Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת שקדיות: מוקדי פריחת השקדיות בטבע

בדומה לכל עונת הפריחה המרשימה גם פריחת השקדיות המרהיבה הגיעה ולשמחתנו יש המון מוקדים מצפון לדרום בטבע שאפשר לטייל ולהנות מהפריחה המיוחדת הזו. תארו לכם שאתם יוצאים לטיול וסביבכם יש כמויות אדירות של עצי שקד, גווני הלבן ורוד יתנו לכם תפאורה נהדרת לעוד טיול מוצלח – למעשה זה הופך לגמרי את הטיול לטיול פריחת שקדיות! אז מתי פריחת השקדיות? לרוב זה קורה בין החודשים פברואר למרץ – כמובן בכל שנה זה יכול מעט להקים או להתאחר תלוי מאוד במזג האוויר באותה שנה. לרוב השקדיות פורחות בסביבות חג ט”ו בשבט אך לא תמיד הן מדייקות. 

בטח אתם שואלים את עצמכם אז איפה אפשר לראות שקדיות פורחות ברחבי הארץ? למען האמת יש לא מעט מוקדי פריחת השקדיות מצפון לדרום שמיד אנחנו נפרט על כמה מומלצים. רגע לפני שניתן את המומלצים שלנו חשוב לציין כי יש המון מטעי שקדיות בארץ מצפון לדרום אך מטעים אלו הם הפרנסה של החקלאים ולכן אין להיכנס אליהם – יש מספיק שקדיות בטבע לכולם. אלו המקומות המומלצים שלנו לראות את פריחת שקדיות 2024:

איפה אפשר לראות שקדיות פורחות?

פריחה השקדיות בצפון

שמורת הטבע נחל ראש פינה

נחל ראש פינה הוא פנינת טבע מקסימה שנסתרת לה בתוך המושבה ראש פינה, ומספקת לנו אופציה נהדרת לטיול קל בטבע בנוף מקסים. שמורת הטבע נחל ראש פינה נמצאת בחלקה העליון של המושבה (מעט אחרי הכניסה לבית הקברות המקומי) ומשם יוצא מסלול הליכה שעובר לאורכו של הנחל הזורם בכל ימות השנה. בימי החורף הגשומים הזרימה מתחזקת משמעותית ויוצרת לנו מקום נהדר לחוות בו את יופי הזרימה. בחודשים פברואר – מרץ בסביבות ט”ו בשבט המקום מתמלא בשקדיות ופריחה רבה. לאורך כל תוואי הנחל והמסלול ישנם עצי שקד שפורחים בעוצמה וזה מראה מרשים. תחשבו על השילוב של נחל זורם ופריחת השקד – שילוב מושלם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

יער בית קשת

בתוך יער בית קשת קק’ל הקימה דרך נוף עוצרת נשימה עם נופים הישר אל הגליל התחתון. בתוך היער תמצאו מגוון רחב של מסלולי הליכה ואופניים, חניוני יום עם שולחנות פיקניק והמון עצי אורן וארז – וביניהם, בתקופה הזו של השנה, תוכלו לראות גם את פריחת השקד. תוכלו למצוא כאן את בית היערן ומצפור בית היערן – מדובר על מבנה אבן קטן ששם יש את סיפור ראשית נטיעת היערות באיזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מצוקי האון – עין שוקו

בשמורת הטבע מצוקי האון בסמוך לקיבוץ מבוא חמה שבדרום הגולן נובע מעיין עין א-תינה שקיבל את שמו המוכר יותר עין שוקו. עין שוקו הוא לזכר סמ”ר מתן גדרי שנהרג בחברון בשנת ביוני 2003, חבריו שיפצו את המקום וקראו לו בשם החיבה של מתן – שוקו. לאורך כל הדרך אל המעיין והסביבה של שמורת מצוקי האון תוכלו לראות המון עצי שקד שעונת הפריחה הכל כאן נצבע לבן וורוד – מראה עוצר נשימה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

