן.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

גבעת שר – מסלול מעגלי המתאים לכל המשפחה על גבעה פורחת מלאה בהיסטוריה הכולל שרידים של מתקני חקלאות ושלל נקודות תצפית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין – מוזיאון מורשת החשמונאים נמצא במרכז העיר מודיעין והביקור בו יחשוף בפניכם את המורשת וההיסטוריה העשירה ורבת השנים של העיר מודיעין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת ברפיליה – מסלול הליכה המתאים לכל המשפחה העובר בין מרבדי פריחה בעונה ונופי העיר מודיעין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת אשון – פארק גבעת אשון נמצא בלב שכונה חדשה בעיר מודיעין והינו ייחודי במינו שמשלב ממצאים ארכיאולוגיים קדומים לצד שכונת מגורים. בפארק ישנם מתקני שעשועים, שבילים נגישים ופריחה עונתית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת התיתורה – תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה המתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת, ארכיאולוגיה ובעיקר מספק לנו חווית טיול קלילה ומעניינת בטבע. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת הברושים – מסלול הליכה מעגלי בין פריחה עונתית במהלכה מגיעים לנקודת תצפית לרשימה על הרי יהודה ועמק איילון. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכאולוגיה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגבעות הדרומיות – בדרומה של העיר מודיעין מכבים רעות ישנם גבעות המובילות את המטייל לטיול בין בורות מים עתיקים, בוסתנים, שרידי כנסייה ביזנטית, פריחה צבעונית וריחנית בעונה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קברות המכבים – ביער בן שמן, ישנה אמונה המספרת כי נמצא מקום קבורתם של המכבים. כיום, טיול במתחם הזה יחשוף בפניכם מערות חצובות בסלע, שיש האומרים שהן שרידי הקברים העתיקים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

בקעת הנזירים – בצידו הדרומי של יער בן שמן תוכלו למצוא את בקעת הנזירים או בשמה הנוסף מערת אל חביס. מדובר על כמה מערות מהתקופה הביזנטית שכנראה שימשו למנוחתם של נזירים שעלו ברגל אל ירושלים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1 שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – מאגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים.  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.