Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יד לשריון פארק לטרון – אתר הנצחה, מורשת וגם אטרקציות לילדים

בהרי ירושלים, בפארק לטרון מצוי לו מרכז מבקרים גדול שמשלב מורשת והרבה היסטוריה יחד עם אטרקציה שמעניינת גם את הילדים. יד לשריון הוא אתר הנצחה לחללי חיל השריון ויש בו מספר נקודות עניין רבות שכדאי להכיר. בתחומי האתר הגדול מפוזרים למעלה מ 100 כלי רכב משוריינים שעל רובם ישנה אפשרות לטפס או להיכנס לתוכם. הפארק מתאים מאוד לביקור עם כל המשפחה וניתן למצוא בו עניין כמעט לכל גיל.

כשתיכנסו את המתחם תפגשו חנות קטנה שמוכרת מזכרות ושלל פריטים הקשורים למקום. דגמי טנקים להרכבה, פריטי לבוש, משחקים ברוח הצבא וגם ערכת ניווט שתוביל אתכם לחווית ניווט בתחומי הפארק. משם נצא ישירות אל הרחבה בה מוצגים מעל 100 כלי רכב צבאיים. ניתן לראות טנקים ורכבים משוריינים רבים ולהכיר את הסיפור מאחורי כל דגם. אל חלק גדול מהרכבים ניתן להכנס או לטפס והילדים כנראה לא ירצו ללכת משם.

ברחבי הפארק יש גם מרפסת תצפית אליה תוכלו לעלות וממנה לצפות אל נופי עמק איילון היפהפיים.  התצפית ממוקמת על בניין המשטרה העתיק שהוא אחד מהסימנים המזהים של יד לשריון. מדובר במבנה שהוקם בשנת 1943 ושימש כתחנת משטרה בימי הבריטים. בבניין ניתן לראות עד היום שרידי קליעים ופגזים ממלחמת העצמאות וממלחמת ששת הימים שנשמרו בצורתן הטבעית ולא תוקנו עד היום.

פארק לטרון נמצא במסלול הציפורים הנודדות ובמקום ישנה תחנת תצפית מיוחדת שבו ניתן לצפות באמצעות משקפות או מכ”ם מיוחד בציפורים הנודדות. מידע נוסף על תחנת התצפית תוכלו למצוא כאן. בתחומי המקום תמצאו גם את פארק עוצבות השריון שבתחומיו אדנרטאות שמציגות את החטיבות השונות שפעלו בחיל השריון בתקופות שונות. הפארק מטופח וגם נגיש ובתחומיו פינות ישיבה מסודרות. יש אפשרות לתיאום סיורים מודרכים מראש. הכניסה בתשלום. אם תרצו להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז “יד לשריון”.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק מיני ישראל בלטרון – פארק מיני ישראל נמצא באזור לטרון, במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ. הפארק היחיד במינו מציג את שטחי מדינת ישראל בקנה מידה מוקטן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בפארק תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים, מדשאות ושולחנות פיקניק ובריכות שכשוך לקטנטנים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול אותו אנחנו עשינו פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק איילון קנדה – פארק אילון קנדה נמצא בעמק איילון והוא משתרע על פני 12 אלף דונם בין שער הגיא למחלף לטרון. אנחנו הגענו לטיול בפארק אחרי יום גשום ונופי הפרק פשוט מדהימים. יש כאן חורש טבעי, עצי בוסתן, אתרים היסטוריים עליהם נפרט בהמשך והמון מקומות לפיקניק משפחתי. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.