נקיקי יפתח

בפינה הצפונית של המדינה, כמעט בסופו של אצבע הגליל, נמצא המקום הפתיע הזה שמציע לנו טיול קצר ואטרקציה מיוחדת לכל המשפחה. שמורת נקיקי יפתח נמצאת ליד קיבוץ יפתח באזור יפהפה של נופים, מרחבים ירוקים והרבה נקודות עניין שלא הרבה מכירים. כאן בתקופת פריחת השקדיות האיזור מתמלא בהם לאורך כל מסלול ההליכה. בשמורה נוכל לראות את תופעת הטבע הזו בצורה הכי ברורה שבה נוצרו בין הסלעים סדקי ענק והיום המקום הזה מהווה סוג של נקודת עניין וגם אטרקציה לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

דרך נוף יער קריית אתא

בחלקו המערבי של הגליל התחתון לאורך 16 ק”מ של נסיעה בנוף עוצר נשימה של דרך נוף יערות ציפורי תוכלו לצאת לטיול בין עצי חורש טבעי, נקודות תצפית ואתרים קדומים. דרך הנוף עוברת בין קרית אתא במערב ועד ליישוב אלון הגליל במזרח. בסוף דרך מנחם בגין פינת רחוב צבי הדר בקרית אתא תוכלו להיכנס אל תחילת דרך הנוף המסומנת בסימון שבילים ירוק. מכאן תוכלו להנות מ 3 ק”מ של נסיעה בין חניוני יום שקק”ל הקימו כאן לטובת המבקרים. יש כאן ספסלי פיקניק, מרחבים פתוחות ובעונה הפריחה תוכלו להנות כאן מפריחה מטריפה של רקפות, כלניות ושקדיות בעונה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פריחה השקדיות במרכז וירושלים

תל נפוליאון – תל גריסה

בצד הצפוני של רמת גן שזה חלקו הדרומי של פארק הירקון נמצאת גבעת נפוליאון או בשמה הנוסף תל גריסה. התל מתנשא לגובה של 38 מטרים מעל פני הים ומפסגתו אפשר לקבל נקודת תצפית פנורמית לכל הכיוונים: לכיוון דרום אפשר לראות את מתחם הבורסה ברמת גן עם המגדלים הגבוהים והמרשימים, לכיוון צפון מערב אפשר לראות את כבישי איילון וגם את תחנת הכוח רדינג ולכיוון מזרח אפשר לראות את פארק הירקון והבתים של צפון רמת גן. העליה על התל היא דרך שבילי עפר מאולתרים שנוצרו כאן עם השנים. גבעת נפוליאון או תל נפוליאון (אתם מוזמנים לבחור איך לקרוא למקום, כל שם מתקבל בברכה) מושך אליו מטיילים בעיקר בגלל הפריחה שיש כאן: בסתיו התל מפוצץ בעמודי החצב, לאחר הגשמים פורחות כאן הרקפות, הכלניות, התורמוסים וכמובן השקדיות שצובעות את התל בורוד לבן והן בשיא יופיין!  למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

פארק איילון קנדה

בעליות לירושלים, באיזור מחלף לטרון, תוכלו להיכנס אל פארק קנדה. המקום עצמו נקרא כך בגלל תרומתה של יהדות קנדה להקמת הפארק. בתוך הפארק תוכלו למצוא מספר דרכי נוף מהמומלצות כמו: דרך נוף בראשית, דרך מבוא חורון (שם תוכלו למצוא את מעיין בית הקשתות המפורסם), דרך נוף עמק המעיינות ובתקופה הזו של השנה תוכלו למצוא כאן גם את עצי השקד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת התיתורה

גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת, ארכיאולוגיה ובעיקר מספק לנו חווית טיול קלילה ומעניינת בטבע. גבעת התיתורה היתה מיושבת מתקופות קדומות בהיסטוריה, ובשנת 1948 שכן בה כפר ערבי אל-בורג’ שנכבש במהלך מלחמת העצמאות. כיום שטח הגבעה משמש כפארק עירוני מטופח, ובטיול שלכם כאן תוכלו להתרשם מהממצאים הארכיאולוגיים שמעידים על החיים שהיו כאן לפני אלפי שנים. על התל תמצאו מסלולי טיול שונים, נוף מקסים, ארכיאולוגיה – מקום מעולה לטיול יומי. ובנוסף לכל אלה, בתקופת הפריחה תמצאו כאן פרחים שונים כמו כלניות ורקפות וגם השקדיות פורחות כאן ומוסיפות עוד קצת יופי לנוף. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

