Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אום אל עומדן – בית הכנסת החשמונאי

בדרום מערב מודיעין ישנו אתר עתיקות בשם אום אל עומדן. מדובר על אתר ארכאולוגי שבו נמצאות שרידים מתקופות שונות: התקופה הפרסית וההלניסטית. בנוסף מצאו כאן שרידי מימי מרד החשמונאים ולכן יש המשייכים אותו כמיקומה האפשרי של מודיעים העתיקה וכפר חשמונאי. כאן אותרו: גת, מבני מגורים, מבני ציבור, בית כנסת מהעתיקים בארץ ובעולם, מקווה טהרה, מערכות קבורה, כלי חרס ומטבעות מתקופות המרד הגדול ומטבעות בר כוכבא.

הכפר היהודי מימי הבית השני נחשף אי שם בשנת 2,000 כאשר סללו את הכביש הסמוך לו, בשל מציאת שרידי הכפר הוסט תוואי הכביש דרומה ובכך האתר נפתח למבקרים. באתר ישנה חניה מסודרת ממנה יוצא מסלול היורד במדרגות אל שביל קצר. במהלך השביל תוכלו לראות שילוט הסבר על השרידים, יש כאן שולחנות פיקניק בצל העצים ובסופו של המסלול תגיעו אל בית הכנסת העתיק שמעליו ישנה הצללה. בית הכנסת העתיק שבאום אל עומדן הוא בית כנסת קטן, בתקופה הזו של בית המקדש השני תפקידם של בתי הכנסת היו לצורך לימוד תורה.

אפשר לראות כאן בצורה ברורה היכן עמדו העמודים בתוך מתחם בית הכנסת ואת חצר ההתכנסות. בהמשך המסלול תוכלו להגיע אל מדרגות שיורידו אתכם אל שרידי מקווה מרהיב שנשמר בצורה מרשימה מאוד. המסלול אורכו 250 מטרים מהרכב ועד לבית הכנסת, המסלול כולו חשוף לשמש והוא יחסית נוח להליכה. כדי להגיע לכאן תוכלו לרשום בוויז: אום אל עומדן – חניה ראובן 50 מודיעין-מכבים-רעות.

רוצים עוד הצעות לטיול באזור הזה?

פארק המים במודיעין – פארק המים במודיעין הוא מרכז נופש וספורט שבו בריכות רחצה, חדר כושר ומגלשות מים רבות. כל אלו יחד הופכות את פארק המים במודיעין לאטרקציה משפחתית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין – מוזיאון מורשת החשמונאים נמצא במרכז העיר מודיעין והביקור בו יחשוף בפניכם את המורשת וההיסטוריה העשירה ורבת השנים של העיר מודיעין. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גבעת התיתורה במודיעין – גבעת התיתורה הנמצאת בעיר מודיעין, היא תל ארכיאולוגי מרתק ויפהפה. התל מתנשא לגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, והטיול בו חושף אותנו למורשת. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

פארק עירוני ענבה – מודיעין מכבים רעות – אין ילד שלא אוהב פארקים על אחת כמה וכמה אם זה פארק מושקע שיש בו מגוון רחב של אטרקציות – פארק ענבה הוא אחד כזה! למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

תל חדיד – טיול בין נופי יער מרשימים ואריכיאולוגיה – תל חדיד נמצא ביער בן שמן הגדול והוא מאפשר לנו לצאת לטיול קליל בין שרידי ארכיאולוגייה ולהנות גם מנקודת תצפית על האזור. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי חאן שער הגיא – חאן שער הגיא שנמצא בדרך העולה לירושלים על כביש 1 שימש כמלון דרכים בתקופה העות’מאנית, בדרך הזו נערכו קרבות עזים במלחמת העצמאות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי תל גזר– אם אתם חובבי היסטוריה ועתיקות, נמליץ בחום לא לפספס את הטיול בגן לאומי תל גזר. בסמוך ליישוב כרמי יוסף תוכלו לחזור אחורנית בזמן אל עתיקות שנמצאו כאן החל מהתקופה הכלקוליתית ועד לתקופה הרומית. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

מסלול הסטף הר איתן –  בסטף יש כמה מסלולי טיול ברמות קושי שונות. במהלך המסלול אותו אנחנו עשינו פוגשים מעיינות וגם ניקבה שניתן לזחול בתוכה והיא אטרקציה נהדרת לילדים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל חלילים – נחל חלילים מספק לנו חוויה של טיול משפחתי וקליל בנוף מקסים. הטיול בנחל חלילים יוצא מבין השכונות של העיר מבשרת ציון. ממש בין הבתים ובצמוד לעיר הרועשת ישנה פיסת טבע פסטורלית ויפהפייה שמספקת לנו טיול בין נופים, פריחה, מערות חלילים מיוחדות ועוד, וכל זה  במסלול שמתאים לכל המשפחה. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

גן לאומי עין חמד – בדרך העולה אל ירושלים נמצא הגן הלאומי עין חמד. בין תעלות והבריכות שנחל כסלון יוצר כאן תוכלו למצוא מסלולי טיולים קצרים ונחמדים עם המון צל לצד הסיטוריה ומורשת. למידע מלא על המקום ודרגי הגעה לחץ כאן.

מאגר וסכר בית הזית – אגר בית זית הוא אגם מלאכותי באזור הרי ירושלים, ליד ישוב בית זית, והוא חלק מערוץ נחל שורק. האגם מתמלא במים בעונת החורף לאחר הגשמים. מדובר באגם מים מרשים שסביבו נולדו אטרקציות בילוי שונות וניתן גם לצאת לטיול רגלי במסלול שקיים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

שמורת הטבע מערת הנטיפים –מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי המערה יגלה בפניכם עולם שלם שלא הכרתם. בסמוך לעיר בית שמש בלב יער ארצות הברית, בדרך נוף מפותלת נמצאת מערת הנטיפים, המוכרת גם בשמה מערת שורק, אחת מתופעות הטבע המיוחדות בעולם. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.