Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקטע 16 שביל ישראל - בית חנניה לבית ינאי

מקטע 16 של שביל ישראל מתחיל את דרכו בבית העלמין של בית חנניה וממשיך מערבה מתחת לכביש 2 ונכנס אל ג’סר א-זרקא. השביל ממשיך ברחוב הראשי ומגיע עד כפר הדייגים ליד שפך נחל תנינים בסמוך לשמורת הטבע נחל תנינים. כאן מטפס השביל על תל תנינים לתצפית על הגשר שנבנה במאה ה 19 ושופץ בשנים האחרונות. מכאן הולכים לאורך חוף העד עד לחוף אקוודורט בקיסריה. השביל ממשיך דרומה ועובר ליד גן לאומי קיסריה ועוקף את קיבוץ שדות ים מצידו המזרחי. מכאן ממשיך דרומה השביל לכיוון פארק נחל חדרה, חוצים את הנחל על הגשר המרשים וממשיכים דרומה לכיוון תחנת רכבת חדרה מערב דרך העיר.

מכאן ממשיך השביל אל תוך פארק השרון, הוא חוצה את יער חדרה ונכנס אל תוך הפארק בו יש עצי אלון ותבור, דיונות חול, פריחה מרשימה של לאחר הגשמים וגם בריכת חורף מרשימה מאוד. מבריכת החורף השביל ממשיך דרומה דרך אזור התעשייה של עמק חפר עד למפגש עם חרבת סמארה ובהמשך עם נחל אלכסנדר בגשר הצבים, מכאן הולכים מערבה לאורך נחל אלכסנדר עד לנקודת השפך שבו הוא נפגש עם הים. משם במרחק הליכה קצר מגיעים אל נקודת הסיום במקטע זה – גן לאומי בית ינאי בחוף הרחצה. נקודת תחילת המסלול רשמו בוויז: בית עלמין בית חנניה. נקודת סיום המסלול רשמו בוויז: גן לאומי חוף בית ינאי.

מה עוד חשוב לדעת?

  • מקטע זה שרובו חשוף לשמש, ההליכה בו היא מישורית ונוחה.
  • במידה ואתם לא מגיעים לכאן בזמן הפריחה ביער חדרה או כאשר שלולית החורף לא מלאה, ניתן לקצר וללכת לאורך חוף הים דרך גדור עד לבית ינאי.
  • לינה:
  • למי שרוצה לקצר את המסלול יכול לעשות זאת:
    • בכפר הדייגים בג’יסר א-זרקא כ 4 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: כפר הדייגים – ג’סר א-זרקא.
    • חוף אקוודוקט בקיסריה כ 6.5 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: אקוודוקט קיסריה.
    • גן לאומי קיסריה כ 8 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: גן לאומי קיסריה.
    • פארק נחל חדרה כ 14.4 ק”מ. לנקודת וויז רשמו: פארק נחל חדרה.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.