הגבעות הדרומיות של מודיעין

בדרומה של העיר מודיעין מכבים רעות ישנם גבעות המובילות את המטייל לטיול בין בורות מים עתיקים, בוסתנים, שרידי כנסייה ביזנטית, פריחה צבעונית ורייחנית בעונה כמו פריחת השקדיות, הרקפות, הכלניות ונקודות תצפית עוצרות נשימה. המסלול מתחיל בכיכר השוטר שם נחנה את הרכב ליד ספורטק מודיעין. משם יוצא שביל מסומן כחול המוביל אותנו אל תחילת המסלול. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מי נפתוח ליפתא

בצד המערבי של העיר ירושלים במדרון היורד אל נחל שורק ישנו כפר נטוש ושמו ליפתא. הכפר הוא חלק מתוך שמורת טבע ליפתא או בשמה הנוסף מי נפתוח, שמורת טבע קטנה וגודלה סך הכל 78 דונם. חלק בלתי נפרד מהטיול בשמורה ניתן לראות את המבנים שעדיין עומדים כאן בצורה מרשימה, חלקם מהתקופה העות’מאנית וחלקם מתקופת המנדט. כאן בתקופת הפריחה תמצאו מאות שקדיות פורחות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

הסטף הר איתן

איזור הרי ירושלים מספק לנו המון מסלולים וטיולי יום מרשימים. אחד המסלולים האהובים עלינו הוא איזור הסטף. יש כאן המון מסלולים שמתאימים לכל המשפחה ונוף עוצר נשימה. יש כאן טרסות חקלאיות, מעיינות הסטף המפורסמים, בוסתנים והמון פריחה – גם של עצי השקד. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחץ כאן.

שביל סובב עין כרם – הרי ירושלים

שביל סובב עין כרם הוא חלק מגן לאומי עין כרם ואורכו המלא הוא כ 8 ק”מ. השביל מסומן לכל אורכו בעין כחולה צבוע בזהב וגם בסימון שבילים ירוק. את השביל אפשר לעשות בחלקים כיוון שחלקו עובר בין הרחובות הציורים של עין כרם. השכונה הציורית עין כרם היא אחת היפות והמיוחדות בירושלים ובארץ בכלל, והטיול בה מזכיר את העיירות הכפריות של אירופה. תוואי ההליכה לאורכו של שביל סובב עין כרם הוא בעליה וירידה, בין טראסות חקלאיות, מעיינות, מחצבות, מערות קבורה, ונוף עוצר נשימה! בתקופת הפריחה תוכלו להנות כאן מעצי השקד שצובעים כאן את השביל בגווני ורוד לבן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל האלות וחורבת עגור בפארק בריטניה

בלב שפלת יהודה תוכלו למצוא את פארק בריטניה. שמו של הפארק ניתן לו בעקבות תרומתה של יהדות בריטניה שמטרתה שיפור וחיזוק הקשר בין ישראל והעם היהודי. פארק בריטניה משתרע על שטח ענק ובו יש מגוון גדול של מסלולי טיול, תצפיות, חניוני פיקניק, מתקני משחק לילדים ועוד. גם כאן תוכלו למצוא ריכוז יפה של עצי השקד בלב המסלולים. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחצו כאן.

שביל הבארות והבורות בפארק בריטניה

פארק בריטניה בו תוכלו למצוא נקודות עניין רבות כמו מסלולי טיול למשפחות, חניוני יום ועוד נמצא אחד המסלולים היים שיש – שביל הבארות ובורות המים. שמו של יער בריטניה ניתן לו על שם תרומתה של יהדות בריטניה לפיתוח והרחבתו של הפארק. בעונת פריחת השקדיות אפשר לראות כבר בתחילת המסלול אלפי שקדיות המכסות כאן את כל הפארק ולאורך כל השביל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי תל צובה

