Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בקעת הנזירים בנחל גמזו – יער בן שמן

בצידו הדרומי של יער בן שמן תוכלו למצוא את בקעת הנזירים או בשמה הנוסף מערת אל חביס. מדובר על כמה מערות מהתקופה הביזנטית שכנראה שימשו למנוחתם של נזירים שעלו ברגל אל ירושלים, ומכאן גם שמו של המקום. בטיול שלכם כאן תפגשו מספר מערות שניתן לטייל ביניהן או בתוכן, ובכדי להעצים את החוויה לילדים, מומלץ להביא גם פנסים. 

בתוך המערה הגדולה תמצאו כוכי שינה, חריטות של צלבים על הקירות ובעיקר משחק כייפי לילדים. לא רחוק מכאן תוכלו למצוא את חרבת זכריה וחרבת קלך ואת נחל גמזו שהוא נחל אכזב. למרות היותו נחל אכזב בתקופת השטפונות במהלך החורף אפשר לראות כאן את זרימת הנחל שחוצה את יער בן שמן ומגיעה בסופו של דבר עד נחל איילון. מול המערה תמצאו בריכה חצובה בשם ביר א–שאמי, ששימשה כנראה לרחצת הנזירים. הבריכה מתמלאת בעיקר לאחר הגשמים והופכת לבריכת חורף מרשימה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: מערת הנזירים מערת הנזירים. הכניסה היא דרך הכביש גישה לבית העלמין של מודיעין.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק נאות קדומים – מולדת וחייהם של החשמונאים התרחשו ממש כאן, פארק נאות קדומים מכניס את המבקרים אל חייהם של החשמונאים עם שלל פעילויות לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

קברות המכבים יער בן שמן – אזור יער בן שמן ידוע כאזור שבו נערכו הקרבות בין החשמונאים לבין היוונים. בחג החנוכה שבו אנו מציינים המרד הגדול שאותו הוביל יהודה המכבי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת התיתורה במודיעין – טיול נגיש לכל המשפחה – גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. היום יש כאן מרכז מבקרים שייקח אתכם למסע מרגש בהיסטוריה של ישראל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך אחד מהם תפגשו מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד היסטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגם מים מלאכותי שמתמלא בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים כאן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, היא אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.