Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פארק נאות קדומים: לטייל בין שבילי העבר להווה

פארק נאות קדומים נמצא ליד העיר מודיעין והוא מוגדר כשמורה לאומית של טבע הארץ במקורות ישראל. הפארק הגדול מציג למעשה את הטבע והחקלאות של ארץ ישראל כפי שהופיעה במקורות, ושם לו לדגש לחבר בין העבר להווה של ימינו. בפארק נאות קדומים תוכלו לטייל בין מגוון מתקני חקלאות משוחזרים ולהתרשם מצמחייה שאפיינה את הארץ בשנים קדומות. בנוסף בפארק מתקיימים סיורים מודרכים, סדנאות ופעילויות ייחודיות לכל המשפחה.

בשנת 1994 זכו מייסדי הגן הלאומי וצוות הפארק בפרס ישראל על תרומתם המיוחדת לחברה ולמדינה. מייסדי הפארק, שהפכו חזון למציאות, הקימו את הפארק המיוחד הזה שהפך לכלי חינוכי חווייתי, המחנך לאהבת הארץ ומקרב את המבקרים בו למקורותיה. 

סיורים, הדרכות ופעילויות לכל המשפחה בפארק

בפארק נאות קדומים הגדול תמצאו המון נקודות עניין, ותוכלו ליהנות משלל פעילויות שמתאימות לכל המשפחה. בתקופות של חגים וחופשות מתקיימים פעילויות נקודתיות להנאת המבקרים. בביקור שלכם כאן תוכלו לצאת לסיורים בין מתחמי הפארק השונים, וללמוד איך כל אחד מהם קשור למקורות של ישראל. תוכלו לטייל בגן הבוטני הגדול שבו מאות מינים של צמחים ולצידם שילוט הסבר הכולל פירוט על אזכור הצמחים במקורות ואופן השימוש בהם. במהלך הטיול בפארק ניתן להתרשם ממתקנים חקלאיים משוחזרים ולסיים בפינות הפיקניק שברחבי הפארק. 

אזור מודיעין נחשב כאזור מולדת החשמונאים ומקום מגוריו של ממתיהו ומשפחתו, וכמקום ממנו יצאה הקריאה למרד ביוונים. לכן לרוב בחג החנוכה מתקיימים בפארק סיורים ופעילויות ברוח החג. בתקופות של חופשות וחגים מתקיימות פעילויות נוספות כמו סיורי עששיות, סיורי ליקוט צמחים ועוד. 

סיורים עצמאיים בפארק נאות קדומים

פארק נאות קדומים מציע שני מסלולי טיול שעוברים בין מתקנים חקלאיים משוחזרים, צמחיי מגוונת ועוד. חשוב לציין כי המסלולים מסומנים על ידי שילוט בפארק כך שהניווט בהם פשוט. להלן המסלולים:

  • המסלול הסגול – מסלול שאורכו 1.5 ק”מ, הוא נגיש כולו לעגלות ובו תוכלו לצאת לטייל בין נקודות העניין שבמסלול: הגן הבוטני,בתי בד, בור אגירת מים, גלגל אנטליה הלוא הוא גלגל המים, בריכת שלמה, גתות עתיקות, שרידי טחנת קמח ועוד. 
  • המסלול הכתום – מסלול ארוך יותר שאורכו כ- 3.5 ק”מ והוא אינו נגיש. המסלול עובר בין בור יוסף שהוא אחד מבין 45 בורות שסיפקו מים לישוב והתגלו כאן. בנוסף תעברו בין בתי בד, הבית החפור, בור רבקה, מקווה, גתות עתיקות, טחנות קמח, בריכת שלמה, מעלה בשמים, גלגל המים, גלגל העיתים, חצרות יצהר ועוד.

שעות פעילות הפארק ומחירי הכניסה: הפארק פעיל באמצע השבוע, בימי שישי ובערבי חג. בימי שבת הפארק סגור. הכניסה לפארק היא בתשלום ותלויה גם בפעילות שתבחרו. לפני ההגעה לפארק מומלץ לבקר באתר הרשמי של פארק נאות קדומים, על מנת להתעדכן בשעות הפעילות המעודכנות ובפעילויות השונות – לאתר הרישמי לחצו כאן. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: פארק נאות קדומים.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

בקעת הנזירים נחל גמזו – יער בן שמן – בצד הדרומי של יער בן שמן תוכלו למצוא את בקעת הנזירים או בשמה הנוסף מערת אל חביס. למעשה מדובר על כמה מערות מהתקופה הביזנטית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

קברות המכבים יער בן שמן – אזור יער בן שמן ידוע כאזור שבו נערכו הקרבות בין החשמונאים לבין היוונים. יש המאמינים כי אזור זה הוא אזור הקבורה של המכבים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גבעת התיתורה במודיעין – טיול נגיש לכל המשפחה – גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – בדרך העולה לירושלים יש מרכז מבקרים שייקח אתכם למסע מרגש מאוד בהיסטוריה של ישראל. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל גזר– בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך אחד מהם תפגשו מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי עין חמד – פארק יפהפה ובו עוברים מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד היסטוריה, מורשת וזרימת מים לאחר הגשמים. למידע מלא ודרכי הגעה לחצו כאן.

מאגר וסכר בית הזית – מדובר באגם מים מרשים, שמתמלא לאחר הגשמים, וסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות. ניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול הליכה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים – טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. מערת הנטיפים היא אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.