Skip to content
חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גן לאומי חוף בית ינאי

באיזור השרון נמצא גן לאומי חוף בית ינאי. חוף בית ינאי הוא חוף רחצה מוכרז והוא נחשב לאחד מבין החופים היפים והמיוחדים שיש בארץ, הוא מטופח ומסודר ויש בו שירותי הצלה פעילים בעונת הרחצה. באזור החוף יש גם סככות צל, שירותים ומקלחות, מתקני שעשועים לילדים, קיוסק ועוד. בתחום הגן הלאומי תוכלו גם לפחות עדות להיסטורית רבת שנים שהתרחשה ממש כאן בחוף בית ינאי.

בצד הדרומי של גן לאומי חוף בית ינאי ישנו מצפה – מצפה העפלה. במצפה תוכלו למצוא פינת ישבה קטנה ואינטימית אל מול הים המרהיב והפתוח. לצד פינת הישיבה ישנו שלט המספר על ולוס ספינת המעפילים הראשונה אשר הגיע לחופי ארץ ישראל. ולוס הגיעה לחוף זה, חוף כפר ויתקין ביולי 1934. על הספינה הגיעו 350 מעפילים, קבוצות נוער מ – “החלוץ” אשר הכשירו עצמם לעבודות חקלאות והכשרת קרקע. הם התקבלו ע”י אנשי “ההגנה” והיישוב. שלט נוסף שישנו ממש כאן הוא שלט המספר על המזח בחוף בית ינאי. כיום המזח לא שלם, אפשר לראות את העמודים שלו שנמצאים קרוב לשפת החוף. המזח נבנה בשנים 1939-1938 ביוזמתו של משה המאירי מכפר ויתקין, בשיתוף עם קק”ל, הסוכנות היהודית, חברת “נחשון” וגוש יישובי עמר חפר. 

המזח רישמית נבנה לצורכי חקלאות האזור, בתקופת שיא של נטיעות פרדסים. המזח נבנה בשני שלבים: תחילה הוא נבנה מקורות עץ, שלאחר מכן הוחלפו בקורות בטון ועליהן רצפת עץ. בדיוק כאשר סיימו את בניית המזרח, פרצה מלחמת העולם השנייה ולמעשה המזח מעולם לא מילא את תפקידיו. ביוני 1948 הגיעה אוניית אלטלנה לכיוון החוף, והייתה כ 40 מטרים מהמזח, אך לא יכלה להתקדם לעגינה כי מפלס המים היה נמוך. הנשק שהיה על האונייה הועבר לחוף בעזרת סירות של אנשי מכמורת. כהחלטת שימור ההיסטוריה והמורשת עמודי המזח שנותרו כאן הם כסמל לפרק מרתק בהיסטוריה של המדינה שבדרך.

בצד הצפוני של גן לאומי חוף בית ינאי אפשר להגיע עד לשפך נחל אלכסנדר. נחל אלכסנדר שזורם באזור השרון הוא מבין הנחלים היפים והארוכים שיש באזור. לאורך הנחל יש מספר פארקים ואתרים שמהווים עניין וגם מסלולי טיול שמתאימים להליכה ורכיבה באופניים. הגן הלאומי נמצא בסמוך לחוף בית ינאי, ושם נמצאת גם נקודת השפך של הנחל אל המים. מעברו השני של הכביש יש פארק גדול שבו חורשת אקליפטוסים, שולחנות פיקניק ושרידי עתיקות. מידע מפורט על גן לאומי נחל אלכסנדר לחצו כאן. בחוף בית ינאי ישנו חלק מונגש המתאים לנכים ועגלות. כדי להגיע לגן לאומי חוף בית ינאי תוכלו לרשום בוויז: גן לאומי חוף בית ינאי.

רוצים להמשיך לטייל באיזור?

מאגר משמר השרון – מצפור ויקר- מצפור ויקר הוא מקום קטן יותר שגם מפגיש אתכם עם היופי של הטבע. מדובר בתחנת תצפית ממנה תוכלו לראות אלפי עופות מים שעוברים פה מדי שנה. למידע מלא על המקום ודרכע הגעה לחץ כאן.

יער קדימה – קרן קיימת לישראל יער שגודלו 250 דונמים והוא נמצא בין שני היישובים קדימה ועין שריד. בתקופת הפריחה שלאחר הגשמים ישנה פריחה מרשימה של צבעוני השרון ואירוס הארגמן. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחץ כאן.

לגעת בחיות – ביקור במקום המקסים הזה מאפשר לחוות את הטבע והחיות הכי קרוב שרק אפשר. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע נחל תנינים – מספר מסלולים שונים בתוך שמורת הטבע נחל תנינים, מקום נהדר עם היסטוריה ששווה להכיר – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי אפולוניה – טיול נוף עוצר נשימה לאורך צוק הצופה הישר אל הים, מסלול נגיש כולו מושלם למשפחות – למידע מלא על המקום לחץ כאן.

גן לאומי הירקון – איזור הגן הלאומי תל אפק מספק לנו מספר מסלולי הליכה עם המון נקודות עניין. למידע מלא על המקום לחץ כאן.

שמורת הטבע ביתן אהרון – שמורה יפהפייה שופעת פריחה עם מסלול הליכה מסומן נוח וקליל. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

מערות אפקה – מסלול קצר וקליל שמתאים לכל המשפחה שבו תטיילו בין מערות עתיקות. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

גן לאומי חוף השרון – מסלולי טיול לצד חופי הים של השרון, טיול קלאסי למשפחות לימים יפים ונעימים. למידע מלא על המקום ודרכי הגעה לחצו כאן.

רוצים עוד המלצות לטיולים או אטרקציות עם הילדיםבואו אל קבוצת הפייסבוק הפתוחה שלנו – יש שם עוד המון רעיונות לטיולים ואטרקציות עם הילדים. בקבוצה תוכלו לשאול ולקבל מידע וגם לשתף אותנו בטיולים שלכם – להצטרפות אל קבוצת הפייסבוק לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו גם באינסטגרם לעוד תמונות וחוויות של אטרקציות וטיולים בטבע להצטרפות לאינסטגרם שלנו לחץ כאן.