תל צובה נמצא בסמוך לקיבוץ צובה באזור ירושלים. הר צובה מתנשא לגובה של 769 מטר מעל פני הים וממנו תוכלו לקבל נקודת תצפית מהיפות שיש אל הרי ירושלים. בתל תוכלו לראות גם שרידי מבצר צלבני ושרידי יישובים מהתקופות השונות. שמו של המבצר שהיה כאן הוא מבצר בלמונט שפירושו – ההר היפה. במלחמת העצמאות בשנת 1948 נכבש הכפר הערבי צובא ששכן באיזור המבצר וגם את שרידיו ניתן לראות כיום על התל. בתקופת פריחת השקד תוכלו למצוא כאן לא מעט עצי שקד פורחים וצובעים את האיזור בגווני לבן ורוד. למידע מלא על המסלול ודרכי הגעה לחצו כאן.

פריחה השקדיות בדרום

גן לאומי בית גוברין מרשה

גן לאומי בית גוברין הוא עולם מערות קסום ומרהיב שכל כולו אטרקציה מושלמת לילדים. צריך לקחת בחשבון שהגן הלאומי הוא ענק והטיול בו הוא עם הרכב, לפי תחנות שמסומנות במפת האתר. בכל תחנה נהנים מכניסה למערות בעלות חשיבות רבה שעליהם נפרט בהמשך. למעשה גן לאומי בית גוברין מחולק ל 2 חלקים: מתחם המערות ו- מתחם עיר בני החורין. בתקופת הפריחה אפשר למצוא פה מגוון רחב של עצי השקד פזורים באיזור הגן הלאומי. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער המלאכים – שחריה 

מדובר באחד מהיערות המרשימים של קק”ל, הוא משתרע על פני 7,000 דונם ונמצא באיזור קרית גת. יש כאן כל מה שצריך בשביל להעביר ימים של טיולים: חניוני יום עם שולחנות פיקניק, משחקי שעשועים לילדים, מסלולי הליכה קצרים וארוכים כמו שביל הגיתות המומלץ והקצר. מעבר לעצים הרבים שנשתלו פה על מנת להקים את היער המקסים הזה, יש גם פריחה מרשימה של רקפות ובתקופה זו תוכלו למצוא כאן גם את השקדיות שפורחות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

יער קוממיות 

ביער קוממיות יש את שביל הכפר. מדובר על מסלול מעגלי שעובר בין עתיקות, מחצבות ופריחה מרשימה מאוד של שקדיות בתקופה הזו של השנה. מעבר לפריחה המרשימה יש כאן בעיקר עצי אורן ועצי בוסתן, חניוני יום עם שולחנות פיקניק והמון נקודות עניין ששווה לראות ולהכיר כמו באר המים, מחצבת הכורכר הקדומה ועוד. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פריחת השקדיות בחבל יתיר

הטבע עסוק בשלו, ועל אף הכל השקדייה פורחת שוב. עונת פריחת השקד המרהיבה חוזרת אלינו, ותיירות חבל יתיר מזמינה את המבקרים ליום של פיקניק משפחתי בליבה של התפרצות מרהיבה של הטבע במטע שקדיות מלבלב ופורח הגדול ביותר בישראל, המתפרס על פני 2,000 דונם. גם השנה, הקסם חוזר: פיקניק פריחת השקדיות בחבל יתיר. פיקניק משפחתי בין פריחת השקדיות הלבנה בחבל יתיר לצד מתחם ליטוף, צילומי משפחות, אומנית בלונים ועוד ימים רביעי עד שישי 21-23/02/2024. לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.

נחל מירון עליון עין אוראי
מסלולים מעגליים
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
קטיף תותים עצמי – איפה אפשר לקטוף ולטעום תותים מהטבע?
קטיף עם הילדים
מפל סער רמת הגולן
טיולים ואטרקציות בחורף
נחל מירון עליון עין אוראי
מסלולים מעגליים
חורשת טל – פארק טבע עם פלגי מים וחניון לילה מסודר
טיולי פריחה
קטיף תותים עצמי – איפה אפשר לקטוף ולטעום תותים מהטבע?
קטיף עם הילדים
מפל סער רמת הגולן
טיולים ואטרקציות בחורף